דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יחסינו לאן? - מריבות בין אחים 

מאת    [ 30/11/2015 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 1971 פעמים ]

יחסינו לאן? - יחסים בין אחים במשפחה

כל אחד מאיתנו חולם על משפחה גדולה עם שניים או שלושה ילדים ואולי יותר, אך לא פעם קורה שכאשר אנחנו מגשימים את החלום הזה אנחנו מגלים שזה לא באמת פשוט. משימת ההורות היא משימה לא פשוטה, לא קבלנו כהורים הדרכה. יש קורס הכנה ללידה אך אין קורס הכנה להורות. בצאתנו מבית החולים, ההורים הטריים לא מקבלים "חוברת הפעלה – הדרכה" לא מקבלים "הוראות עשה ואל תעשה". בתחילה ההורות אנו פועלים על פי ניסוי וטעיה, מקבלים הנחיות מההורים שלנו, חברים, אבל בעיקר פועלים לפי האינטואיציה שלנו. זה מתחיל להיות מורכב ובעיקר כאשר המשפחה מתרחבת, בגלל מריבות בין אחים או בגלל בעיות התנהגות אצל ילדים המתפתחות בעקבות הולדת אחים במשפחה. עם זאת, כדאי לדעת שבכל סיטואציה כזאת אפשר לטפל, שכן חינוך הילדים ויחסי אחים זו האחריות שלנו.

מתחילים מגיל צעיר

אם אתם נמצאים היום בשלב שבו הילדים שלכם נולדו ואתם מתמודדים עם השלבים הראשונים של החינוך שלהם, כדאי שתדעו שאתם יכולים לקבל הדרכת הורים לגיל הרך. הדרכת הורים לגיל הרך זה בדיוק מה שיכול לעשות את ההבדל בין ילדים שגדלים רגועים, אחראים, עצמאים ובעלי תחושת ערך, ובין ילדים שתחושת הערך שלהם מעוררת ושאחד מהדברים העיקריים בחייהם זו קנאה בין אחים ומריבות. אומנם קנאה בין אחים ומריביות הם חלק מהחיים, אך למה לא לצמצם את הסיטואציות הזאת? ככל שתתחילו מוקדם יותר לתת כלים לילדיכם להכינם לשלוש משימות החיים: להיות חבר בקהילה, להיות חלק ממעגל העבודה ולהקים משפחה, וככל שתקבלו הדרכה מקצועית יותר בנושא כך תוכלו להיות בטוחים יותר שאתם עושים את הדבר הנכון.

כיצד ההדרכה תסייע לכם?

אומנם ניתן לומר שהורות זה דבר טבעי שרבים מאיתנו חולמים עליו שנים, אך בפועל, מה אנחנו באמת יודעים ואילו כלים יש לנו להתמודדות עם בעיות התנהגות אצל ילדים? זה לא משנה אם מדובר על מריבות בין אחים או על כל קושי אחר שאיתו אתם צריכים להתמודד בתור הורים, לכן הדרכת הורים יכולה להיות יעילה כל כך, שכן מי שיש לו ניסיון יוכל ללוות אתכם עם עצה טובה לכל אורך הדרך. לפעמים לא מדובר על הורים שאינם משקיעים, יוצרים אפליה בין הילדים או על הורים שאין להם זמן, אלא בסך הכול מדובר על הורים שלא יודעים איך לעשות את זה אחרת. לכן חשוב לדעת שניתן לקבל סיוע והדרכה מהמומחים בתחום וזה מומלץ בחום.

כדאי לשים לב בידי מי אתם מפקידים את משימת ההדרכה שלכם בתור הורים, שכן לא כל אדם שהוא בעצמו הורה יוכל לסייע לכם. יש צורך לא רק בניסיון אלא גם בידע מקצועי בתחום הזה כדי לדעת שאתם במקום הנכון. ניתן לבחור בין הדרכות פרטיות ובין הדרכות קבוצתיות כך שכל הורה יוכל לבחור את המסגרת המתאימה לו ביותר לחוויה הזו.  

עמליה שיף - גשר לקשר משפחתי מוסמכת ע"י מכון אדלר מומחית להדרכת משפחה והנחיית קבוצות.


טל. 052-2254705


אתר: amalia-s.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב