דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוחי שקד שלישי - כיצד הם נעשים ולאיזו מטרה 

מאת    [ 29/01/2016 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 2890 פעמים ]

אדנואיד, או בשמם הנפוץ יותר – "שקד שלישי" נמצאים בחלקו העליון של הלוע, בסמוך לפתחים של תעלות האוורור באוזניים. ממש כמו השקדים, מהווים אדנואידים חלק לבתי נפרד ממערכת החיסון ומסייעים לצבור חיידקים וחומרים מזהמים שנכנסים לגופנו. האדנואידים מורגשים בבירור רב יותר אצל ילדים מאשר אצל מבוגרים. עם השנים גודלם של האדנואידים קטן בצורה הדרגתית.

במקרים שבהם האדנואיד גדול מהרגיל עשויה התופעה להשפיע על דרכי האוויר בצורה שתתבטא בחסימה ובקשיים בנשימה. במקרים כאלה יורגשו תועפות לוואי ובהן נחירות וייצור מוגבר של נזלת וליחה. תופעות אלו עלולות לגרום להתקפים פתאומיים של קוצר נשימה. אם אתם מבחינים שילדיכם ישן רק עם פה פתוח לאורך תקופה ממושכת, יכול הדבר להעיד על שקד שלישי מוגדל ומומלץ להיוועץ במומחים לצורך מתן פתרון לבעיה. האדנואיד המנופח עלול להוביל להיווצרות מחלות אוזניים, בעיות בסינוסים וכן בעיות בדרכי הנשימה ומנהרות האף.

ניתוחים להסרת השקד השלישי לא ממליצים לילדים מתחת לגיל שנה, אך הם נפוצים מאוד בקרב ילדים גדולים יותר - בעיקר בטווח הגילאים שבין שנתיים עד ארבע שנים. התהליך הכירורגי מתבצע בהרדמה כללית באמצעות מסכה או בהזרקה. הבחירה באשר לאופן ביצוע ההרדמה תלויה בשיקול דעתם של ההורים ובגיל של המטופל. הניתוח יתבצע דרך הפה וללא ביצוע של חתכים. בניתוח יוסר האדנואיד ששוכן ברירית הלוע. לאחר התהליך יועבר המטופל להתאוששות ולאשפוז בבית החולים שיארך בין כמה שעות בין כמה שעות לכמה ימים – תלוי במצבו ובשיקול דעתו של הצוות הרפואי. בימים שלאחר הניתוח צפויות תופעות לוואי קלות הכוללות בין היתר כאבים בחומרה קלה או בינונית, כאבי גרון וקשיים בבליעה. במקרים קיצוניים עשוי לצוץ שינוי באופן הדיבור של המטופל – שינוי זה הינו זמני בלבד והוא צפוי להסתדר בשבועות שלאחר הניתוח.

תקופת ההחלמה מהניתוח צפויה לארוך עד שלושה ימים שבהם על הילד להישאר בביתו ולהימנע מביצוע כל פעילות. במהלך כל תקופת ההחלמה מומלץ להקפיד במיוחד על שתיית נוזלים קרים עד פושרים ולהימנע מנוזלים חמים. מומלץ למטופל לצרוך מזון רך בלבד ולא חם. אם מורגש חום של יותר מ-38 מעלות במהלך השיקום מומלץ להיוועץ ברופא או באחות במהירות רבה ככל שניתן.

אין מה לפחד מניתוח להסרת שקד שלישי. אם זקוקים לו כדאי לעשותו ואפשר להתאושש ממנו בתוך זמן קצר. מקווים שעזרנו להפיג במעט את החששות, שכן ידיעה על מה שעומדים לעבור תמיד עוזרת ומועילה. והעיקר הבריאות!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב