דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דאסו סיסטמס מדווחת על תוצאות הרבעון שלישי עם צמיחה חזקה ברווח למניה 

מאת    [ 26/10/2015 ]

מילים במאמר: 1108   [ נצפה 2405 פעמים ]

דאסו סיסטמס, חברת ה- 3DEXPERIENCE, הכריזה על תוצאות כספיות בלתי מבוקרות על פי IRFS עבור הרבעון השלישי ותשעת החודשים שהסתיימו ב- 30 בספטמבר, 2015. התוצאות נסקרו על ידי דירקטוריון החברה ב- 21 באוקטובר, 2015.

 

תוצאות מרכזיות (בלתי מבוקרות)

 

-          רווח למניה non-IFRS ברבעון השלישי עלה ב- 29% ל- 0.58  יורו

-          צמיחה בהכנסות הרבעון השלישי הובלו על ידי ביקושים נרחבים באירופה וביבשת אמריקה

-          דינמיקה חזקה בתעשיות מגוונות ובתעשיית חלל ותעופה ברבעון השלישי

-          גידול של 9% במכירת רישיונות חדשים אורגניים ברבעון השלישי, וגידול שנתי לתאריך של 11% במונחי מטבע קבוע (non-IFRS)

-          תזרים מזומנים תפעולי נקי של 113 מיליון יורו ברבעון השלישי ושל 530 מיליון יורו לשנה הנוכחית

-          אומתו היעדים הפיננסים לשנת 2015 ושודרגו עבור שינויי שערי חליפין והחזרי מס של הרבעון השלישי

-          יעד גידול ברווח נקי למניה non-IFRS  של 21% (2.20 יורו עבור מניה מדוללת)

 

 פלטפורמת 3DEXPERIENCE והפתרונות הייעודיים שלנו לתעשייה מייצרים אינטרקציה תמידית עם לקוחותינו, כשאנו חוברים יחדיו כדי לסייע להם לחדש, לשפר ולבצע שינויים בעסקים שלהם", אמר ברנרד שארלז, נשיא ונמכ"ל דאסו סיסטמס. "שימוש בפתרונות שלנו מייצר שינוי משמעותי בקרב הלקוחות שלנו, כשהם מפחיתים זמנים של מחזורי פיתוח תוכניות ביותר מ- 50% במקרים מסויימים, או משיגים אופטימיזציה משמעותית של עלויות מוצרים או אמינות של מוצרים, לדוגמא באמצעות הפתרון DELMIA. בהקשר הרחב של ייצור דיגיטלי, אנו מספקים תמיכה חזקה ללקוחותינו, כשאנו מסייעים להם למנף הזדמנויות רחבות היקף וכן שיפורים בתהליכים עצמם".

 

"אנו משקיעים בלא מעט מהמותגים שלנו, ובראשם ENOVIA, תוך חשיבה ממוקדת בשיפור העסקים של הלקוחות שלנו. הדבר מביא ליצירת בסיס נרחב לצמיחה של דאסו סיסטמס. אנו מאמינים כי הזדמנויות כאלה מייצרות מסלול המראה ארוך להרחבת הכנסות בשנים הקרובות. חשוב לא פחות, כי הם מספקים דינמיקה משופרת עבורנו כיום ומאפשרים לנו לאמת את היעדים הפיננסים שלנו".

 

סיכום פניננסי לרבעון השלישי

 

-          הכנסה כוללת לפי IFRS גדלה ב- 11%. על בסיס non-IFRS, הכנסה כוללת גדלה ב- 9%, עם גידול של 9% בהכנסות תוכנה וגידול של 13% בהכנסות משירותים ואחרים. (כל שיעורי הצמיחה במונחי מטבע קבוע).

-          על בסיס אזורי, אירופה ויבשת אמריקה הובילו את הגידול בהכנסות, כשסך הכנסות non-IFRS היו גדלו ב- 13% ו- 12%, בהתאמה. בפירוט גדול יותר, באירופה החברה ראתה צמיחה בכל האזורים. הצמיחה ביבשת אמריקה נתמכה היטב על ידי צפון אירופה ואמריקה הלטינית. באסיה, הגידול בסך ההכנסות non-IFRS נותר שטוח, על בסיס השוואה לגידול שנתי (כל השוואות הצמיחה במונחי מטבע קבוע).

-          הכנסה מרישיונות חדשים non-IFRS צמחה ב- 11% (9% אורגניים) על בסיס צמיחה רחבה וחזקה באירופה, ותמיכה טובה מצד אמריקה. הכנסות מרישיונות תקופתיים, אחזקה והכנסות אחרות מתוכנה, non-IFRS, גדלו ב- 8%, כשהם משקפים צמיחה חזקה באחזקה וכן השפעה מצד רכישות (כל השוואות הצמיחה במונחי מטבע קבוע).

-          על פי קווי מוצרים, הכנסות תוכנה non-IFRS גדלו ב- 3% עבור הפתרון CATIA, על בסיס צמיחה באירופה וקיזוז מצד רמת פעילות נמוכה יותר באסיה. ENOVIA הציגה צמיחה ב- 8% עם בסיס תוכניות 3DEXPERIENCE עבור לקוחות. תוכנות אחרות צמחו ב- 18%, עם ביצועים חזקים של DELMIA ו- BIOVIA, אשר נתמכו על ידי SIMULIA והוספת Quintiq, אשר נרכשה בספטמבר 2014. הכנסות תוכנה SOLIDWORKS  צמחו ב- 9%, כשהן משקפות בעיקר גידול חזק בהכנסות אחזקה (כל השוואות הצמיחה במונחי מטבע קבוע).

-          רווח תפעולי לפי IFRS צמח ב- 45% ל- 148.8 מיליון יורו. רווח תפעולי Non-IFRS גדל ב- 24% ל- 213.7 מיליון יורו, על בסיס צמיחה בהכנסות, יתרונות שערי מטבע והרחבת שיעור הרווח התפעולי. בעיקר, שיעור הרווח התפעולי IFRS צמח ל- 31.2% מ- 29.7%, בעיקר בזכות יתרונות שערי מטבע, ושיפור אורגני בשיעור הרווח התפעולי, אשר קוזז באופן חלקי על ידי דילול מרכישה. הוא גם כולל השפעה חיובית הקשורה להטבות מס למחקר ופיתוח, אשר היה צפוי להיכלל ברבעון הרביעי של 2015.

-          במהלך הרבעון השלישי, שיעורי המס האפקטיביים IFRS ו- non-IFRS נהנו מהחזר שמוות מס הקשורה בהשלמת ביקורות המס של השנים הקודמות. כתוצאה מכך, שיעורי המס IFRS ו- non-IFRS ירדו ל- 28.3% ו- 29.9%, בהתאמה עבור הרבעון השלישי של 2015, בהשוואה ל- 33.6% ו- 34.3% בהתאמה ברבעון השלישי של השנה שעברה.

-          רווח נקי למניה מדוללת לפי IFRS גדל ב- 46% ל- 0.41 יורו למניה, בהשוואה ל-0.28 יורו למניה בתקופה המקבילה בשנה שעברה. רווח נקי למניה מדוללת non-IFRS גדל ב- 29% ל- 0.58 יורו, בהשוואה ל- 0.45 יורו ברבעון השלישי של 2014, על בסיס גידול בהכנסות, יתרונות משערי מטבע והגדלת שיעור רווח תפעולי, וכן החזר שמורת מס של 4 אחוז.

 

תזרים מזומנים ונתונים פיננסים נוספים

 

תזרים מזומנים תפעולי נקי עמד על 113 מיליון יורו ו- 530 מיליון יורו עבור שלושת החודשים ותשעת החודשים שהסתיימו ב- 30 בספטמבר, 2015, בהתאמה. בהשוואה ל- 90.1 מיליון יורו ו- 444.7 עבור התקופה המקבילה אשתקד. ב- 2015, נכון לתאריך, שינויים בהון הפעיל כוללים תשלום של 60 מיליון יורו בהקשר של תהליכי מס מתמשכים.

 

תחזית עסקית

 תיבו דה טרזו, סמנכ"ל כספים, דאסו סיסטמס, ציין כי: "התוצאות שלנו לרבעון השלישי מיושרות על פי התחזית. הודות לצמיחה רחבת היקף באירופה ובאמריקה, הצלחנו לספוג את התנודתיות קצרת הטווח בשוק באסיה, וכן השוואות גבוהות לשנה קודמת באזור זה"

 

"בהתבסס על ההתקדמות השנתית שלנו לתאריך, אנו מאמתים שני יעדים פיננסים מרכזיים ל- 2015 – צמיחה דו ספרתית בהכנסות מרישיונות חדשים, במונחי מטבע קבוע, ושיפור אורגני בשיעור הרווח התפעולי non-IFRS של 100 נקודות בסיס. גידול שנתי לתאריך בהכנסות מרישיונות חדשים עומד על 11%. להוציא יתרונות משערי מטבע, ועל בסיס אורגני, שיפרנו את שיעור הרווח התפעולי ב- 80 נקודות בסיס".

 

היעדים הפיננסים של החברה לרבעון הרביעי ול- 2015 כולה הם כדלהלן:

 

-          יעדים לסך הכנסות non-IFRS לרבעון הרביעי של כ- 755-755 מיליון יורו, בהתבסס על ההנחות להלן לגבי שיעורי מטבע; שיעור רווח תפעולי non-IFRS של כ- 34%, ורווח למניה non-IFRS של כ- 0.66 יורו.

-          יעד גידול בהכנסות non-IFRS לשנת 2015 של כ- 12% במונחי מטבע קבוע ברמה של 2.82 ל- 2.82 מיליארד יורו (בהתבסס על הנחות שערי מטבע לשנת 2015)

-          שיעור רווח תפעולי non-IFRS ל- 2015 של כ- 30%, בהשוואה ל- 2014 בו שיעור רווח תפעולי היה 29.8%.

-          רווח למניה non-IFRS ב- 2015 של כ 2.20 יורו, המשקף יעד צמיחה של כ- 21%.

-          היעדים מבוססים על הנחות של שערי מטבע של 1.15 דולר אמריקאי ל- 1 יורו ו- JPY135 ל- 1 יורו, עבור הרבעון הרביע של 2015, ו 1.12 ליורו ו- JPY134/8 ליורו עבור השנה כולה.

 

יעדי החברה נערכים ומתוקשרים על בסיס non-IFRS בלבד ותחת התראת זהירות.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב