דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להרדים תינוק ללא מאמץ ובדרך הטבעית 

מאת    [ 05/12/2015 ]

מילים במאמר: 358   [ נצפה 1635 פעמים ]

"לישון כמו תינוק". נדמה לי שכל כל אמא טרייה ששומעת את הקלישאה הזו נעה בין הצורך לפרוץ בבכי או לפרוץ בצחוק. כשאני נזכרת בשנתי הראשונה כאם, חוסר השינה (ויותר מכך השינה הלא רציפה), הפריע לי יותר מכל.

אז למה כ"כ קשה להרדים תינוק? תינוקות רכים עד לגיל 6-8ח' מתקשים לסנן את הגירויים והרעשים הפנימיים והחיצוניים. התינוק שלכם בילה חודשים ארוכים ברחם, עטוף במים חמימים, כשהוא נע בתוכם בנדנוד עדין ומרגיע. הוא שט לו במים והמים מחזיקים אותו, תומכים בו. כשהוא יוצא אל העולם הוא נתקל לפתע בכוח- כוח הכבידה שמאלץ אותו להפעיל שרירים כדי להחזיק את עצמו ולהתייצב .פלא שעכשיו קשה לו כל כך?

הורים רבים  ממהרים לנסות לגרום לתינוק שלהם להרדם בכוחות עצמו. אין ספור שיטות הומצאו ופותחו על מנת להרגיל את התינוק שלכם להרדם לבד במיטה. אני מאמינה שתינוקות רכים צריכים הרבה מגע והרבה תנועה כדי להרדם ברוגע.

ההתפתחות המוטורית והתנועתית של התינוק מתחילה עוד ברחם האם שם העובר מקיים שיגרה פעילה ותנועתית ביותר. התפתחות זו היא הבסיס לכל הכישורים הנרכשים בגיל הרך, היא יסוד הלמידה כולה. תינוקות נולדים כשהם חסר אונים לחלוטין וזקוקים לנו לכל צרכיהם. כשאנו עוזרים להם להרדם אנחנו תורמים ליכולת ההרגעה שלהם במגוון תחומים. מעבר לזה, תינוק שישן טוב ונרדם בקלות מקל מאד על האם ומשאיר אותה פנויה רגשית ופיסית לטפל טוב יותר בעצמה ובתינוק. אין דבר שיותר מקשה על ההורים בשנה הראשונה יותר מחוסר שינה.

גם לתינוק וגם למבוגר יש מחזור שינה. אצל תינוקות הוא אורך כשעה ובמהלכו יש שינה שטחית, שינה עמוקה, שנת חלום (REM) וחוזר חלילה. אם נלמד את התינוק שלנו מגוון דרכים להרדם, הוא יהיה פחות תלוי בנו וגם יהיה מסוגל לישון כמה מחזורי שינה רצופים ולא להתעורר.

אז מה הדרך המומלצת להרדים תינוק? אני רוצה להמליץ פה על הרדמה בערסל לתינוקות. החוויה של שינה בערסל היא חוויה המשכית לחווית העירסול ברחם. זהו חלל נעים, עוטף, חמים והוא גם מתנועע ברכות. תינוקות אוהבים להרדם בתנועה והתנועה מפתחת את מערכת שיווי המשקל שלהם.  הערסל הוא המשך ישיר למנשא, רק שאפשר להניח בו את התינוק ולהתעסק בדברים אחרים. בחופשת הלידה ניתן להתקין ערסל בסלון וכך להמשיך ולהיות קרובים אל התינוק גם כשהוא ישן את שנות היום הרבות שלו.

 

 

רונה ואביטל שטרן- אחיות, מעצבות ובעלות סטודיו ינשופרא לערסלי תינוקות מעוצבים בעבודת יד- הדרך הטבעית המושלמת להרדים תינוק.
עקבו אחרינו בפייסבוק
החנות של ינשופרא




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב