דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנוחות והיתרון של דלתות הזזה ודלתות אקורדיון 

מאת    [ 10/02/2016 ]

מילים במאמר: 643   [ נצפה 1637 פעמים ]

דלתות נחשבות לאחד הפריטים החשובים ביותר בכל בית או משרד, ולו מכיוון שהן מקבלות את התפקיד של יצירת ההפרדה בין החללים השונים בו. רכישה של דלתות פנים נראית מובנית מאליה, במצב הדברים הזה, אך צריך לקחת בחשבון שזהו תחום רחב ומורכב מאד. במהלך השנים, פותחו המון דגמים של דלתות, בהם כאלה מוצלחים יותר וכאלה פחות. המאמר הנוכחי מתייחס לשתיים מבין האפשרויות המומלצות ביותר כיום: דלתות הזזה ודלתות אקורדיון.

קווים לדמותן של הדלתות

על פי ההגדרה הפשוטה, דלתות הזזה הן דלתות אשר נפתחות בהזזה שלהן לצדדים (וזאת להבדיל מהדלתות ה"מסורתית" הנפתחות כלפי פנים או חוץ). ניתן למצוא דלתות הזזה בצורות שונות, אם  כי יש שתי אפשרויות מקובלות - הראשונה היא שהדלתות פשוט נעות להן הצידה, כך שבמצב הפתוח שלהן הן תופסות נפח מסוים מהקיר הסמוך להן. מנגד, יש גם דלתות אשר מתוכננות כך שהן ייכנסו לתוך גומחה ייעודית בקיר, כך שלמעשה לא ניתן יהיה להבחין בהן כשהן פתוחות.

דלתות אקורדיון נכנסות לתמונה בנקודה הזו בדיוק, ומהוות סוג נפוץ מאד של דלתות הזזה. כפי שניתן להסיק משמן, אלו הן דלתות אשר צורתן מזכירה את צורת האקורדיון: מבחינה מעשית, דלתות אקורדיון יורכבו ממספר משטחים צרים, אשר החיבור שלהם נעשה לאורך באמצעות צירים. יתרון משמעותי של דלתות אלה, הנובע מהצורה שלהן, הוא שהן מתאימות למעשה לכל חלל באשר הוא. בנוסף, הדלתות ניתנות לפתיחה ולסגירה בצורות שונות, כולל מהאמצע או מהצדדים, עובדה המקלה על אופן השימוש בהן. זאת ועוד, אם יש צורך בסגירה של חללים רחבים במיוחד, דומה כי דלתות אקורדיון איכותיות ומעוצבות הן הפתרון המוצלח ביותר שיש. בנוסף לכך, דלתות אקורדיון נחשבות למוצלחות מאד בסגירה של נישות נקודתיות בבית ולאיטום של חללים שונים, צורך שמאפיין לא מעט מבנים בישראל כיום.

התאמה לחללים קטנים

זה לא סוד שמשנה לשנה, הבתים בהם אנו מתגוררים והמשרדים בהם אנו עובדים "הופכים" לקטנים יותר. הסיבה העיקרית לכך היא עליית המחירים המשמעותית בתחום הדיור, שפשוט מביאה לכך שרבים נאלצים להתפשר – פרמטר מרכזי שמשפיע על מחיר הנכס, ולכן עשוי להוזיל את העסקה, הוא שטח הפנים שלו.

בחירה של דלתות הזזה ודלתות אקורדיון מאפשרת להתמודד עם הקושי הזה בצורה ראויה. עצם העובדה שהדלתות לא נפתחות כלפי פנים או חוץ, אלא מנצלות עד תום קיר שכבר קיים ממילא, מאפשרת לחסוך אחוז ניכר משטח החדר. הדבר יוצר תחושת מרחב ומקל מאד על ההתנהלות בתוך החדר: חשבו, למשל, על משרד שבו נדרש לנוע פעמים רבות כדי לבצע פעולות שונות, ועל הקושי שעשוי להיווצר כאשר אחוז ניכר מהשטח נתפס על ידי דלת המשרד.

מבחינה עיצובית – השמיים הם הגבול

דלתות הזזה ודלתות אקורדיון מגיעות כיום בשלל עיצובים מקוריים, כך שמובטח שכל אדם המצטייד בדלת יוכל לבחור בעיצוב המתאים ביותר לרצונות שלו או לאלמנטים חזותיים אחרים במבנה. הדלתות מגיעות בעיצובים מפתיעים, כאשר חברות הפועלות בשדה המשחק מסוגלות לתכנן ולייצר דלת מאפס, על פי הרצונות הספציפיים של הלקוחות. על גבי הדלת ניתן לשלב אלמנטים שונים, דוגמת הדפסים מיוחדים, עובדה שמסבירה מדוע דלתות ההזזה נחשבות לנפוצות מאד במגזר העסקי והמוסדי כיום. הדלתות מאפשרות להוסיף על גביהן את לוגו החברה או את פרטי האדם הנמצא מאחורי הדלת בחדר נתון, מה שכולל בתוכו הן פן שיווקי (מיתוג חיובי והטעמת לוגו החברה) והן מסייע ללקוחות להתמצא במבנה אותו הם בוודאי לא מכירים.

חומר הגלם ממנו עשויות הדלתות, בהמשך לכך, הוא הכל חוץ מקבוע. בחירה מקובלת מאד היא בדלתות העשויות מעץ, חומר גלם נפוץ מאד בתחום הריהוט כמכלול, אם כי המעוניינים לחסוך מעט בעלויות יכולים לבחור בדלת העשויה מעץ סינתטי או מחומר דמוי עץ. פתרון נפוץ אחר הוא פלסטיק, שאמנם נחשב למרשים פחות מבחינה ויזואלית אך פשוט מאד להתקנה ולתפעול, ומגיע עם תג מחיר נוח מאד. ניתן ולעיתים מומלץ לשלב אלמנטים מזכוכית בדלת, מה שמעניק באופן כמעט אוטומטי מראה יוקרתי פי כמה.

בכל מקרה ומקרה, מומלץ לבחור בדגם ספציפי של דלת רק לאחר שיודעים מהו סכום הכסף שיכולים או מעוניינים להקדיש למשוואה. עם זאת, כיאה לחשיבות המכרעת שלהן, מומלץ שלא להתפשר ולא להעדיף את הפתרונות הזולים פשוט מכיוון שהם כאלה.

מקווה שנהנתם מהמאמר :) המשך יום נפלא! www.stgltd.com


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב