דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדפסה בתלת מימד- מרעיון למודל! 

מאת    [ 20/12/2015 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 2487 פעמים ]

אחת הטכנולוגיות המתקדמות והחדשניות ביותר כיום היא ההדפסה במדפסות תלת מימד. טכנולוגיה זו מאפשרת ליזמים ליצור דגמים של המוצרים שלהם לפני השקעה של זמן וכסף רב בייצור המוני, הפצה ושיווק, על מנת לוודא שהמוצרים עומדים בכל התקנים ומיוצרים כראוי.

הרבה רעיונות ובעיקר פטנטים, עוברים דרך מידול, בניית אב טיפוס וניסוי מוצר. התהליך הזה חיוני ליישום רעיון באופן טכני ולהפיכתו למוצר שניתן יהיה לבדוק את הפונקציונאליות שלו בכל מיני רמות. לבחון את התפקוד שלו ולהחליט אם האב טיפוס הזה יכול להפוך לפס ייצור, או שמא הוא זקוק לעוד כמה שינויים.

בלי מידול ובניית אב טיפוס לא ניתן לדעת את זה, ולכן הצורך בהדפסת תלת מימד הופך לצורך השעה, בעיקר בחברות המפתחות מוצרים שונים. אין כמעט מוצר שלא עובר את התהליך הזה של בדיקה, ניסוי וטעייה ובדיוק בגלל זה בונים אב טיפוס.

מהמהפכה התעשייתית עד הדפסה בתלת מימד!

המהפכה התעשייתית התרחשה בראשית המאה ה-19, והיום בפתחה של המאה ה-21 מדברים על ייצור סדרתי על פי דרישה. זה קשור באופן חד משמעי ביכולות הדפסה בתלת מימד.

הדפסה תלת מימדית היא עיבוי של דף מודפס בדיו צמיג מאוד, המבליט את ההדפסה ומייצר מבנה תלת מימדי של כל דבר שיוצא מההדפסה הזו.

לפני הדפסות התלת מימד שהולכות להפוך את ייצור האב טיפוס למיידי, מהיר ומדויק, נהגו לבנות אותו בשיטות של "כרסום" שנעשו על חומר גלם מפלסטיק או מתכת ושייפו, הסירו, החליקו וחתכו אותו כדי לבנות דגם של אב טיפוס למוצר מסוים. למעשה אין כמעט מוצר צרכני כלשהו שלא עבר דרך האב טיפוס שלו.

גם שיטות הכרסום התפתחו ומכרסום ידני החלו להיעשות במחשב (CNC), אבל גם אז היו לשיטה הזו חסרונות בולטים כמו פסולת רבה, צורך בכוח אדם מקצועי, תהליך ארוך וממושך ועוד.

מהי הדפסה בתלת מימד?

הדפסה בתלת מימד היא תהליך ייצור הדרגתי שמורכב בשלבי בנייה של אב טיפוס. טכנולוגיות מפותחות אפשרו יצירת מדפסות תלת מימד שמסוגלות לייצר אב טיפוס בזמן קצר ובדיוק מושלם. לא צריך לזה כח אדם מקצועי לבד מהידע של המדפסת ואיך זה עובד, אבל כל התהליך השתדרג לחלוטין.

הדפסת תלת מימד נעשית ע"י הזרקת פולימר בטכנולוגיה של הדפסת דיו והפיכתו למוצר ע"י אור UV, כך בהדרגה אפשר גם לצקת חומרים אחרים שיציגו את אב הטיפוס לרבדיו, שכבותיו והמודל הסופי שלו. 

 

חברת GIZMO הינה יצרנית מובילה בתחום מידול ותלת מימד , פתרונותיה הטכנולוגיים והשירותים אותם מציעה החברה ללקוחותיה במהלך 8 שנות פעילותה מבוססים על ניסיון מצטבר ואיכותי המציב אותה בחזית הקדמה הטכנולוגית תוך מתן שירות אנושי ומקצועי .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב