דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צוואות במשפחות חדשות 

מאת    [ 10/02/2016 ]

מילים במאמר: 360   [ נצפה 2410 פעמים ]

שינויים במבנה המשפחה וקיומן של משפחות מסוגים שונים לא רק מצדיק עריכת צוואה אלא אף מחייב אותה, כחלק מהמחויבות ההורית להבטיח כי התלויים במי מההורים או בשניהם לא ייפגעו ולא תיגזל מהם האפשרות להתקיים בהעדר הכנסה או תמיכה משמעותית מכל מקור שהוא, להוציא את כספי הירושה.

ריבוי משפחות חד מיניות וחד הוריות, לרבות משפחות של נשים שבחרו להרות וללדת מבחינה, בהעדר בן זוג בכלל ושותף לחיים בפרט, מעורר שאלות בנושאים שונים, לרבות בנושא חשוב וקיומי כצוואה. כסף הוא תמיד נושא רגיש- לא אחת כאוב- ובמשפחות חד הוריות הוא עלול להיות בעייתי מאוד.

חשוב להסדיר את עתיד התלויים בצוואה בכל מקרה, גם במשפחה חד מינית שבה יש שני הורים לילד, אף שהם או הן מאותו מין. במקרה של מות מי מהם, זולתו נושא באחריות מלאה על טיפול בילדיהם, כמתחייב מחוק האימוץ, שמתוקפו התאפשרה והוכרה ההורות המשותפת שלהם. במקרה- לא בהכרח נדיר גם אם לא שכיח –של הורות יחידנית קיימת חשיבות יתרה להסדרת הצוואה.

בשנים האחרונות חל גידול הדרגתי, עקבי ומתמיד, במספר הנשים המבוגרות אשר אך שוויתרו או נואשו ממציאת  בן זוג להינשא לו ולבנות עמו משפחה נחושות לא להפסיד את חוויית ההורות והמשפחה. חשוב שעל אף פרץ הרגשות המציף נשים אלה וממלא אותן הן יעצרו ויחשבו באופן מושכל על עתיד ילד או ילדיהן, במקרה שהן יילכו לעולמם לפני שילדיהן יוכלו לעמוד ברשות עצמם ולקיים את עצמם.

כחלק מהסדרת צוואה במשפחות חדשות מומלץ ביותר לכל אישה שנכנסת לתהליך הבאת ילד לעולם לערוך צוואה קרוב ככל שניתן למועד הלידה, שבה יוסדרו על הנושאים הקשורים בגידול הילד או הילדה. רצוי שהאישה תמנה מי מהאנשים שעליהם היא סומכת ובהם היא בוטחת לאפוטרופוסים על הילדים ולהגדיר בצוואה שהוא או היא יהיו ממונים עליה את אופן הקצאת הכספים וניהולם לטובת הילדים, לרווחתם ולהבטחת עתידם.

לשם כך אנחנו ממליצים למי שבונים משפחה חדשה בכלל ומשפחה חד הורית בפרט לפנות מבעוד מועד לעורך דין לענייני ירושה לקבלת ייעוץ והנחיה בנושא עריכת צוואה. כבר בפגישת ייעוץ ראשונית צפויים הפונים להתוודע אל מכלול המרכיבים נושא סבוך ורגיש זה, אשר מי שמקדימים להסדירו מבעוד מועד, בסיועו של עורך דין מקצועי הבקיא בכל דיני הירושה והצוואה, ובכך להימנע ממצבים, אשר במקרים של העדר הסדרת הצוואה, עלולים להיות פתח לצרות גדולות וכבדות 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב