דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הידעת כי דיקור סיני עשוי לטפל בבעיות בשלב הלוטאלי במחזור החודשי שלך? 

מאת    [ 03/01/2016 ]

מילים במאמר: 718   [ נצפה 3614 פעמים ]

השלב השלישי מתוך ארבעת השלבים של המחזור החודשי נקרא - השלב הלוטאלי. מדובר בשלב המתחיל בביוץ ומסתיים בתחילת הדימום של המחזור החודשי. בשלב זה יתרחשו תהליכי ההפריה והשתרשותו של העובר. 

כל פגיעה או הפרעה למהלכו של השלב הזה עשויה להשפיע לרעה על פוריותה של האישה. מרבית רופאי הנשים יסכימו כי במידה ואורכו של שלב זה יפחת על 12 ימים, הוא לא יהיה אפקטיבי, זאת בשל העובדה שאיננו נותן לרחם זמן מספק במטרה ליצור ולפתח רירית רחם בריאה שתבטיח את השתרשותו והתפתחותו של העובר. בשל עובדה זו, עלולה להתרחש הפלה במידה והתקיימה הפרייה. 

מהם הסימנים להפרעות בשלב הלוטאלי

• המחזור החודשי הינו קצר מהרגיל

• רמת הפרוגסטרון נמוכה

• טמפרטורת חום השחר הינה משובשת לאחר קרות הביוץ

• הופעת סימנים מסויימים במהלך השלב הלוטאלי כגון: כאב גב תחתון, דימום ואגינלי ושילשול. 

הסטטיסטיקה מראה כי -3-4% מכמות הנשים שנמצא אצלן חוסר פוריות בלתי מוסבר, כמו גם במקרים בהם הנשים סובלות מהפלות חוזרות (כ-63%) וכמות נוספת של כ-6-10% מהנשים הפוריות, יסבלו מהפרעה בשלב הלוטאלי. 

בעיות בשלב הלוטאלי עשויות לנבוע ממספר מקרים. אחד המקרים השכיח ביותר הוא רמה נמוכה של הורמון הפרוגרסטרון. הפרוגסטרון  נדרש לצורך שימור רירית הרחם וההריון במהלך הטרימיסטר הראשון של ההריון. הפרוגסטרון הינו הורמון המיוצר לאורכו של המחזור כולו, אך רמתו נוסקת לאחר התרחשות הביוץ ונשארת גבוהה עד אשר הדימום של המחזור החודשי מתחיל. במידה ורמתו לא עולה מספיק לאחר הביוץ, או לחילופין, יורדת יותר מידי מהר לפני תחילתו של הדימום החודשי, עלול להתרחש שלב לוטאלי קצר. 

בעייתיות בשלב בו מתפתחים הזקיקים

במקרה ובלוטת יותרת המח לא מפיקה כמות מספיקה של הורמון ה-FSH בחלקו הראשון של המחזור החודשי (בתקופה שבין המחזור החודשי והתרחשות הביוץ), פגם עשוי לקרות לתהליך התפתחות הזקיקים, מה שעשוי להוביל למצב בו רירית רחם תהיה דקה מידי והמחזור החודשי עלול להקדים. ברור לכל שבמצב שכזה לא תתאפשר קליטת הפריה ברחם. 

רמת פרוגסטרון יורדת מוקדם מידי 

במקרהבו רמת הפרוגסטרון יורדת בשלב מוקדם מידי, יבין הגוף באופן אוטומטי כי חל הצורך לנקוי הרחם, וכל התהליך יתחיל מחדש. דוגמא טובה לפגם שכזה בשלב הלוטאלי יהיה מחזור מקדים המגיע בתקופת פרק זמן של פחות מ-24 ימים. 

רמתה נמוכה של הורמון ה-LH 

כ-24 שעות לפני התרחשות הביוץ, רמתו של הורמון ה-LH עולה. במקרה של רמה נמוכה שלו בזמן הביוץ, עלולה להתרחש הפרעה למעשה להתרחשותו של הביוץ, בנוסף לכך עשוי לגרום לרמת פרוגסטרון. 

עובי רירית הרחם דקה

ביצית מופרית צריכה להתחבר למשטח שיוכל להזין אותה בכדי שתתפתח לעובר. זהו תפקיד הרחם. במידה ורירית הרחם אינה עבה דייה, השתרשות הביצית עלולה להיפגע. גם מצב זה עלול להיות תוצאה של חוסר איזון הורמונלי. ההורמון האחראי על עיבוי הרירית כהכנה להשתרשות הינו האטרוגן, ואילו הפרוגסטרון הוא ההורמון האחראי על הבשלת הרחם לקליטת ההשתרשות. 

 

רמות נמוכות של כולסטרול

רמות נמוכות של כולסטרול בגוף עלולות גם הן לתרום לפגם בשלב הלוטאלי. במצב כזה תהיה הפחתה בייצור הפרוגסטרון, שיכולה להגיע אף להפסקת הייצור שלו. כולסטרול הינו אבן בניין חשובה מאוד לתהליך יצירת ההורמונים בגוף. מצב של תת משקל יהווה זרז לפגיעה בשלב הלוטאלי בשל רמת כולסטרול נמוכה.

 

כיצד ניתן לטפל בפגם בשלב הלוטאלי?

בזמן שפגם שכזה עשוי להיות מכריע לגבי יכולת הגוף להכנס להריון, וודאי תשמחו לשמוע שברוב המקרים ניתן לטפל בו באמצעות טכניקות טבעיות. 

פגם בשלב הלוטאלי, כמו גם רמת פרוגסטרון נמוכה, עשויים להיות מושפעים לטובה מטיפול ברפואה הסינית, כלומר, באמצעות טיפול המשלב דיקור סיני, נטילת צמחים ותוספים, ושינוי באורח חיים. 

דיקור סיני – מגביר את אספקת הדם לשחלות לשם הזנת הזקיקים המתפתחים, כמו גם לשם שיפור באיכות הביצית וחוזקו של הגופיף הצהוב.  בנוסף הוא מסייע להסדרה ואיזון של הייצור ההורמונלי הטבעי בציר ההיפותלמוס- בלוטת יותרת המח-שחלות. לבסוף מסייע הדיקור הסיני להרגעת הגוף ולהפחתת רמת הסטרס. רמות סטרס גבוהות עלולות למנוע התעברות בשל הפחתת אספקת הדם לאיברי הרבייה, והן אף מובילות להפרת האיזון ההורמונלי אשר תתבטא בשינויים בסדירות המחזור, חוסר ביוץ, רמה גבוהה של FSH, פגיעה בתפקוד השחלה ועוד. 

צמחי מרפא סיניים – מסייעים בחיזוק הדם, ובכך תורמים להזנה טובה יותר של השחלות, הבאה לידי ביטוי בהתפתחות הזקיקים, הגופיף הצהוב והביצית.  הצמחים מסייעים עוד בהסדרת תפקוד הציר ההורמונלי (היפותלמוס-בלוטת יותרת המח-שחלות) ובכך מסייעים להשגת איזון הורמונלי בייצור של הורמוני הגוף. בנוסף מזינים הצמחים את האיברים בגוף, שעל פי התאוריה של הרפואה הסינית, הם האחראיים לתפקוד התקין של מערכת הרבייה. 

המלצות תזונה ושינויים באורח חיים – מותאמים אישית לכל מטופלת בהתאם לאבחנת המטפל.

 

רונן רוזנבלט-ניר - מומחה לרפואה סינית


מטפל בדיקור סיני לבעיות פוריות


כתובת הקליניקה: רחוב ארלוזורוב 62 תל אביב


אתר: www.acufamilyclinic.com 


טלפון: 052-2730115 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב