דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הקשר בין פוריות ורפואה סינית? סיכויים להריון כפולים 

מאת    [ 02/12/2015 ]

מילים במאמר: 952   [ נצפה 2549 פעמים ]

כידוע, בשנים האחרונות, שיעור אי הפריון, לצערנו, נמצא במגמת עלייה ואפילו מגיע לממוצע של כ-15% מהזוגות החווים בעיה בכניסה להריון. אין ספק שמדובר בתקופה קשה מאוד עבור רוב הזוגות המלווה בסערת רגשות, תסכול, כעס, עצב וצער. בזמן ש-80% ממקרי חוסר-הפוריות, הם בעלי ממצאים פתולוגיים, כמו: שחלות פוליציסטיות (PCOS) או אנדומטריוזיס, אך, כ-20% מהמקרים נובעים ללא כל רקע או ממצא רפואי, ולכן, לא ניתנים להסבר. גם במקרים בהם נמצא הגורם לאותו חוסר-פוריות, ובעקבותיו בוצעה פעולה רפואית כלשהי, כמו מתן תרופות, ניתוחים ואף הפרייה חוץ גופית או שיטות אחרות, זה לא אומר בהכרח כי הבעיה נפתרת כך שתסתיים בלידת תינוק. למעשה, בשנת 2011 נרשמו בארה"ב כ-170,000 מקרים בהם בוצעו פרוצדורות רפואיות לקידום הריון שהסתיימו בלידת תינוק חי רק ב-29% מהמקרים.

 

על המחקר

המחקר שנערך בעיר מלבורן שבאוסטרליה ופורסם בתחילת השנה הנוכחית (2015) בכתב העת Complimentary Therapies In Medicine, הוכיח כי שיעור הפוריות והלידות בקרב נשים שטופלו בטיפול משולב של רפואה קונבציונלית ונטילת צמחי מרפא סיניים (רפואה סינית) היה גבוה פי 1.74 מאשר קבוצת הנשים שטופלו בטיפול קונבנציונלי בלבד. ובנוסף לכך נרשמו כ-66% הריונות בקבוצה הראשונה בהשוואה לקבוצה השנייה בה הושגו רק 30% . חדשות מסעירות כמו אלה עשויות להביא אור ותקווה לאותן נשים הסובלות מהבעיה.

המחקר הינו מטאנליזה, כלומר, מחקר מבוקר אקראי אשר אסף מידע מלא פחות מ-40 מחקרים שהתבצעו עד סוף שנת 2013 וכלל כמות של 4247 נשים שאובחנו כסובלות מחוסר-פוריות ראשוני (מצב בו הנשים מעולם לא הצליחו להכנס להריון) ומחוסר-פוריות משני (מצב בו הנשים הצליחו להכנס להריון פעם אחת אך מאז לא הצליחו עוד) מסיבות מגווהות כגון: תסמונת השחלות הפוליציסטיות, חוסר ביוץ, אנדומטריוזיס, היעדר-וסת, חסימת חצוצרה או חוסר-פוריות ממקור בלתי מוסבר.

פרט לעובדה שנראה שיפור ניכר בשיעורי הלידה, הראה המחקר עוד, שיפורים ברמת הביוץ, ברירית צוואר הרחם, אותה הרירית המאפשרת תנועת הזרע אל הביצית, בחום השחר, החום המשפיע כאמור על הביוץ, ובעוביה של רירית הרחם. כל השיפורים הללו נבעו אף הם כתוצאה מנטילת פורמולת הצמחים הסיניים, והביאו למצב רמתאים וראוי להקלטות הריון. המחקר הראה שיפור בביוץ בשיעור של 18% בקבוצה המשולבת אל מול הקבוצה שקיבלה רק טיפול קונבנציונלי.

 

איך אם כך מסייעת הרפואה הסינית לפריון וביוץ?

הרפואה הסינית, המבוססת על תאוריית המרידיאנים שהינם, מסלולי האנרגיה אשר בהם אמורים לזרום בצורה חופשית האנרגיה (צ'י) והדם בגוף הקשורים לאיברים בגוף. ידוע כי מחלות גניקולוגיות קשורות לבעיה אנרגטית (חוסר איזון אנרגטי) במספר איברים: כליות, טחול, כבד. יש לציין כי ברפואה הסינית נהוג להשתמש במינוחים שונים ועל כן, לא מדובר בבעיית תפקוד באיברים  (מבחינה פזיית) אלו כפי שנהוג להציגם ברפואה מערבית, אלא בחוסר איזון אנרגטי בהם.

בפגישה הראשונה אוסף המטפל אינפורמציה רבה מהמטופלת באמצעות תשאול ואיבחון בשיטות נוספות כמו למשל: אבחנת  באמצעות לשון ודופק. ישנה חשיבות רבה לאותה אינפורמציה שמוסרת המטופלת, שכאמור, באמצעותה נקבעים הסינדרומים מהם היא סובלת ובהתאם להם, יטפל המטפל בטיפול המתאים ביותר לאותו מצב ורגע נתון.

על פי הרפואה הסינית, לכל איבר תפקיד כלשהו בגוף, לדוגמא ניקח את הכליות , האחראיות על פי אותה תאוריה של הרפואה הסינית על מערכת הרבייה: איכות הזקיקים, הזנה ועיבוי רירית רחם, קיום ביוץ איחוד בין ביצית לזרע כולם נתמכים ותלויים במצבן האנרגטי של הכליות.  באותו עקרון, הטחול אחראי על ייצור הצ'י והדם בגוף. תפקידו לבצע פירוק המזון ולהעביר את המינרלים והויטמינים אל כל תאי הגוף לשם הזנתם. כשצ'י הטחול תקין, הוא מייצר חומרי הזנה, נוזלי גוף ודם שיבנו את רירית הרחם, ויתמכו בהשרשת העובר ובהתפתחותו. לעומתם, תפקיד הכבד על פי הרפואה הסינית הוא להיות אחראי על זרימתם החופשית של הצ'י ותנועת הדם בגוף. כאשר תנועתם תקינה, זקיק יתפתח, ביצית תוכל לפרוץ מהשחלה, הדם יזין את הרירית והיא תתעבה, דם גם יגיע אל העובר ויזין אותו.

הבעיה מתחילה, אם כך, כאשר אותה זרימה חופשית מופרעת וגורמת לחוסר-איזון. תפקידהם של האיברים תלוי האחד בשני ובעיה באחד מהם עשויה להוביל לבעיה באחר. ברפואה הסינית ישנה התייחסות לשיפור איכות הביצית ולא לטיפול בכמות הביציות. לדוגמא ניקח את תסמונת השחלות הפוליציסטיות שעשויה לנבוע מחוסר בצ'י ודם בכליות או מחוסר באנרגיה מחממת ומניעה (יאנג), מה שכאמור עשוי לגרום להפרעות בביוץ ובקיום המחזור החודשי. תופעה זו תוטב אם כך באמצעות צמחים סיניים שתפקידם הוא לחזק ולתמוך בחסרים שתוארו, צ'י ודם בהתאם לאבחנה וכמובן צמחים נוספים בהתאם לאבחנה.

אנדומטריוזיס נתפס על פי הרפואה הסינית כ'היתקעות' (סטגנציה) של דם, שעשוי להתאפיין בכאב רב. מצב זה עשוי לנבוע ממספר סיבות, כמו 'היתקעות' (סטגנציה) של צ'י הכבד שכאמור, אמור להניע את הצ'י ואת הדם בחופשיות בגוף או ממצבים אחרים. הטיפול יהיה באמצעות צמחים שתפקידם להניע צ'י ודם ובשילוב צמחים נוספים הקשורים לאבחנה.

אי סדרים בביוץ נגרמים לרוב מכשל בהזנת הכליות ובכך בחוסר הזנה לביצית ובהפרעה לקיומו. מצב  כגון זה יטופל גם הוא באמצעות צמחים שתפקידם הוא לחזק ולתמוך בצ'י ובדם הכליות וזאת, במטרה להזין את הביצית ולשפרה במטרה שהביוץ יתקיים. 

בטח שמעתם על המונח ?רפואה אינטגרטיבית? - מה זה אומר אם ככה?

לפי המחקר המדובר, נוכל לראות כי שילוב הטיפול של שתי שיטות הרפואה עשוי להוביל לשיפור דרמטי של כמעט פי 2 בשיעורי ההריון, וזאת בהשוואה לשיעורי ההריון שטופלו אך ורק בשיטה הרגילה בטיפול בחוסר-פוריות בנשים. שיפור שכזה בסבירות להריון מ-33% ל-60% מצריך תקופת טיפול של שלושה עד שישה חודשים. כיום, בעת שהרפואה המודרנית המערבית פוזלת לה יותר ויותר לכיוון הרפואה הסינית, חשוב לגוף ונפש האדם לקבל פתרונות הולמים ומשלימם משני עולמות אלו, ולכן, נוצרה, מה שנקראת: ה?רפואה האינטגרטיבית?. הרפואה הזו, המשלבת בין שתי הרפואות, מספקת טיפול הוליסטי אשר מהווה טיפול ופיתרון מלאים, מהירים ונכונים יותר לכל תופעה. חשוב מאוד שהאבחנה והטיפול ברפואה הסינית, יתבצעו באמצעות מטפל מוסמך וחבר באגודה הארצית לרפואה סינית מסורתית. השילוב עשויי להפחית זמני הטיפול כמו גם הקלה במצב הרגשי והלחץ המלווים את התהליך, זאת בנוסף לעובדה שמדובר בשיטה טבעית.

 

 

רונן רוזנבלט-ניר - מומחה לרפואה סינית


 מטפל בדיקור סיני לבעיות פוריות


כתובת הקליניקה: רחוב ארלוזורוב 62 תל אביב


אתר: www.acufamilyclinic.com  


טלפון: 052-2730115 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב