דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עובדי משרד בחדר עם מדפסות ומכונות צילום ישנות הם כמו מעשנים פסיביים. 

מאת    [ 29/09/2015 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 3048 פעמים ]

עובדי משרד בחדר עם מדפסות ומכונות צילום ישנות הם כמו מעשנים פסיביים

 לפני כ 7 שנים התפרסמה כתבה של רועי שלומי ודן אבן בעיתון ידיעות אחרונות בעניין מחקר אוסטרלי שקובע כי חלק ממדפסות הלייזר וממכונות הצילום עלולות לפלוט חומרים רעילים לאוויר שנשימתם מסוכנת כמו נשימת עשן סיגריות,  בכתבה נאמר כי פרופ' לידיה מורוואסקה מאונ' קווינסלנד לטכנולוגיה בבריסביין הובילה את המחקר ובחנה 62 סוגים שונים של מדפסות ומכונות צילום, היא מצאה שמחלק מהמכונות רמת החלקיקים הרעילים שנפלטו הייתה גבוהה ביותר ושקולה לשהיית אדם ליד אדם המעשן סיגריות .

מומחים נוספים שבחנו את המחקר טוענים כי כלל לא ברור עדיין אם החומרים אשר נפלטו הן מיחידות הטונר או מהמדפסות עצמן

פרופ' יוסף ריבק, ראש החוג לבריאות תעסוקתית וסביבתית באונ' תל אביב, מסביר '' ידוע כי חלקיקים קטנים מחמישה מיקרומטר עלולים להישאף פנימה לדרכי הנשימה ולחדור עד לבועיות הריאות.'' חלקיקים גדולים שוקעים בדרכי הנשימה העליונות, ובחלקם מנוקים החוצה על ידי מערכת הפינוי הריאתית, אולם חלקיקים קטנים כמו אלה שהתגלו עלולים לחדור לעומק הריאות ותיאורטית עלולים לעבור אפילו דרך כלי הדם בריאות אל זרם הדם ולגרום למגוון מחלות.

החלקיקים עשויים להכיל ממיסים אורגניים שמצויים בנוזל הסיכה שמניע את גלגליות המדפסות או רכיבי דיו, ובהם צבעים שמשמשים למדפסות צבעוניות. אם מדובר בחלקיקים המכילים מתכות או צבע, הם עלולים לגרום למחלות שונות. אי לכך מומלץ לאוורר את החדרים הללו, בעבר נמצא במחקרים כי חדירת מתכות לזרם הדם עלולה לגרום להתפתחות גידולים סרטניים, המחקר המדובר אינו בודק את הרכב החלקיקים שנפלטים מהמכשירים הללו.

לאור המחקר הנ''ל החלו החברות הגדולות המייצרות מדפסות לייזר ומכונות צילום לשים דגש  על הגזים והחומרים שנפלטים ממכשירים אלה, הם התקינו פילטרים ומסננים ברמה גבוהה ומפרסמים את הנתונים של פליטת החומרים מכל מכשיר,  מדינות המערב נוהגות להחליף את המדפסות ומכונות הצילום אחת ל-3 שנים במכונות חדשות  לעומת זאת בישראל ממשיכים להשתמש במכונות ישנות שנים רבות עד כדי 10 שנים ולהתעלם מהנזק הבריאותי העלול להיגרם להם , הישראלים לעומת האירופיים ''מקדשים'' את המחיר, המצב הוא אבסורדי עד כדי כך שקמו עסקים המתמחים ביבוא מכונות שעשו את שלהם באירופה ומביאים לארץ מכונות משומשות, אנו ''נועלים את הנעליים המשומשות של האירופיים'', הישראלים מתעלמים מהנתונים למרות שהחיסכון הזה עלול לפגוע בבריאות שלא נדבר על האיכות הירודה בתוצאות השימוש במכונה משומשת לעומת מכונה חדשה ועדכנית בטכנולוגיה האחרונה!

מביא דברים אלה הוא מנכ''ל של חברת יקיר פריד מיכון משרדי בע''מ , חברה המשווקת מדפסות ומכונות צילום בארץ אשר עקב כך ממליצה תמיד ללקוחותיה להעדיף מכונות חדשות על פני ישנות.

 

 

כותב המאמר הוא מנהל חברת יקיר פריד מיכון משרדי בע\"מ, החברה מקפידה להיות מעודכנת בטכנולוגיה האחרונה, של מכונות צילום, מדפסות, סורקים, מגרסות ועוד . אנו מודעים לכך כי המכשירים הללו הם חשובים ביותר במשרד  http://www.yakirfreed.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב