דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ווינג צ'ון קונג פו, אומנות לחימה סינית שהנה מדע של לחימה המתאימה לכל גיל 

מאת    [ 22/01/2016 ]

מילים במאמר: 692   [ נצפה 4960 פעמים ]

נא להכיר. ווינג צ'ון קונג פו, סגנון הקונג פו המתורגל ביותר בעולם כיום, אשר הוכיח עצמו כיעיל וכפרקטי ביותר במצבי וארועי הגנה עצמית אמיתיים.

ווינג צ'ון קונג פו הנה אמנות לחימה עתיקה מסין, שיטת הגנה עצמית אשר שוכללה מדור לדור במשך מאות בשנים ואשר הידע שלה הועבר ונשמר כסוד בתוככי סין עד 1950 .

 Great Grand Master Ip Man היה הראשון שחשף את אמנות הלחימה הייחודית הזו לציבור אמני הלחימה בהונג קונג. מאוחר יותר היה זה תלמידו המפורסם ברוס לי אשר חשף אותה למערב.

אמנות הלחימה הסינית ווינג צ'ון קונג פו תוכננה ונוצרה במיוחד בכדי להפוך אדם ללא נסיון וידע באמנויות לחימה, ללוחם מיומן ויעיל במיוחד. הווינג צ'ון נחשב על ידי רבים בעולם אמנויות הלחימה כאחת מאמנויות הלחימה הסיניות האפקטיביות ביותר .

המטרה והתכלית העיקרית של ווינג צ'ון קונג פו הנה להקנות למתאמן את הכלים והמיומנות לדעת להיות מסוגל להגן על עצמו בצורה אפקטיבית כנגד התקפה אלימה ברחוב.

אמנות לחימה מציאותית והרסנית זו מתמקדת באימוני רפלקס, תזמון, כוח מתפרץ, רגש וחישה מיוחדים.

 

בניגוד לשיטות לחימה אחרות בהם תצטרכו להשקיע שנים רבות בלמידה עד שתוכלו להשתמש בה לצורכי הגנה עצמית ולחימה, אימון בווינג צ'ון קונג פו מעניק למתאמן/ת כלים אדירים של פרקטיות ויעילות בפרק זמן לא ארוך וללא הצורך להשתמש בכוח וברוטליות .

 

ווינג צ'ון קונג פו הנה אמנות לחימה קלה ללמידה וליישום, מתאימה לכל גיל ויעילה במיוחד עבור קטני מימדים וכוח המעונינים לרכוש יכולת התמודדות מול אדם גדול יותר.

אמנות הלחימה הסינית ווינג צ'ון קונג פו תוכננה ונוצרה במיוחד בכדי להפוך אדם ללא נסיון וידע באמנויות לחימה, ללוחם מיומן ויעיל במיוחד.   המדהים באמנות לחימה זו היא שבכדי להצליח בה אין צורך להיות מצוידים בכושר גופני מיוחד.

האימון בשיטה אינו כרוך בפציעות ובפגיעות מה שיאפשר לכם להתמיד בה ולהמשיך ולהשתפר בכל גיל.

אמנות הלחימה הייחודית ווינג צ'ון קונג פו הפכה ב-20 שנים האחרונות לאחת מאמנויות הלחימה הפופולאריות והמבוקשות בעולם וזאת תודות לעקרונות הלוגיים והמדעיים אשר בבסיס השיטה.

ווינג צ'ון קונג פו  מושכת אליה מעריצים רבים בקרב אלו אשר מחפשים אחר אמנות לחימה מבוססת מציאות. שיטת לחימה נפלאה עבור אנשים אשר ערים יותר כיום וסקפטיים יותר לגבי מה שהם לומדים.

 

ההצלחה של אמנות הלחימה ווינג צ'ון קונג פו  והפופולאריות שלה בעולם, משויכת גם לעובדה שאמנות לחימה זו מכילה היבטים עמוקים ומסורת רבת שנים של פילוסופיה ומחשבה. אמן הלחימה המפורסם ברוס לי עשה שימוש בחלק מפילוסופיות הלחימה של הווינג צ'ון והפך אותם למפורסמות בעולם המערבי.

ברוס לי , כאמור, היה תלמידו של Great Grand Master Ip Man , אשר היה מורו היחיד.

ברוס לי דיבר על Using no limits as limits 

למעשה, זה מה שאמנות הלחימה ווינג צון קונג פו מלמדת אותנו- לא להיות מוגבלים, כרוכים ומולכים ע"י מחשבות קונבנציונליות וע"י רעיונות לחימה מקובעים, במקום זאת, יש להמשיך ל"חקור" ולחפש את הטכניקה או השיטה אשר הנה אף יותר חסכונית ויעילה ממה שאנו מיישמים ברגע זה,

 אך בו זמנית להישאר במסגרת העקרונות המדעיים והביומכאניים המנחים של השיטה.

 

באמנות הלחימה הסינית ווינג צ'ון קונג פו, התפקוד ואפקטיביות הביצוע באים לפני האסתטיות, הצורה והקאטה והתוצאה- כבר לאחר מספר שיעורים מתחיל המתאמן לרכוש כלים , עקרונות וטכניקות יעילות להגנה עצמית אמיתית.

 

השיטה מלמדת רק מה ש"עובד" בעולם האמיתי ותוכנית הלימוד רואה חשיבות רבה בכך שהתלמיד יבין את ההגיון והלוגיקה מאחורי כל תנועה וטכניקה נלמדת. יישום הטכניקות מתבצע הלכה למעשה.

לאמנות לחימה ווינג צון קונג פו תוכנית מדוקדקת כיצד להכין את הסטודנט/ית להגנה יעילה בעת סיטואצית קרב ומושם דגש בהקניית יכולות הגנה עצמית למניעה ולהתמודדות בעת מפגש אלים.

ווינג צ'ון קונג פו אינו ספורט לחימה, לא פיטנס, לא כושר גופני, לא אמנות לחימה ליופי ולא שיטה של מדיטציה ורגיעה.

מחקרים ותצפיות מראים כי מרבית הארועים האלימים מתרחשים לאחר ויכוח או איום וקורים מטווח קצר. טווח זה הנו המומחיות הגדולה של אמן לחימה ווינג צ'ון קונג פו והוא מצויד במערך של יכולות, טכניקות וידע אשר מייצר לו יתרון על התוקף. מתאמנים בווינג צ'ון קונג פו לומדים לפתח מיומנויות וטכניקות של שימוש בידיים וברגליים אשר ברבות הזמן יהפכו אצלם לתגובות אוטומטיות ואשר יעמדו לרשותם לצורך הגנה עצמית. לוחם ווינג צ'ון לומד  כיצד ליישם את העקרונות המדעיים של השיטה, את פילוסופית הקרב, לומד כיצד ל"נהל" עימות, כיצד להשתמש במבנה גופו והביומכניקה שלו- לטובתו .

 

מוטי פנסו , B.Sc.,M.B.A  הנו תלמידו של Grand Master Lo Man Kam  , אחיינו  ומתלמידיו הראשונים של יפ מאן -פטריארך הווינג צון העולמי בעת החדשה. מוטי הנו מדריך מוסמך לאמנויות לחימה, בוגר בית הספר להכשרת מדריכים ומאמנים,  לרשות מוטי נסיון של למעלה מ-23 שנים בקארטה, טאי צ'י צ'ואן ווינג צ'ון קונג פו.


050-3148979


pmedical1@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב