דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקמת חברה זרה בחו"ל ללא חוות דעת משפטית - עשויה להוביל לכתב אישום פלילי 

מאת    [ 09/12/2015 ]

מילים במאמר: 313   [ נצפה 1079 פעמים ]

רבים מתושבי ישראל פועלים בחו"ל באמצעות חברות זרות, אשר הוקמו במקלטי מס או במדינות אירופאיות, שאינן מקלטי מס. חלק גדול מחברות אלו הוקמו על ידי נותני שירותים שאינם מתמחים בתחומי המס, חברות שונות שכל השירות אותו הם מעניקים הינו הקמת החברה, פתיחת חשבון בנק ולפעמים אף מתן שירותי ראיית חשבון באותה מדינה זרה.

רבים אינם יודעים כי לצד "מבני החזקות שעשויים להוביל אותם לכדי כתב אישום פלילי במדינות אירופה, הרי שחלקם עשויים לעמוד בפני כתב אישום דוגמה אף בישראל, זאת מבלי יכולת לטעון כי מצבע העבירה הינה החברה עצמה ולא בעל המניות!!

בהכרעת דין בעניין יעקב דיין ועד-אל אחזקות בע"מ, המדובר היה בחברה קפריסאית שהוחזקה על ידי תושב ישראל ועסקה בשירותים ותיאומים לעריכת השתלות כליה בחו"ל. כנגד הנאשמים הוגשו כתבי אישום בעבירות מס. כאשר הנאשמים טענו שאין להגיש נגדם כתב אישום מן הסיבות הבאות: 1. לטענתם מדובר בחברות אמתיות בעלות תוכן אמתי ואילו הם שימשו רק כנציגי החברות; 2. לטענתם פקיד השומה העביר את התיק למחלקת החקירות רק מכיוון שסירבו לשלם את המס שדרש.

כאמור בית המשפט קבע כי הנאשמים אכן אשמים בעבירות המס באופן אישי והעובדה שהכרעת הדין קבעה שהינם אשמים מלמדת שהעברת התיק למחלקת החקירות לא הייתה מטעמים כוזבים שהרי הראייה –הינה שלסוף הואשמו בדין.

חשוב לציין כי לו היו הנאשמים מקבלים חוות דעת משפטית, כתובה וחתומה ממומחה מוכר בתחום (כדרישת בית המשפט העליון) לא ניתןו היה להאשימם בפלילים.

עוד חשוב לציין כי בית המשפט העליון בישראל קבע שורת כללים ודרישות שרק אם חוות הדעת עמדה בהם ניתן להסתמך עליה ואלו הם: חוות הדעת הינה בכתב + חתומה+ היא נכתבה על ידי מומחה מוכר בתחום משמע לא כל רוח, עו"ד עובד מס הכנסה לשעבר וכדומה יחשב שמי שחוות דעתו מסירה את האחריות הפלילית מאת הנישום ורק אם הלך לאדם המוכר כבקיא באופן מיוחד בתחום זה, אז ורק אז תיחשב חוות הדעת כחוות דעת המגינה מפני טענות בדבר מעשים פליליים.

מחבר הספרים:אמנות מס 111 טבלאות השוואה;אנציקלופדית אמנות מס כרך ב';נאמנויות ומיסוי נאמנויות;חוק מס הבולים;סדרת מס ערך מוסף (4כרכים);מרצה בלשכות עו"ד, רו"ח ומכון היצוא הישראלי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב