דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה אומר להיות ישראלי 

מאת    [ 23/12/2015 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 3468 פעמים ]

כאשר מגדל בבל התמוטט בשל המחלוקות הרבות שנוצרו, התפרק העולם לשבעים אומות. עם ישראל לא נכלל בין שבעים אומות אלה אלא נוצר בעקבות חיבור הניצוצות שבערו בליבות אנשים מסוימים כנקודה שבלב, וכיוונו אנשים אלה אל מטרת הבריאה, ישר-אל. מורי עמותת בני ברוך הנקראת על שמו של הרב ברוך שלום הלוי אשלג, וכן על שם הדרגה הרוחנית הראשונה – ברוך, מסבירים על תהליך היווצרותו של עם ישראל ומה הופך אותו למיוחד מכל העמים.

איך עם נולד
אותו עם ישראל, אותם ניצוצות קדושה זעירים, התפזר בין שבעים האומות האחרות, ולמעשה התקיים כעם ברמה הרוחנית בלבד, בחיבור הפנימי בין הניצוצות הללו, בין הנקודות שבלב שחיו בתוך כל אחד מהגופים הגשמיים. כאשר ישראל מפוזרים בתוך העמים האחרים אין מה שיחבר ביניהם. רק כאשר מופנית כלפיהם שנאה מאותן אומות בהן הם חיים מסוגלים בני עם ישראל, היהודים, להתקבץ יחד ולהיבנות כעם גשמי. כאשר יצליחו היהודים, בני ישראל, להתחבר ביניהם על בסיס הכלל "ואהבת לרעך כמוך", שהוא הכלל המחייה את העולם כולו, לא רק שיהיה לנו עם לתפארת, אלא שכל עמי העולם יישאו אותנו על כפיים, יפארו אותנו, שכן סוף סוף נמלא את יעודנו להיות אור לגויים.  

להיות עם ישראל
כאשר אנו מצלחים לחיות לפי הכלל "ואהבת לרעך כמוך" אנחנו זכאים להיקרא ישראל ולחיות בשלווה, עם ככל העמים. כל עוד אנו לא פועלים לפי הכלל הזה, ומרבים את השנאה בינינו לבין עצמנו, אנו מרבים גם את שנאת העולם כלפינו, בגלל שאנו מונעים מהם את אור התיקון, והם  מרגישים בכך בצורה לא מודעת. האור העליון אינו יכול להשפיע לאומות העולם באופן ישיר והוא זקוק לעם ישראל שיהיה כמתאם בינו לבין העולם. ככל שהעולם סובל יותר כך מופעל לחץ גדול יותר על עם ישראל כדי שיתאחד ויביא את השלום לעולם. היום מנסה עמותת בני ברוך להסביר את הכלל הזה לכל עם ישראל ולחבר את הישראלים זה לזה.

ימות המשיח
בארכיון השיעורים של  בני ברוך ניתן למצוא, בין היתר, עשרות שיעורים בהם נלמד מאמר "מתן תורה והערבות" של בעל הסולם. במאמר זה מוסבר כי החיבור בין בני ישראל הוא חיבור קדוש, שבעזרתו ניתן להזרים את כוח ההשפעה והאהבה לכל העולם. למצב בו נצליח להתחבר זה לזה ולהביא את אור התיקון לעולם קוראים ימות המשיח. מתי יגיעו ימים אלה, זה תלוי רק בנו. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב