דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי מטפל במטפל 

מאת    [ 26/01/2016 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 2889 פעמים ]

הגישה ההוליסטית מלמדת אותנו שהכול קשור ב הכול, שקים גלגל סמוי מין העין  של סיבה ותוצאה, שאיננו מפסיק להסתובב אבל מזמין את כולנו כן להתערב בנעשה ולהשפיע, שהגוף משפיע על הנפש והיא על התודעה וחוזר חלילה, מחזורי החיים בטבע הקצרים והארוכים ממחישים היטב למי שמיטיב להתבונן את העוצמה והחוקיות הגלומה בכך.

את הסלוגן "נפש בריאה בגוף בריא" לא יכול לנכס לעצמו אף אחד, אבל כולנו מתלבטים עד כמה  הדבר נכון וכמה שווה להשקיע, מבנה סולם הצרכים של 'מסלו' מצביע על כיון אחד, קודם אוכל אחר כך תורה, אך מסתבר שזה עובד גם בכיוון ההפוך ואנשים בלי יעוד ותכלית לא ימצאו את אושרם.

"עם" המטפלים הוא זן מיוחד, הצורך לעזור לתמוך וללמד זורם בעורקיו וסוגית 'הפרה רוצה להניק יותר מרצון העגל לינוק' היא לא פעם בעוכריו, המטפל מגיע לעולם עם מתנה שהוא בא להעניק לאחרים, ההזדמנות לנתינה היא בעצם מתנה גם עבורו, הזדמנות לתת ולקבל ולהניע את גלגל האהבה, לא חינם יש יותר נשים במקצועות הללו שהנתינה והקבלה יותר קרובות לליבם (המאמר נכתב בגוף זכר רק לשם הנוחות שבדבר), על שאר העולם קרי המטופלים, האזרחים מהשורה לברך על ההזדמנות שנפלה בחלקם וללמוד להיעזר במתנות שהגיעו לעולם.

מעודף נתינה נוצרת שחיקה, נתינה ללא סוף תביא בסופו של דבר לתסכול, נתינה ללא הידיעה כיצד לקבל תמורה תוציא בסופו של דבר מהמסלול,  המטפל לא פעם מתבלבל וחושב שעצם הרשות לתת די בה, אך בטבע אין וקום וסופו של דבר תהיה קריסה, יש לדעת לבקש תמורה נכונה, כך גם האווירה נשארת נקייה ובסיום הטיפול כל אחד יכול להמשיך לדרכו בנפש חפצה עד הפעם הבאה.

לא פחות חשובה היא המשכיות הלמידה והעשרה, תמיד יש דבר חדש שמגיע לעולם כידע וכהבנה, בעיקר בימים אלו שהכול מואץ מגיעים לעולם כלי ריפוי חדשים ונפלאים הבאים לשרת את ההתפתחות של כולם, השימוש בהם דורש קודם כל עבודה פנימית על מנת לאחוז בהם נכון, כמטפלים אנו יודעים ומכירים את אותם אזורים בתוכנו המאפשרים לנו להיות מטפלים, הכלי המרכזי הוא צמצום האני והבנת מקומי במכלול השלם, כלים נוספים קשורים לשלל התחנות שהתנסינו בחיים ואף לחוויות מחיים קודמים.

גם המטפל צריך לדעת לרדת לרגע מהרכבת המהירה, להתרענן להיות בקבלה ולא רק בנתינה, להיפגש עם עמיתים או קבוצת תמיכה והפרייה, לפגוש את המקום הסודי בתוכו שדוחף אותו ללא לאות אל עולם הטיפול ואף מעבר אל עולמות הנפש והרוח, התשובות הן שם לא תמיד ברורות,  לא תמיד נגישות, אך תמיד רומזות ולו בקריצה שתמיד יש מוצא.

שמואל בן איש מנהל ומטפל ב\"דרך האור\" מרכז לרפואה משלימה, סדנאות להתפתחות אישית וצמיחה רוחנית, טיפולים אנרגטיים, קבלת מסרים והדרכה רוחנית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב