דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על אבחנת לשון - רפואה סינית 

מאת    [ 21/02/2016 ]

מילים במאמר: 680   [ נצפה 3055 פעמים ]

 

אבחנת לשון היא שיטת אבחון עתיקה הנמצאת בשימושה של הרפואה סינית המסורתית לאורך כל השנים. על פי העקרונות של הרפואה סינית המסורתית, ניתוח מראה הלשון של כל אדם ואדם, יכול לספק מידע והבנה עמוקה יותר לגבי מצב בריאותו של אותו אדם.

לאחר שהסתיימה מלאכת אבחנת הלשון ולאחר שהושלמו היבטים נוספים אחרים הקשורים לאבחון המטופל, יוכל המטפל להמליץ על טיפול מתאים בכלים של הרפואה הסינית הכוללים: דיקור סיני , צמחי מרפא, שינויי תזונה ואורח חיים.

מדוע אבחנת לשון נמצאת בשימוש להערכת מצבו הרפואי של המטופל?

על פי הרפואה הסינית, כל אזור בלשון מראה את מצבו הבריאותי של אחד מהאיברים במערכת האיברים המורכבת: כבד, ריאות, טחול, לב וכליות.   הרפואה הסינית המסורתית מבוססת על התאוריה שכל האיברים בגוף תומכים האחד בשני בהדדיות וזאת במטרה להשיג מצב בריאותי מאוזן ותקין.

למרות העובדה שאבחנת הלשון נמצאת בשימושה של הרפואה הסינית במשך שנים רבות, אבחנה זו לא נחקרה בצורה מעמיקה ויסודית במחקרים רפואיים. ובכל זאת, ממחקר ראשוני בנושא עולה כי היא יכולה לספק אינדיקציות מסויימות לגבי מצבים רפואיים אצל חולים במצבים שונים כמו לדוגמא: דלקת פרקים שגרונית וסרטן שד. עם זאת, שימו לב כי אבחנת הלשון לא באה לשמש כתחליף לאבחון או לטיפול הרפואי המסורתי. מדובר בשיטה הבאה להשלים אות אותו טיפול מסורתי וידוע וזאת במטרה לשפר את איכות חייו של המטופל.

 

מה רואים באבחנת הלשון?

בטיפול ברפואה סינית יבחן המטפל כמה היבטים של הלשון הכוללים: חיפוי הלשון, צורתה וצבעה. באבחנת הלשון יבחנו אזורים ספציפיים שונים שלה.

הנה מבט על כמה נושאים הנבחנים באבחנת הלשון:

1. צבע הלשון - צבע אדום בהיר או ורדרד יציין כי האנרגיה החיונית (נקרא גם צ'י) של אותו מטופל היא חזקה. שינויים בצבע הלשון מעבר לצבע האדום הבהיר יצביעו על מצבים ומחלות כרוניות בגוף המטופל.

לדגומא, במידה וצבע הלשון הינו בהיר מאוד, תהיה זו אינדיקציה לפאתולוגיה של הטחול ומערכת העיכול ויהיה קשור למצבי חולשה, בזמן שצבע סגלגל של הלשון ירמוז על מצב בו ישנה חסימה בזרימתה של האנרגיה (צ'י) בגוף.

2. מבנה הלשון - מבנה תקין ובריא של הלשון לא יהיה דק מאוד או עבה מאוד. מבנה הלשון אמור להיות חלק ללא חריצים או בקעים. באופן כללי, שינויים בצורת הלשון ירמזו על מחלות כרוניות.

דוגמא לשינוי במבנה הלשון יכולה להיות לשון תפוחה או נפוחה (גם מצב זה קשור לבעיות במערכת העיכול והטחול). חריצים על הלשון ירמזו על מצבים של חוסר איזון בגוף שיכולים להתבטא בין השאר, בבעיות שינה (אינסומניה)  או מצבים המחמירים בשעות הערב באופן כללי. דוגמא נוספת לבמהנ הלשון יכולה להיות מצב בו צידי הלשון מתעגלים כלפי מעלה. מצב זה יכול לשקף, בין השאר, מצב של סטרס וחוסר שקט.

3. חיפוי הלשון – החיפוי הבריא אמור להיות חיפוי דק ולבן המכסה את הלשון כולה. עם זאת, לעיתים נמצא חיפוי עבה יותר וצהבהב בבסיס הלשון, מצב זה גם כן הינו מצב טבעי.   

מעבר לעובדה שהחיפוי מרמז על מצבם של הטחול ומערכת העיכול, החיפוי עשוי לרמז על מצבים אקוטיים בגוף כמו הצטננות למשל. מצב של חוסר חיפוי בלשון עשוי לרמוז על מצבים עמוקים וכרוניים בגוף העשויים להתבטא בסימפטומים כמו ירידה בשמיעה או טינטון, כאבי גב תחתון ועוד.

 

כמה טיפים בנושא אבחנת לשון


    • קיימים מצבים רפואיים שלא ניתן לראותם בלשון או לאבחנם על פיה. חשוב לציין כי המטפלים ברפואה הסינית לא מתבססים אך ורק על אבחנת הלשון וכי היא משמשת ככלי אבחון נוסף.
    • ברוב המקרים, אבחנת הלשון לא תארך יותר מ-15 שניות. במידה והמטופל מוציא את הלשון שלו למשך פרק זמן ארוך יותר מזמן זה, מצב זה עשוי לגרום לשינויים במבנה הלשון או בצבעה (2 היבטים בסיסיים בתורת אבחון הלשון).
    • במידה ואתם לפני טיפול ברפואה סינית שאמור לכלול אבחון לשון, נסו להימנע מאכילת מזונות ושתיית משקאות העשויים להשפיע על צבע הלשון שלכם (כמו לדוגמא: קפה, סלק ושאר מזונות ומשקאות הכוללים צבעי מאכל). צריכת ויטמין C גם כן עשויה להשפיע על צבע הלשון שלכם.
    • במידה ואתם נוהגים לקרצף את לשונכם כחלק משמירה על ההגיינה בפה שלכם, השתדלו להימנע מקרצופה לפחות יום אחד לפני הטיפול.

 

 

 

רונן רוזנבלט-ניר - מומחה לרפואה סינית


 


מטפל בדיקור סיני


 


כתובת הקליניקה: רחוב ארלוזורוב 62 תל אביב


 


אתר: www.acufamilyclinic.com 


 


טלפון: 052-2730115 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב