דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בטחון אישי בעידן השינוי 

מאת    [ 05/12/2005 ]

מילים במאמר: 828   [ נצפה 6734 פעמים ]

בטחון אישי בעידן השינוי


לאורך ההיסטוריה התרגלנו להתפתחות, שינוי הדרגתי לאורך קו ישר. לעתים תהליך השינוי היה מהיר יותר ולעתים איטי יותר, אך תמיד נראה שהתקדם מנקודה אחת לאחרת, בהשאירו מרחב מסוים לתכנון, ניבוי ושינוי.

היום לעומת זאת, שעור השינוי לא רק שהוא מהיר, הוא גם מתמשך. הוא גם מתרחש בנושאים מגוונים, ללא קשר ביניהם, משפיעים על כל אחד מאתנו בדרכים שונות לא צפויות. שינויים בתהליכי מידע וטכנולוגיות מתרחשים בנפרד משינויים ברפואה. שינויים בתחבורה, בחינוך , בפוליטיקה ושינויים בתחרות העולמית. שינויים בהתהוות יחסים ומשפחות קורים בנפרד מעלייתן ונפילתן של עסקים ותעשיות. כתוצאה מהעלייה בשיעור השינוי המתמשך הזה, כולנו סובלים ממה שכינה אלווין טופלר: "השוק של העתיד".

אינך יכול לעשות הרבה בנושא השינוי הזה. הדבר היחיד שאתה יכול לעשות הוא לחשוב ברצינות על עצמך ועל הצורך הבסיסי שלך בביטחון בעבודה ובטחון פיננסי. עליך להקדיש תשומת לב מיוחדת ליכולתך להתקיים, להתפרנס בכבוד בחודשים ובשנים הקרובות.

מצב את עצמך לקראת המחר, עליך לחשוב ברצינות ובהתמדה על עבודתך היום, על יכולתך להשתכר למחייתך, ומקום עבודתך, בעוד שנה, שנתיים וחמש שנים מהיום. עליך לתכנן להשגת ביטחונך הפיננסי ולא משנה מה יקרה.

צ'רלס קייטרינג אמר שעליך להקדיש מחשבה רבה לעתיד, כי זה המקום בו תחיה את שארית חייך. אחת הטעויות שעלולים לעשות , אחת שיכולה להיות בעלת תוצאות ההרסניות ביותר בטווח הארוך, היא לחשוב רק על ההווה ולהקדיש מחשבה מועטה למה שיתרחש בעוד חודשים ובשנים הבאות.

כשסביך יצאו לעבודה, היה מובן להם שצריך חינוך בסיסי לפני שיוצאים לשוק ולהישאר באותה חברה למשך כל שנות חיי עבודתם. היה ברור להם שיחליפו עבודות פעמיים שלוש בחייהם, אף שזו היתה עובדה משברית וקשה.

היום בתקופה של שינוי וסער בכלכלה הלאומית והעולמית, אדם שמתחיל לעבוד יכול לצפות שיהיו לו חמש קריירות במשרה מלאה, וארבע עשרה מקומות עבודה במשרה מלאה שיימשכו כשנתיים ויותר. לפי מגזין פורטשיין, 40 אחוז מהמועסקים באמריקה במאה ה-21 יהיו עובדים מזדמנים. המשמעות היא שלעולם לא יעבדו במקום עבודה אחד. הם ימשיכו לנוע לפי הצורך, מחברה לחברה, מג'וב לג'וב, בהשתכרם פחות ממועסקים במשרה מלאה ויזכו למעט מאוד הטבות במונחי דאגה לבריאות ותוכניות פנסיה.

דמיין את מקום עבודתך בעוד חמש שנים. מאחר והידע בתחומך מן הסתם מוכפל כל חמש שנים, כלומר עשרים אחוז מהידע שלך ויכולתך מתישן כל שנה. בעוד חמש שנים תהיה בעבודה אחרת עם כישורים חדשים ויכולות חדשות לחלוטין. שאל את עצמך איזה חלק מהידע והכישורים שלי מתישנים?מה אני עושה היום ששונה ממה שעשיתי שנה ושנתיים מהיום? מה ייתכן ותעשה שונה בעוד שנה, שנתיים... חמש שנים מהיום?איזה מידע וכישורים תצטרך ואיך תשיגם? מהי תוכניתך לעתידך הכלכלי והפיננסי?

אנו עתה בעידן השינוי. היום הגורמים העיקריים של ייצור הם ידע ויכולת ליישם את הידע להשגת תוצאות לאנשים אחרים. יכולת השתכרותך היום תלויה בעיקר בידע שלך, כישוריך ויכולתך לשלב אותם בדרך שתתרום ערך שהלקוחות ישלמו עבורו.

חוק השלושה אומר שאתה צריך להקדיש שלושה שקלים של רווח לכל שקל של הכנסה שאתה צופה להשתכר. עולה לחברה להעסיקך כמעט כפול ממשכורתך: במונחי מרחב, תועלות, פיקוח, השקעה בריהוט ומקורות אחרים.כדי שחברה תעסיקך היא צריכה להרוויח על מה שהיא משלמת לך. לכן אתה צריך לתת ערך עולה בהרבה על הסכום שאתה משתכר, כדי שתמשיך להעסיקך. יכולת הרווח שלך צריכה להיות בצורה משמעותיית גדולה יותר מהשכר שאתה מקבל, או שתצטרך לחפש ג'וב אחר.

למצב את עצמך לעתיד, תצטרך ללמוד את אחד החוקים החשובים: "העתיד שייך לבעלי היכולת". כלומר, כל דבר מצדך פחות ממחויבות למצוינות בביצוע הוא קבלה לא מודעת של בינוניות. .בעבר היית צריך רק להיות מצויין כדי להגיע מעל למתחרים בתעשיה שלך.
כיום, אתה צריך להיות מצוין רק כדי לשמור על מקום עבודתך. כיום, מצוינות, איכות וערך הם גורמים חיוניים ביותר לכל מוצר או שרות ובתפקיד של כל אחד. יכולת השתכרותך תלויה במידה רבה בתפישה של מצוינות, איכות וערך שאחרים חושבים שיש בך ובדברים שאתה עושה.

השוק משלם תגמולים מצוינים רק עבור מצוינות בביצוע. הוא משלם תגמול בינוני עבור ביצוע בינוני, והוא משלם תגמול מתחת לבינוני, או דמי אבטלה, עבור ביצוע מתחת לבינוני. הלקוחות היום רוצים את הטוב ביותר והמקסימום עבור הסכום הנמוך ביותר בכסף, ובתנאים הטובים ביותר. רק יחידים וחברות שמספקים מוצרים ושרותים הטובים ביותר במחירים מצוינים ישרדו. זה לא ענין אישי, פשוט כך הכלכלה עובדת.

להרוויח יותר, אתה צריך ללמוד יותר. אתה ממוקסם היום ברמה הנוכחית של הידע והכישורים שלך. המירב שאתה מרוויח היום הוא המקסימום שאתה יכול להרוויח בלי להתאמן וללמוד נושא חדש ושונה. הידע שלך ונסיונך המצטבר מתישן לאיטו כל יום.
הידע בתחומך מוכפל כל שלוש עד חמש שנים.המשמעות היא שעליך להכפיל את הידע שלך כל שלוש עד חמש שנים כדי להישאר בנקודת האיזון.

הפיתרון לדילמה של השינוי והבניה מחדש, שלא ניתן למונעם, הוא פיתוח אישי מתמשך. הידע האישי שלך ויכולתך ליישמו הם נכסיך הערכיים ביותר. להישאר בגג העולם, עליך להוסיף בהתמדה לידע וליכולת שלך.עליך לבנות ברציפות את נכסיך הרוחניים, אם ברצונך ליהנות מהחזר מתמשך על השקעתך. רק על ידי הסתמכות ובניה על נכסיך הנוכחיים תוכל למנוע מהם להיתדרדר.

בפיתוח אישי מתמשך, אתה יכול למצב את עצמך מאחורי ההגה של שליטה בחייך. בהתעסקות בהעצמת יכולת השתכרותך, אתה בהכרח עסוק בתהליך המתמשך של פיתוח אישי. כשאתה לומד יותר, אתה מכין את עצמך להרוויח יותר. אתה ממצב את עצמך לקראת המחר בפיתוח ידע וכישורים הנחוצים לך כדי שתהיה בעל ערך ונושא חלק בפרודוקטיביות של הכלכלה, ולא משנה לאיזה כיוון היא פונה.

בני ישראלי, M.B.A, הרצאות, סדנאות, אימון אנשי מכירות, ספרי: "איך להצליח בחיים", ומנהל אתר האינטרנט:
http://www.loveyoursuccess.net



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב