דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על החשיבות של פיקוח בניה בפרויקטים של בניה ירוקה 

מאת    [ 22/10/2015 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 1197 פעמים ]

ישנו סיכוי גדול שלא שמעתם אף פעם על סגנון הבניה הירוקה, או ששמעתם את המושג מבלי להיכנס להגדרה עמוקה בעניין. בניה ירוקה הוא עדיין סגנון בניה מאוד לא מוכר, ובישראל הוא נמצא בשימוש רק בשנים האחרונות בשכיחות נמוכה. בניה ירוקה תפסה תאוצה רבה ברחבי אירופה וסוף סוף היא מתחילה לצבור תאוצה בישראל.

בניה ירוקה מתייחסת לטכניקות בניה שמציבות את הסינרגיה של המבנה הבנוי עם הסביבה בראשית המטרות, זאת אומרת שהמבנה יהיה בנוי בטכניקות שיקלו על הסביבה ויתמזגו עם הסביבה. למשל, בניה ירוקה אוהבת להשתמש בחומרי גלם טבעיים בחלקים שונים במבנה כמו לבנות חלקים מהמבנה באבן טבעית או להשתמש בעץ טבעי בכדי לבצע בניה חיצונית שלא מצריכה בידוד רב. עוד דוגמה מצוינת או השימוש של מבנים בטופוגרפיה של הקרקע, כך ששינויים בגבהים של הסביבה מתמזגים עם קומות הבניין. השאיפה לבנות בניה שמשתלבת עם הסביבה ופוגעת כמה שפחות בסביבה היא הבסיס של הבניה הירוקה.

למה חובה מפקח בניה בפרויקטים מסוג זה?

פיקוח בניה ירוקה כל כך חשוב מכיוון שכפי שציינו, בניה ירוקה היא עדיין טכניקה חדשה בישראל ולרוב הקבלנים המבצעים בניה בישראל אין את הידע להתמודד עם הטכניקות החדשות הללו. אבל, העניין הזה יכול להיפטר עם מבצעים פיקוח בניה על הפרויקט בניהול של מפקח בניה עם הכשרה בבניה ירוקה. מפקח הבניה יכול להדריך את הקבלנים המבצעים ואנשי המקצוע השונים כיצד לבצע את הבניה בטכניקות הירוקות, ולדאוג שהעבודה מתבצעת על פי הצרכים הנכונים.

בכל מקרה חשוב לקחת בחשבון שמפקח בניה כיום הוא חלק בלתי נפרד מכל פרויקט בניה שמתבצע. כל בעל פרויקט מבין שעל מנת להבטיח בניה איכותית ללא ליקויים יש להעסיק מפקח בניה מנוסה שיידע לנהל את הפרויקט על הצד הטוב ביותר, לרבות בפרויקט בניה שמצריך ידע ספציפי כמו בניה ירוקה.

למה בכלל נרצה לבצע בניה ירוקה?

בניה ירוקה היא בסופו של דבר בניה אפקטיבית יותר וזולה יותר, לכן היא צוברת תאוצה. בעולם שבוע עלויות בניה מנפחות מחירי דירות ובתים, בניה ירוקה יכולה להוות פתרון מצוין לצמצום עלויות וגם לצמצם פגיעה סביבתית. חומרי גלם טבעיים או חומרי גלם ממוחזרים זולים יותר מחומרי בניה קונבנציונאליים, רק נדרש את הידע להשתמש בהם כמו שצריך בבניה.

גם בתחזוקת מבנה ירוק ניתן לחסוך עלויות תחזוקה לבניין, כי בניה ירוקה משתמשת בגורמים סביבתיים כדרך לחסוך עלויות. זה יכול להיות בניה שמתחשבת בצבירת אור טבעי רב ככל הניתן במהלך היום, פאנלים סולאריים לצריכה פרטית, כיווני אוויר לקירור המבנה ועוד. ישנם הרבה שימושים מעניינים לפיקוח בניה שעם הזמן מתפתחים ומאפשרים פתרונות זולים ויעילים יותר.

אלכס גולדנברג - מפקח בניה מקצועי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב