דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שילוב משחקי מחשב בלמידה והוראה 

מאת    [ 05/09/2015 ]

מילים במאמר: 345   [ נצפה 3278 פעמים ]

משחקים במחשב יכולים לתרום ולפתח אצל המשחק מיומנויות מגוונות כגון פיתוח כושר חשיבה, חשיבה מהירה, שיתוף, תחרותיות, תיאום עין יד, מוטיבציה ללמידה. בהיבט האישי של השחקן, המשחק מול מחשב, מקבל משוב מיידי גם בכישלון וגורם לשחקן להמשיך לעוד ניסיונות בכדי להצליח. המוטיבציה עולה, השחקן רוצה להמשיך ולעבור מכישלונות לצבירת הצלחות. התמודדות חווייתית ועצמאית זו יכולה לפתח אצלו מוטיבציה ללמידה.

במחקר שנערך כדי לבדוק השפעה של משחקי וידאו – משחקים הנחשבים לגורמי הנאה, בעלי נגישות מהירה, קלים למשחק ואינם דורשים כל ידע קודם ניסו לבדוק את ההשפעה של המשחק על מצבי לחץ ומצב הרוח של השחקנים. מטרת המחקר היתה לבדוק האם מצב הרוח של שחקנים המשחקים Bejeweled  (BJW)  - משחק בו עליהם ליצור רצפים של צורות וצבעים כדי לקבל נקודות השתפר והמתח בו הם שורים התפוגג. במחקר השתתפו 69 נחקרים שחולקו לקבוצת ביקורת ושחקנים. לשתי הקבוצות ניתנו אותם תנאים , אבל קבוצת הביקורת התבקשה לחפש באינטרנט מאמרים על בריאות להורידם לשולחן העבודה בעוד שהקבוצה השנייה שיחקה. הפעילות נערכה 20 דקות. ההשערה הייתה שמשחק יגרום לירידה במתח ועליה במצב הרוח.  מתוך המחקר עלה שאכן אצל השחקנים היה שינוי בגלי המוח לעבר מצב רוח טוב יותר לעומת קבוצת הביקורת. שינויים חיוביים במצבי כעס, מרץ, עייפות נפשית ובלבול היו משמעותיים לעומת קבוצת הביקורת. על פי קצב הלב המושפע ממצבי לחץ וחרדה ניתן היה להסיק שמשחק ב BJW  משפר את מצב הרוח. הנתונים חיזקו את התאוריה שמשחק ב-  BJW מפחית מתח פיזי ומגביר יעילות באותה דרך שעושות זאת טכניקות לשליטה עצמית. ממצאי המחקר הראו את התפקיד החשוב של משחק כמו BJW  לטיפול בהפרעות פיזיות ופסיכולוגית כמו סוכרת ודיכאון. יתר על כן, השיטות במחקר זה מציגות את הצורך להבין את תגובות האדם בזמן משחק ונותנים הזדמנויות חדשות לחוקרים ומרפאים לפתח כלים למציאה וטיפול בהפרעות פיזיות ומנטליות שונות. המשחק יכול לשפר את רמת הריכוז של תלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז, לעזור במקרים של חרדה ומצב רוח ירוד ולשפר תאום עין יד, בעיקר לתלמידים צעירים בכיתות הנמוכות.

השימוש במשחק יכול להוות אמצעי נוסף בתוכנית הלימודים. הוא דורש חשיבה פדגוגית על מנת שיוכל ללוות תהליכי למידה באופן משמעותי. 

"החינוך היעיל ביותר הוא לתת לילד לשחק בדברים נפלאים" – אפלטון (וויקיציטוט).

ליאורה מרום הדרכת מחשבים עם ליאורה - ההדרכה שעושה את ההבדל עוזרת לאנשים להתגבר על הפחד ממחשבים ומטכנולוגיה. מדריכה מתחילים ומתקדמים בסבלנות רבה ובקצב שלכם.  לקבלת טיפים וטריקים לשימוש במחשב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב