דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלונות לבית - הפן העיצובי 

מאת    [ 04/11/2015 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 1515 פעמים ]

חלק משמעותי מעיצוב חזות הבית שמור לבחירת חלונות לבית. עוד לפני שנתייחס לחלונות כאל בחירה עיצובית, חשוב שניתן את הדעת על תפקידיהם הפונקציונליים של החלונות בבית. חלונות הבית מקשרים בין הבית לחוץ, מאפשרים זרימה של אויר צח לתוך הבית ואוורור של הבית, כמו גם פינוי ריחות שונים כמו ריחות של בישול או חומרי ניקוי. חלונות לבית מאפשרים גם כניסה של אור יום אל הבית, ותכנון מוצלח של מיקום החלונות בבית מאפשר חסכון הן בעלויות תאורת הבית והן בעלויות חימום הבית או קירורו.

מבחינה עיצובית, לחלונות מקום משמעותי בבית. הם תופסים חלק גדול משטח הקירות בכל חדר ולא פעם מהווים את נקודת המיקוד הוויזואלית העיקרית בקיר. למעשה, חלון גדול אשר משקיך על נוף יפה מהווה תחליף ראוי לכל יצירת אמנות שתוכלו אי פעם לתלות על הקיר. על כן, חשוב להשקיע מחשבה ותשומת לב בבחירת החלונות לבית.

סוגי חלונות שונים נבדלים אחד ממשנהו הן בסוג הפרופיל מהם הם מיוצרים והן בסוג הפתיחה שלהם. הפרופיל הפופולרי ביותר לחלונות כיום בישראל הוא פרופיל אלומיניום, אך קיימים גם חלונות מפרופיל ברזל (חלונות בלגיים מסורתיים), חלונות מפרופיל עץ וחלונות משולבים אשר חלקם החיצוני עשוי מפרופיל אלומיניום וחלקם הפנימי הוא מפרופיל עץ. בבואכם לבחור חלונות לבית כדאי שתתנו דעתכם גם על נושא התחזוקה הנדרשת לכל חלון וחלון. חלונות עץ וחלונות ברזל דורשים תחזוקה שוטפת רבה יותר מאשר חלונות אלומיניום והם נוטים להתבלות עם הזמן ולהזדקק לטיפולי חידוש שאת עלותם כדאי לחשב כשאתם שוקלים איזה חלון לבחור.

חלונות נבדלים ביניהם גם באופן פתיחת החלון וגם שם יש תתי קטגוריות. השיקולים שכדאי לקחת בחשבון בנושא בחירת אופן פתיחת החלון הם השטח הפנוי בחדר המיועד, רמת הפרטיות הנדרשת בחדר ומגבלות הנובעות ממיקום החלון בחדר. חלונות הזזה מגיעים בדרך כלל בדגם שמאפשר פתיחה חלקית בלבד של החלון, אלא אם בחרתם בחלונות כיס. כדי שתוכלו לבחור בחלונות כיס, צרי ך עובי קיר מתאים, ולכן זה פחות רלבנטי בבניה עם קירות סטנדרטיים. חלונות ציר הם חלונות שהכנפיים שלהן נפתחות לצדדים. אלו חלונות יפים וציוריים מאד אבל החיסרון שלהם הוא שאם מדובר בפתיחה לכיוון פנים, כנף החלון תופסת מקום בחדר ומגבילה אותנו מבחינת הצבת רהיטים, תליית תמונות מראות וכדומה, ואם מדובר בפתיחה לכיוון חוץ, חלון כזה אינו מאפשר התקנת סורגים, למי שמעוניין בכך. חלונות עם פתיחת קיפ הם מצוינים לחדרים עם שטח קטן בו לא נרצה שכנף החלון תכנס לתוך החדר ותתפוס בו מקום, ולחדרים בהם יש צורך רב בפרטיות כמו גם אוורור. זהו חלון עם פתיחה שמאפשרת כניסה של אויר ואור לחדר בלי לחשוף את יושביו למי שמתבונן מבחוץ ולכן הוא מתאים מאד לחדרי רחצה, חדרי שירותים, חדרי שינה וכו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב