דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אני הולך בדרך הנכונה 

מאת    [ 25/10/2015 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 2785 פעמים ]

להיות בדרך

קיים פער בין הנפש לרוח, קרובים אך לא נוגעים כאילו תהום פעורה ביניהם, אחד מתפקידינו הקשים הוא לגשר מעל מרחק אין סופי זה, כמו בין ממדים שונים או חיבור בין מים לאש.

הדרך היא הכרה בטוב, להבין ולהתחבר לתכלית האמתית, ולהבין את מה באמת באנו לשרת ולעשות כאן בעולם, להבין שכל מה שקרה וקורה לי הוא לטובתי העליונה וגם עם לא נעים לי כואב או עצוב.

סימני דרך אלו באים להצעיד אותנו בדרך הנכונה, להכיר את עצמך ובעצמך ואת מקומו של "האחר" בחייך, לנוע במקביל בשתי הדרכים החשובות בחיים, פנימה והחוצה, פנימה אל הווייתך והחוצה אל ההוויה האחת הגדולה, לפגוש את ההבנה שעזרה לזולת היא גם ובעצם עזרה לעצמך ולכלל, ויתור הוא בעצם קבלה, התמעטות היא בעצם גדילה, זהו הניגוד לכאורה בין רצון הנפש לתשוקת הרוח.

לדעת להקשיב לקול הלב ולא לשאר הקולות המדומים שלא מפסיקים לדרוש בעבור עצמם ריפוי ופיצוי למכאוביהם הבלתי ניתנים לריפוי, איזה משקולות אנו מניחים על כפות המאזניים הפנימיות כאשר אנו באים לקבל החלטות, האם זה להאדיר את שמנו האם זה להשקיט את מצפוננו.

 האם אני משרת את החשש של מה חושבים עלי אחרים והאם אני מבין שכול אירוע בחיי נועד להופיע בדיוק כפי שקרה מהסיבה היחידה שזה מה שקרה ולא אחרת ולהבין שאנו בעצמנו יוצרי המציאות שלנו, ההכרה בטוב יוצרת מציאות אחת מסוימת, החשש הפחד הגאווה וההפרדה יוצרות כל אחת מציאות אפשרית משלה.

להיות אדם טוב הוא לפתוח את הלב ולהרשות לעצמי להרגיש ולא להיבהל, לפתוח את תיבת האוצרת הפנימית ולגעת בשפע הבלתי נדלה שבתוכי ולהאמין בו, המפתח מונח בכף ידינו ותלוי באופן החשיבה שלנו ובמודעות העצמית שלנו, המשפט הבנאלי תחשוב טוב יהיה טוב נכון מתמיד.

גם שאני כבר עושה טוב אני יכול לפול במלכודת ה"רצייה" האם אני מרצה אחרים על מנת שיחשבו עלי דברים טובים, או על מנת לקבל תמורה הולמת אחרת, או שאני באמת פועל מהטוב הפנימי שלי, את "השריר" הזה כדאי לפתח להתעמל ולעמול עליו ללא הפסק, שריר זה מבורך בשפע עין סופי של עוד טוב, את המחסומים הציבו לנו בילדותנו על מנת שנעקוף אותם ואנו נשארים נאמנים להם ומוסיפים עוד כהנה וכהנה משל עצמנו ומורישים גם הלאה לילדנו ולסביבתנו.

קשה למגר את הרוע שבתוכנו בפועל הוא מצביע על הפחד שנו מפני החיים והדרך הקלה היא להרבות בטוב, מחסומים אלה קיימים באופן החשיבה שלנו על עצמנו ועל אחרים, המודעות וכוחות הרצון הם הכלים שיכולים להתיר אותם.

תקשרה סוניה רשם שמואל

שמואל בן איש מנהל ומטפל ב"דרך האור" מרכז לרפואה משלימה, טיפולים אנרגטיים,קבלת מסרים וסדנאות להתפתחות אישית וצמיחה רוחנית בקיבוץ ברעם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב