דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדברת נמלת האש כיצד 

מאת    [ 14/03/2016 ]

מילים במאמר: 535   [ נצפה 1865 פעמים ]

נמלת האש מטרד לאדם

 נמלת האש האדומה היא בעלת שם ארוך ומאיים, אך במציאות גודלה מזערי ומסתכם בסך הכול שניים עד שלשה מילימטרים בלבד. לפעמים לא ניתן לזהותה על פני הקרקע עקב גודלה המיניאטורי, אך במידה ונעקצתם על ידי נמלת אש, כנראה שאתם יודעים מהו הכוח העומד לפניה. במידה ונפגעתם על ידי נמלת האש עקיצה יכול להיות שתסבלו מכאבי ראש, סחרחורות, אודם מקומי ולעיתים אף קשיי נשימה. אם הנעקץ אלרגי, התוצאות עלולות להיות הרות אסון ויש להקדים ולקבל טיפול רפואי מהר ככל האפשר. כדי להימנע מהיתקלות עם נמלת האש עקיצה, מומלץ לטפל בבעיה מיד כשאתם מבחינים בה.

 נמלת האש האדומה – התמודדות אפשרית

 זיהוי הבעיה

 למרות הכאבים, יש לאבחן כי הבעיה היא באמת נמלת האש האדומה. ישנם מספר מינים של חרקים העלולים לעקוץ ולגרום לתגובות קשות – עכבישים, נמלים, נדלים ואף עקרבים. לפני שאתם מיד רצים לבצע הדברה כנגד נמלי אש, חשוב לוודא שאכן עליתם על הבעיה הנכונה ואתם מתמודדים מולה.דרך אחת אפשרית לבדוק על ידי מריחת חמאת בוטנים על מקל והטמנתו בקרקע הסמוכנה אלינו, אם הבעיה אינה נמלי אש, יש להתאים את ההדברה הנכונה לכל סוג חרק מולו אתם מתמודדים.

החשיבות באיתור הקן

  נמלי האש הן יצורים חברתיים וחיות במושבה בה המבנה ההיררכי ברור מאוד. ישנן פועלות היוצאות להביא מזון לקן, וישנה המלכה האחראית על הטלת הביצים וההתרבות. כל הפעילות העיקרית של התרחבות המושבה נעשית בתוך הקן ולכן אם רוצים להשמיד את הנמלים יש לאתר אותו ואת מיקומו המדויק. לאחר האיתור ניתן להבחין היכן בדיוק הנמלים מתרכזות ולהתחיל לתכנן כיצד יש לבצע הדברת נמלים בצורה נכונה ויעילה.

 

 נמלי האש יוצאות החוצה כדי לחפש מזון ולהביאו לנמלים הקטנות הבוקעות מהביצים ולמלכה שהטילה אותן. המזון מוכנס פנימה ומחולק בין כל השוהות בקן, כך שבמידה ותפזרו את הרעל הנכון תוכלו להביא את הנמלים אל סופן. עם פיזור הרעל ייקחו ממנו הנמלים פירורים כפי שהן לוקחות מכל מזון אותו הן מוצאות. פירורי הרעל ההלו יוכנסו ישירות למושבה ויפוזרו בין יושביה עד שיגיעו אל המלכה. ברגע שהמלכה תחוסל תוכלו להיות בטוחים שהמושבה תגווע, אך הדברה של נמלי האש חשוב לחדש אחת לשנה – מאחר והן חוזרות למקום לאחר שהרעל נגמר והן מרגישות בטוחות. 

  הדברת נמלת האש – חמישה דברים שכדאי לדעת

הגורם להתפשטות נמלת האש בעולם הוא הסחר בעצים. לא אחת העצים הנסחרים נגועים, מצויות בהם נמלות האש, וכך הן עוברות ממקום למקום. בישראל נמלת האש מתפשטת באמצעות שביבי עץ לחיפוי, באמצעות עציצים, אדמה נגועה ושבבי עץ המועברים ממקום למקום.

בשנת 2004 אותרה לראשונה נמלת העץ ביישובי הבקעה, בתוך היישובים ובשטחים הפתוחים. בשנת 2009 אותרה הנמלה גם במרכז הארץ. הביקוש של הדברה נגד נמלת האש גובר מיום ליום בשל ההתפשטות המואצת שלה, בעיקר בעמק הירדן, בגוש דן ובשרון.

רוצים לדעת האם נמלת האש נמצאת באזור שלכם? קחו מקל, מרחו עליו שכבה של חמאת בוטנים, תקעו אותו באדמה לחה באזור שבו יש צמחים מושקים. כעבור שעה, הרימו את המקל והתבוננו בו מקרוב. אם  נמלים רוחשות על גבו, כנראה שאלו נמלות האש.

נמלת האש היא בעל חי קטן. גודלה כאחד וחצי מילימטר וצבעה אדום כתום. רק המלכה האם מסוגלת להגיע לגודל של חמישה מילימטר.

 הנמלים נמצאות בדרך כלל בחצר סמוך למקורות מים כמו בריכות, אך הן נכנסות אל הבית במטרה לחפש מזון ומים.

 

 דוד לוק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב