דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יישור שיניים לבוגרים נסתר ובלתי נראה-טכנולגיה מתקדמת בשירות הרפואה 

מאת    [ 18/11/2015 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 3668 פעמים ]

 

עד לשנים האחרונות מטופלי יישור השיניים מבוגרים וילדים היו מקבלים מכשור אורטודנטי זהה . הגשר והחוטים שהיו מורכבים על השיניים היו בעלי זויית אחידה וקשת שיניים סופית בעלת צורה קבועה. נשאלת השאלה המתבקשת היתכן הדבר? האם פני הילד ופני הבוגר זהים בגודלם? האם כל המטופלים זהים מבחינת צורך הפנים החיצונית ובעלי קשת שיניים זהה?התשובה כפי שעולה משאלה זאת כמובן שלא.

לכל מטופל קיימת צורה אישית של קשת שיניים וזווית שיניים אידאלית אליה צריך הרופא המטפל לשאוף להשיג.ולכן יש לבנות גשר  וקשתות מותאמים אישית. הדבר ניתן לעשיה בעזרתו הנדיבה של המחשב .טכנולוגית סריקת השיניים הביאה לפריצת דרך חשובה .בטיפול האורטודנטי ,בעזרת אותה סריקה. צורת השיניים של המטופל כולל המבנה האנטומי של פני השן ,בדיוק של 98-99 אחוזים מעוברים לצג דיגיטלי .הטכנאי פועל ע"י הנחיות הרופא ומזיז את השיניים לפי דרישת הטיפול כלומר להגיע לסגר נכון ולעמדת שיניים בקשת אחידה וזאת במינימום תזוזת שיניים,ידוע כי שיניים שואפות לחזור למקומם לאחר סיום הטיפול אולם ככול שנזיזן מעט יותר כך גם תוצאות הטיפול תהיינה עמידות יותר לאורך השנים. טיפול ליישור שיניים בעזרת סריקת מחשב בעל תוצאות מדוייקות יותר ואסטטיות לאין שיעור מאשר טיפול קונבציונלי יחד עם זאת העלות עדיין מהווה מכשול בהפצתו לכלל המטופלים.עלותו הגבוהה יחסית נובעת  מהצורך בשירותי מעבדה הנמצאים בגרמניה(ישנן מספר מצומצם של מעבדות מסוג זה בעולם והטובות שבהם נמצאות בגרמניה)כמו כן קימות עלויות גבוהות של חומר הגלם מהם הם עשויים בד"כ חומר הגלם הינו זהב לצורך קבלת יציקה מדוייקת ביותר. עובי הסמך המתקבל לאחר יציקת זהב יכול להיות דק ביותר עובדה זאת חשובה מאוד שכן ככל שהסמך המוצמד לשן עבה יותר כך גם תהיה הפרעה גדולה יותר ללשון הפרעה לדיבור או תחושת אי נוחות שעוברת בדר"כ לאחר ימים בודדים של טיפול.לאחר גמר התכנון, רובוט מיוחד מעצב את החוטים האישיים לכל מטופל ומטופל ,מתחילת הטיפול ועד לסיומו כך שכל התכנון שנעשה מראש יתקבל כתוצאה סופית בשיניי המטופל.

ללא ספק פריצת דרך זאת שהתחילה לפני 12 שנים תשנה את אופן הטיפול במבוגרים הדורשים טיפול נסתר.אני מאמין כי גם ילדים   יוכלו להינות מאיכות טיפול גבוהה  אולם יש לזכור כי לא תמיד ילדים מתאימים לסוג טיפול זה בשל הצורך הרב בשמירה על ניקיון המכשיר ותחזוקתו .אובדן או שבר של המכשיר יכול לפגוע באיכות הטיפול ובמשך הטיפול .בשל סיבות אלו יש לברור את התאמת הילד לטיפול הפנימי

 

 

כותב המאמר  ד"ר אלון זיידמן הינו בעל תואר Master ביישור שיניים פנימי-נסתר מטעם אוניברסיטת פדריקו 2ed נאפולי איטליה.בעל פרקטיקה פרטית לטיפול ביישור שיניים נסתר במבוגרים במרכז וייצמן תל-אביב. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב