דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבותו של ניהול סיכונים בהקמת סטארט אפ 

מאת    [ 30/12/2015 ]

מילים במאמר: 625   [ נצפה 2808 פעמים ]

כל סטארט אפ מתחיל במוכנות לקחת סיכון. ההשקעה של סכומי כספים בעסק שעתידו לא ידוע מראש, הרבה ציפיות ואולי אפילו מקור מימון איכותי אך במקביל – חוסר ודאות ואתגר חדש. על מנת להתמודד עם הסכנות השונות חייב כל מיזם ללמוד את תחום אסטרטגיות ניהול סיכונים.  

אסטרטגיות ניהול סיכונים

אסטרטגיית ניהול סיכונים הינה נושא מהותי הנלמד בכל המכללות המלמדות מנהל עסקים וכלכלה. בעולם תחרותי ובשוק קפיטליסטי ישנם לא מעט סיכונים המרחפים מעל ראשו של כל סטארט אפ באשר הוא. כיצד ניתן לחשב את הסיכון? האם בכלל ניתן לאמוד סיכון לחברה או שמא יש חברות שנאלצות להתמודד עם סיכונים לא צפויים? באיזו מידה יכולה חברה להגן על עצמה באמצעות צפיית הסיכונים העתידים להתרחש? כיצד והאם ניתן לחשב את הסיכון? האם ניתן לנטרלו מרגע שחושב?   שאלות אלו מטרידות כל יזם שהספיק לחוות מעט את עולם העסקים כמו גיא גלבויז ומבין כי לא יקום עסק מהפכני בהינף יד. ישנם לא מעט סיכונים עמם מתמודד כל מנהל בעולם היזמות, סיכונים שאלמלא היה לוקח אותם – לא היה מתקיים המיזם לאורך יותר מיום אחד. סיכונים הינם חלק בלתי נמנע מהקמת מיזם וניהולו -  אולם האם ניתן לנהל גם את הסיכונים עצמם? נכון להיום, ניתן למצוא סוגים שונים של אסטרטגיות לניהול סיכונים. כמו כן ישנם מספר סיכונים שונים אותם ניתן לנהל.  

סוגי סיכונים

את סוגי הסיכונים השונים נהוג לחלק לפי שיוכם: סיכונים אסטרטגיים לחברה, סיכונים ארגוניים וסיכונים עסקיים, סיכונים כלכליים והסוג האחרון הוא סיכונים תפעוליים בעסק עצמו. כאשר במיזם מיושמות טכניקות ניהול סיכונים מקצועיות ומתקדמות אזי המיזם יוכל להחלץ במהרה ממצבים לא צפויים וקשים המעמידים את החברה בפני משברי אשראי שונים או השקעות לא נכונות של בית העסק.

ניהול סיכונים ביזמות

כל בעל עסק יודע כי ללא לקיחת סיכונים, החברה למעשה תחדל מלהתקיים בשלב מסוים. אין ספק כי היזמות הינה תחום המחייב לקיחת סיכונים, כמו בכל עסק קיים, אולם תחום היזמות מבוסס על לקיחת סיכונים ולא רק כולל אותם במידה מסוימת. ללא הנכונות לקחת סיכון ולהשקיע כסף במיזם עתידי, הסטארט אפ לא יוכל להתקיים. למעשה ישנם לא מעט מיזמים שמבוטלים כבר בתחילת דרכם בשל הקושי לקחת סיכונים ולפעול בכיון הרצוי.

חלק מכל מיזם

ניהול סיכונים הינו חלק אימננטי ובלתי נפרד מתהליך הקמת כל מיזם. גם בעלי עסקים ותיקים שלא למדו או רכשו את ההשכלה המתאימה בנושא ניהול סיכונים יודעים ומכירים את התחום כך שהפעולות הכוללות סיכונים בעולם העסקים מבוצעות על ידם כלאחר יד ובלא משים. ככלל, רצוי ללמוד את התחום או להשתלם בכמה קורסים רלוונטיים על מנת לקבל את ההעשרה הרצויה בהתמודדות עם הסיכונים השונים המתקיימים בעולם העסקי מדי יום ביומו. נושא ניהול סיכונים הינו תחום עשיר וענף הכולל בתוכו לא מעט היבטים שונים ותרומה משמעותית לעולם העסקים באשר הוא.

סוגי אסטרטגיות של ניהול סיכונים

ישנן אסטרטגיות שונות לניהול סיכונים בעסקים – הכוללות נושאים מפורטים ומשמעותיים המשמרים את העסק ברווח מתמשך ומסייעים לו לעבור תקופות פחות קלות. נושא ניהול הסיכונים כולל תחומים כגון זיהוי הסיכונים העלולים לאיים על בית העסק, הגדרת הסיכונים העלולים לאיים על העסק, חישוב הסיכון ואופי הפעולה המתבקשת לצורך ניטרולו או צמצומו, ועוד. הצלחה אין משמעה ניהול העסק רק בזמנים הטובים והמצליחים שלו. על מנת להתמודד גם עם התקופות הקשות יותר של בית העסק חשוב לדעת להתמודד עם ניהול סיכונים.   קיימים סוגים שונים של ניהול סיכונים העלולים להוות איום ממשי על בית העסק. אלו כוללים סיכונים אסטרטגיים וארגוניים, סיכונים עסקיים, תפעוליים וסיכונים כלכליים שונים. ניהול סיכונים כולל התכוננות בריאה ונכונה לקראת מצב של משבר אשראי או ירידת מחירים משמעותית בשוק, התמודדות עם בעיות שונות בשוק הרלוונטי וצמצום האיומים המרחפים מעל ראש העסק תוך יישום האסטרטגיה הנכונה ביותר לצורך התמודדות בריאה עם הסיכון.   לסיכום ניתן לומר כי ישנם לא מעט סיכונים העומדים לפתחו של כל בית עסק, כאשר ללא התמודדות נכונה סביר להניח שהעסק יקרוס כעבור זמן קצר. על מנת לעבור תקופות קשות וסיכונים לא צפויים חשוב ביותר להכיר את הסיכונים האפשריים וללמוד לחזות אותם מבעוד מועד.

המאמר באדיבות גיא גלבויז




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב