דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח דירה להשכרה - 3 סיבות טובות לעשות ביטוח 

מאת    [ 31/01/2016 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 3159 פעמים ]

 

 

שוכרי דירה רבים בישראל מוותרים על ביטוח הדירה השכורה שלהם על מנת לחסוך כסף, אך לעיתים חיסכון זה עלול לעלות להם ביוקר בהמשך הדרך.

ביטוח דירה שכורה אינו שונה למעשה מביטוח דירה בבעלות. העובדה השונה היא שמדובר בביטוח של דירה ששייכת לאדם אחר.  אז מהם המאפיינים הייחודיים של דירה מושכרת?
תקופת המגורים בדירה מושכרת היא בדרך-כלל קצרה; אדם הגר בשכירות אינו משקיע בדירה עצמה ולכן אין לו רצון לבטח את הנכס עצמו שכן הוא אינו שייך לו.

מטרת ההכתבה הינה לסקור מספר זויות לנושא שרובנו מפספסים ביום יום תוך שאלת 3 שאלות שכל שוכר חייב לתת עליהן את הדעת.

האם חשבת פעם מה יקרה אם יגרם נזק לדירה שנובע מאשמה שלך כדייר?

במידה וייגרם נזק לדירה בעקבות מחדל שלך כדייר – לדוגמא שריפה בעקבות תנור חשמלי, נר או סתם מטען טלפון סלולרי שהתחמם יתר על המידה. חברת הביטוח של בעל הדירה יכולה לתבוע אותך עבור הנזקים הללו, ואתה יכול למצוא את עצמך משלם סכומי כסף גדולים והכל כתואה מטעות בשוגג.

האם אתה מבוטח כנגד צד ג?

במידה ויגיע בעל מקצוע לדירה על-מנת לתקן פגם כלשהו (אינסטלטור, מתקין מזגנים וכו') וייפצע כתוצאה מהעבודה – הוא יכול לתבוע אותך כדייר כנגד הפסד ימי העבודה שלו והפציעה. הנ"ל נכון ותקף גם עבור אורח, חבר או זר שמגיע לדירה וחס וחלילה נפצע כתוצאה מרצפה חלקה או כל ליקוי אחר בדירה.
במידה ויש לכם כיסוי ביטוח צד ג'  - אתם דואגים שמקרים מהסוג הנ"ל של פציעה של אדם במהלך השהות אצלכם יהיו מכוסים וכי עלות הפיצוי והוצאות אחרות יהיו על חברת הביטוח ולא עליכם.




האם שקלת לעשות ביטוח תכולה לדירה שוכרה?

ביטוח מהסוג הנ"ל בא במטרה לבטח תכולה בעלת ערך (מוצרי חשמל, תכשיטים, יצירות אומנות) ולהגן מפריצה/גניבה או נזק לרכוש כתוצאה ממפגע כגון הצפת מים שריפה וכו'. ישנם 3 מקרים שממולצים לביצוע ביטוח תכולה. הראשונה נעוצה במיקום הדירה - במידה ואתם גרים בדירת קרקע / בית פרטי / אזור בעייתי מבחינת פריצות לבתים – חשוב שתבטחו את עצמכם. השניה במידה וקיבלתם דירה מרוהטת עם ריהוט יקר ערך.
האחרונה נעוצה בעובדה שכיום לא ניתן לבטח תכשיטים באופן פרטני לרוב וכדי לתת מענה לצורך ייצרו חברות הביטוח הרחבה לביטוח תכולה שנקרא בביטוח "כלל הסיכונים" שמטרתו לכסות מקרה של אובדן התכשיט בשוגג גם מחוץ לדירה ביום יום מעבר לביטוח תכולה הסטדרטי. חשוב לציין כי ניתן לבצע הרחבה עבור תכשיטים ספציפיים ואין צורך לבצע הרחבה לכלל הביטוח.




כיום ניתן לבדוק מחירים לכל סוגי הביטוחים ובכללם גם לביטוח דירה להשכרה, במחשבון הביטוח של משרד האוצר – http://dira.mof.gov.il/

הטיפ הכי חשוב בבואכם לבטח את הדירה – מדובר בשוק לכל דבר! ולכן משא ומתן עם הנציג יוליד לרוב תנאים טובים יותר, אין תחליף לבצע "סקר שוק" קצר ולבדוק מספר חברות תוך השוואה של מחיר הפוליסה שלהם וגובה הכיסוי.

זכרו שביטוח בעלות יחסית נמוכה של עשרות שלקים ששקולה למחירה של ארוחת צהריים במסעדה סבירה יכול לשמור עליכם מקטסטרופות פיננסיות במקרים שתוחלת הנזק שלהם יכולה להיות גבוהה הרבה מעבר למה שחשבתם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב