דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שעות שינה מומלצות אצל מבוגרים 

מאת    [ 15/11/2015 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 3653 פעמים ]

רוב האנשים המעמידים בראש סדר העדיפויות שלהם את השמירה על בריאותם, מקפידים על תזונה נכונה ועל פעילות גופנית קבועה שכן אין ספק שמדובר על שני אלמנטים בעלי השפעה רבה על בריאותנו. כמו כן מן הסתם אדם המעוניין לשמור על בריאותו גם נמנע מעישון סיגריות וממעיט בצריכת אלכוהול. בנוסף, רבים נוהגים לעסוק בפעילויות מרגיעות ובאופן כללי פועלים להפחתת הלחצים והמתחים מהחיים היומיומיים.

עם זאת, רבים מאתנו לא מקפידים על כמות שעות השינה שלנו ומעטים בלבד נותנים את הדעת לקשר שבין איכות השינה לבריאות. שימו לב - כיום כבר ברור לכל המומחים בתחום כי עם כל הכבוד לגנטיקה, לפעילות הגופנית ולתזונה הנכונה, אדם שלא ישן מספיק שעות או אדם שהשינה שלו לא איכותית – לא יוכל ליהנות מבריאות תקינה.

מדוע השינה כל כך חשובה לנו, גם בבגרותנו?

השינה מהווה שלב קריטי לתפקוד היומיומי וחיונית לנו הן במישור הקוגניטיבי והמנטלי והן במישור הפיזיולוגי. שינה לא איכותית או לא מספקת מבחינת כמות השעות גורמת להיחלשות של המערכת החיסונית, להתפתחות של בעיות ריכוז, להופעה של בעיות זיכרון, לעצבנות, רגזנות, נטייה למצבי רוח ועוד. במהלך השינה אנחנו מעבדים חוויות שונות וכן מספקים לגוף שלנו הזדמנות להשתקם מהמאמץ היומיומי המופעל עליו.

אז כמה זמן בעצם אנחנו צריכים לישון ביממה?

אמנם על השאלה הזו יש לא מעט תשובות, אבל לפי המחקרים העדכניים ביותר שבוצעו בנושא השינה במבוגרים, נראה כי אנשים הישנים במשך שבע וחצי שעות במהלך הלילה, נהנים מתוחלת החיים הארוכה ביותר. כמו כן יש לתת עדיפות לשינה רציפה אחת במהלך הלילה על פני שינה מפוצלת, כלומר שינה במהלך הלילה ובמהלך הצהריים.

מעניין לדעת כי כל אותם אנשים שמאמינים באמת ובתמים שהם לא זקוקים ליותר מחמש שעות שינה, ישנו יותר שעות - לו יינתנו להם התנאים האופטימאליים לשינה ערבה. זוהי דרך אגב הסיבה לכך שרבים מהם מופתעים לגלות שבמהלך חופשות, הם ישנים עד שעות מאוחרות יחסית.

כיצד ניתן לשפר את השינה?

מאחר והשינה היא אחד האלמנטים החשובים ביותר לבריאות שלנו ומאחר והנזקים של מחסור בשינה איכותית מצטברים והולכים לאורך השנים, מומלץ לטפל בכל בעיית שינה מוקדם ככל האפשר. הטיפול בבעיות שינה לרוב מתקדם מהטיפול השמרני, לטיפול התרופתי. הטיפול השמרני כולל בראש ובראשונה הקפדה על כניסה למיטה בשעות קבועות, החשכת חדר השינה לחלוטין ושימוש בכלי מיטה נוחים ומפנקים, שפשוט יעשו חשק לישון, או לכל הפחות לא יחבלו בהירדמות.

אם אתם סובלים מנדודי שינה או משינה לא מספקת לאחרונה, אנחנו ממליצים לכם לנסות להחליף את הכריות שלכם בכריות איכותיות ומפנקות יותר. נסו למשל להניח את הראש על כרית ויסקו עם גל אורתופדי או על כרית פתיתי ויסקו וייתכן מאוד שתוך זמן קצר תגלו שאתם ישנים שנת ישרים רצופה במשך כל הלילה. 

 

חברת ליברטי שרותי סחר ומוצרים רפואיים בע"מ הינה חברה ותיקה בתחום יבוא ושיווק מוצרי ספיגה למבוגרים (חיתולים למבוגרים) והינה היבואנית של מוצרי Prevail (פריבל) בישראל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב