דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנה לשאלון הביוגרפי של אבני ראשה 

מאת    [ 20/11/2015 ]

מילים במאמר: 762   [ נצפה 9616 פעמים ]

שלב מילוי השאלון הביוגרפי , הוא השלב השני של תהליך המיונים לקורס מנהלים של אבני ראשה, לאחר שלב א' של ההרשמה, בו נבדקו הנתונים שלכם בהתאם לסף הקבלה. חשוב שתכינו את עצמכם לקראת מילוי השאלון: זה לא עוד שאלון אינפורמטיבי הבא לבדוק נתונים אובייקטיביים על עצמכם. זהו שאלון הכולל 14 שאלות עם תתי סעיפים, הפרוש על עמודים רבים, אותו עליכם למלא תוך זמן קצוב, הבודק את תפיסותיכם, עמדותיכם, מיומנויותיכם, מקצועיותכם, אישיותכם ועוד. חשוב שתבחרו את התשובות בקפידה, כי הרושם שתיצרו יהווה צעד ראשון בבניית המיתוג האישי הניהולי שלכם, ובהשוואה לשאר המתמודדים.

חשוב להגיע חצי שעה מראש, בלבוש נוח ומתאים למזג האוויר, לשתות ולהירגע מהדרך לפני שאתם ניגשים למשימה. אני ממליצה לעבור מראש על כל השאלות, לתכנן את הזמן כאילו ישנן עוד 2 שאלות- למקרה שתתעכבו באופן בלתי צפוי על אחת השאלות, ולפתח אסטרטגיה- אילו יכולות גבוהות משל עצמכם אתם תייחצנו ובאיזו שאלה. חשוב לקרוא את השאלות בקפידה, לסמן מילות מפתח, על מנת שהתשובות תהיינה מדויקות. בסוף כל תשובה חזרו וקראו שוב את השאלה- חישבו האם מה שעניתם עונה על כל מה שנשאלתם! האם בחרתם את הדוגמה המיטבית למה שנשאלתם- והאם דמותכם המשתקפת מתשובתכם מצטיירת באופן מקצועי, אחראי ומחמיא. לאלו מכם שמרבים במחיקות- עדיף להשתמש בעיפרון ובמחק (אם מותר).

חשוב שתדעו לתאר בפרוטרוט (אבל לא לעייף), מה היו האירועים ומה בדיוק התרחש שם- כי הקורא לא נכח בסיטואציה, והוא יכול להבין מה קרה רק מתוך מה שהנכם מעלים על הכתב! אל תחפפו, תשקיעו בתשובה מפורטת ושלמה- כי מתוך כך ניתן להסיק עד כמה אתם משקיעים ונותנים מעצמכם, עד כמה אתם מתבטאים באופן אינטליגנטי ומובן, מה מידת היכרותכם והתמצאותכם במערכת החינוך, מידת הבנתכם בתחומי הפדגוגיה, החינוך, הדידקטיקה, יחסי האנוש, הכבוד וההתחשבות בזולת.

מומלץ להביא לפחות דוגמה אחת ממנה ניתן יהיה להסיק שהצוות רואה בכם דמות להיוועצות, שמכבדים את דעותיכם ומומחיותכם ושהנכם יודעים לעבוד בשיתוף פעולה, לארגן צוותי פעולה, להסתדר עם הממונים ולכבד את כללי ההתנהגות המקובלים. חשבו פעמיים לפני הבעת רעיונות רדיקאליים- אם לא תצליחו לשכנע את הקוראים צעד זה עלול להיות בעוכרכם! מומלץ להביע ייחודיות, מקוריות ויצירתיות שעולה בקנה אחד עם הערכים החינוכיים המקובלים.

אם תהייה הזדמנות- נסו להראות שהנכם יודעים לרתום את הגורמים המקצועיים המתאימים, להשתמש במשאבים חוץ (מפקח, פסיכולוג, עובד סוציאלי וכד') ופנים בית ספריים (עמית, רכז, מנהל). לא כל סוגיה אתם צריכים לפתור לבד! גלו אחריות גם אם העברתם את הטיפול לידיים אחרות. רצוי למצוא דרך להפגין שהנכם נרתמים לעזור לתלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתה, ומחוץ לכותלי הכיתה בצורה מקצועית ואכפתית. שהנכם קוהרנטיים למנהל ולצרכי בית הספר, ועובדים בשיתוף עם הממונים, העמיתים, ההורים, הפיקוח, הבעלות והרשות.

יכולתכם ליזום ולפתח פרויקטים חינוכיים, חברתיים ו/או פדגוגיים גם היא חשובה, וחשוב תמיד להביא לפחות דוגמה אחת מוצלחת שעשיתם (רצוי עם מורים) והתגברתם על הקשיים.

אל תפחדו להודות במשהו שלא עשיתם באופן מושלם, העירו לכם- קיבלתם את הביקורת ושיפרתם את ביצועיכם. איש לא מצפה ממנהל חדש לדעת הכול מהיום הראשון, או לא לעשות אף טעות. אך הקפידו להביא טעות שהגיוני לעשותה והיא לא מראה על חוסר אכפתיות או על חוסר תכנון. מנהלים חווים התרחשויות בלתי צפויות, ולעיתים הם נדרשים לפעול בתנאי אי וודאות, או לפעול במצבים שאנשים שונים מחזיקים עמדות מתנגשות. שמו לב איך אתם מתארים את התמודדותכם עם תסכול! עם חוסר פרגון! עם חוסר מקצועיות של אחרים! עם התנהגויות פוגעות! עם אלימות! עם סיכונים!

מכיוון שהתחרות היא קשה: ריבוי מועמדים ומיעוט מקומות, וגם: עומדים לזכותכם רק שני ניסיונות עוקבים להתקבל לקורס, הפעם ובשנה שלאחר ניסיונכם הראשון- חשוב מאוד לבוא מוכנים לכל שלב ושלב של הבחינה. להתכונן גם לשלב השאלון הביוגרפי. אני מכירה אנשי חינוך בכירים ומוצלחים שלא הצליחו לעבור את מבחני המיון של אבני ראשה בשל חוסר של שתיים שלוש נקודות!  

לאלו שלא התקבלו לקורס מנהלים קיימת אפשרות להגיש ערעור בתמיכת והמלצת המפקח שישיר. אלא שבערעור זה קיים סיכוי רב יותר למנהלים ולסגנים להיכנס, ולדחוק את בקשתכם לשוליים. כי אחרת, מה יגידו קברניטי החינוך- מיניתי מנהל שלא מסוגל לעבור את מבחני הכניסה לקורס מנהלים!!!! אם הוא לא מספיק מוכשר ואני מיניתי אותו מנהל, מה זה אומר עלי כמפקח?........ נו....?  .....מה ? ובינינו- גם למנהל בפועל ש"סידרו לו מקום בקורס", זו לא חוויה נעימה שהמפקח יודע שהוא לא הצליח במבחני הקבלה....

לסיכום: מומלץ להגיע מוכנים כמו שצריך לכל שלבי המיון!!  אני ממליצה לגשת להיוועצות עם מומחים בתחום לפני שלב השאלון הביוגרפי, ולפני שלב הראיונות והסימולציות. זה מאוד עוזר אם תיוועצו באנשים המתאימים. חשוב שתדעו מה ואיך להגיד, ולא פחות חשוב לדעת גם מה לא להגיד!!!

להכנה אופטימאלית להצלחה במיונים לקורס של אבני ראשה, פנו ליועץ מומחה:

א. מי שמחזיק בידיו דוגמאות של השאלון הביוגרפי

ב. איש חינוך בעל ניסיון (לא צריך פסיכולוג) (לא

ג. מומחה שישב כחבר וועדות הבחינה של מועמדים ניהול

ד. מאמן מוסמך להעצמה אישית

 

 

דר' ניצן ברוקס- מנכ"ל המכון למימוש זכויות מורים. בוגרת תואר שלישי ותואר שני (בהצטיינות) בייעוץ חינוכי מאוניברסיטת בר אילן, וקורס מנהלי בתי ספר מאוניברסיטת תל אביב. מאמנת מוסמכת ויועצת חינוכית מורשית. נייד:050-9005452 אתר: www.dr-nitzan.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב