דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה בין הצלחה ואחריות אישית 

מאת    [ 16/01/2016 ]

מילים במאמר: 721   [ נצפה 2507 פעמים ]

הדרך לכל הצלחה בחיים טמונה בכם . כמה שזה נשמע " מוזר " לנו , אלו שנגררים כמו דגים מתים בזרם החיים בתקווה למשוך עוד יום של שקט , עוד יום בלי צלצול מהבנקאי שמספר לנו את מה שאנחנו לא רוצים לדעת .

למרות שמסמך זה מכוון להתנהלות הכלכלית שלכם , ניתן לקחת את הכתוב פה לכל כיוון אחר , בו אתם רוצים הצלחה ושגשוג .

נתחיל כמובן בבחירה לרצות את השינוי . כן , זו אמורה להיות בחירה ולא החלטה ולא צורך או סיבה אחרת , רק בחירה שלכם לשינוי. למי שלא מבין את הסמנטיקה הזו " בחירה "  שיעצור פה  ויכנס לגוגל / ויקיפדיה וילמד מה ההבדל בין המילים השונות ורק אז יחזור . (זה רק 5 דקות – חזרתם ?).

השאלות שנשאל את עצמנו יהיו : למה בכלל אני רוצה את השינוי ? מה אני רוצה להשיג בשינוי הזה , והשאלה הכי חשובה : למה בכלל אני רוצה את השינוי ? רק לאחר הבנת השאלות הללו , יש לנו את הכלים לדרך החדשה . דרך חדשה , כלומר , שביל חדש שלא מוכר לנו  , עם הקשיים עם המהמורות ועם האופק החדש שלא מוכר לנו . הדברים עלולים לגרום לנו להתייאש מהר מדי , לפני שנראה את תחילת התוצאות . לכן חשוב מאוד שנבין שאנחנו בחרנו את הדרך ואנחנו אחראיים להצלחתנו ואין משהו אחר !

עצם הבחירה שלנו היא הצעד הכי משמעותית להתפתחות החדשה שלנו , לחיי הרווחה הכלכלית שלנו , ליציאה מהמינוס ויצירת חיים משמעותיים חדשים . את הדרך החדשה שלנו אנחנו צריכים לקטלג , ממש כמו ספר עם ראשי פרקים ותתי פרקים . הפרקים שלנו יהיו מטרות ויעדים שנקבע להמשך השינוי . מטרות ויעדים מדידים ,כאלה שיתנו לנו אפשרות לבחון כל פעם את קצב ההתקדמות שלנו להצלחה. מאחר ואנחנו נמצאים באזור לא מוכר וחדש לנו , סביר להניח שהיעדים והמטרות הראשוניים שהצבנו כאבני דרך , אינם בדיוק במקום הנכון . יתכן ששאפנו ליותר מדי בזמן קצר מדי ויתכן שהקצבנו זמן ארוך מדי למטרה קרובה. לכן גם נושא היעדים צריך לעמוד בבקרה ולשפר כל פעם את היכולות שלנו לחזות את ההצלחות הקרובות שלנו בדרכינו החדשה ומוצלחת .

אורח החיים כיום משתנה במהירות מטורפת . מוצרים מתיישנים תוך 3 חודשים וכלכלות שלמות נופלות וקמות ביום . יש את המשפט השחוק שאומר:" מי שלא הולך קדימה , נשאב אחורה " . לכן חלק חדש בחיינו נולד. שעה ביום ( טוב תתחילו בחצי שעה) , יהיה מוקדש ללימוד  ובדיקת תזרים המזומן שלנו . לא צריך יותר מזה , אבל צריך להתמיד בזה לתמיד . עם הלימוד בא החשב ללמוד עוד ואז מגלים פתאום שסיימנו תואר ראשון ( מניסיון). דוגמא פשוטה לכך : לא הצלחנו להבין עבור מה אנחנו משלמים את סעיפי הביטוח בתזרים שלנו , התקשרנו לסוכן ובקשנו את הפוליסה , קבלנו את הפוליסה וכמובן לא הבנו בה כלום . בדקנו אצל  ד"ר גוגל והתשובות שלו לא סיפקו אותנו  כך  זה ממשיך ל התגלגל  עד שבוקר אחד אנחנו מגלים שאנחנו בלימודים , כי אותנו לא יסבנו יותר .

כמו בחדר כושר , כך בחיים החדשים שבחרתם : כל הזמן מרגישים צורך להתפתח יותר ולהתקדם ביכולות .

ההתמדה , חלק חשוב מאין כמותו בדרככם החדשה . ללא ההתמדה וללא התפתחות יזומה וקבועה , חלילה , אך הואקום , הרצון הישן של לא לעשות כלום ולתת לחיים לנהל אותנו , יפיל אתכם יותר מהר ממה שאתם מסוגלים לחשוב  ויחזיר אתכם אחורה בכל הכח. ברגע שיצאתם לדרך החדשה , אתם למעשה לוקחים אחריות מלאה על מעשיכם . שלא תבינו לא נכון , הדרך החדשה שבחרתם , אינה דרך חתחתים ועשייה ללא סוף , הדרך הזו כוללת את המנוחה , את האושר את האהבה ואת כל הכיף שבעולם . השוני הוא בזה שאתם אלה שבוחרים את המקום , את הזמן ואת העלות .

הפעולות האקטיביות שאתם עושים עכשיו עבור החיים החדשים , יתכן ובהתחלה יהיו קצת מוזרים לכם , סך הכול החיים והמורים שלנו לימדו אותנו לחשוש מהשינוי ,להיות רובוטים של הממשל , לעבוד כמו חמורים בידיעה ברורה שהחודש יגמר הרבה אחרי המשכורת שלנו תתאדה. אבל אנחנו כבר לא שם . אנחנו כבר חושבים כיזמים , כאנשים מצליחים , שינוי לא יפחיד אותנו , הוא אפילו ייתן לנו את ה"דלק" להתקדמות מהירה וחזקה יותר במקומות החדשים שנגיע אליהם ואז זה מגיע .

אז מגיע סוף סוף החלק שבשבילו התחלנו את כל התהליך של לקיחת האחריות ויציאה מ"איזור הנוחות "  המטעה שהיינו בו . עכשיו מגיע שלב ההנאה , הכיף , ההרגשה הנפלאה שממלאת את כל הגוף והנפש , הצלחתי!!. אני כבר לא זומבי שחושב שהוא חי. אני חי באמת . ההנאה מהעשייה ,מהשינוי , מלקיחת האחריות תתבטא בכל מעשיך , והגלגל שהסתובב אחורה וגרם לנו להרגיש רע , כל יום יותר ויותר , משנה את הכיוון שלו ומתחיל להתקדם קדימה . היעדים והמטרות שלנו , כאלה שלא חשבנו שהם אפשריים , יתחילו להתגשם ולהגיע והחיים יראו פתאום יותר צבעוניים ויפים .

אז מה עוצר אתכם?

 

 

 

מנהל כלכלת משקי בית ועסקים בשיטת " רווחה כלכלית "


 חובב רכבי שטח , שייט , מגשר מוסמך , הנדסאי חשמל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב