דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השפעת המחשבה על שפת הגוף 

מאת    [ 29/08/2015 ]

מילים במאמר: 697   [ נצפה 3256 פעמים ]

האם למחשבות שלנו יש השפעה הניכרת בחיצוניות שלנו?

חשבתם פעם כמה מחשבות עוברות בראשנו בדקה? מאות? עשרות? חשבתם פעם איזו השפעה יש למחשבות האלו על הבריאות הנפשית והפיזית שלנו? איזו השפעה יש למחשבה על שפת הגוף?

האם ידעתם ששפת הגוף היא הביטוי של מה שקורה לנו בראשנו, במחשבות וברגשות? הידעתם שלמחשבות העוברות בראשנו יש השפעה על הגוף עד הרמה של התא הבודד? הידעתם שיש לנו בגוף כמות תאים המסוגלת להקיף את העולם פעמיים וחצי? האם אתם יכולים לתפוס את העצמה שיש לגוף שלנו ולנזק שנגרם לו מהמחשבות השליליות שאנחנו חושבים מדי יום?

נכון, שאלתי הרבה שאלות מתוך כוונה להדגיש את האלמנט המאד חשוב של השפעת מחשבות על כל מה שקורה בנו, בתוכנו ומחוץ לגוף שלנו , וממילא גם על איך אנחנו נקלטים בעין חיצונית דרך שפת הגוף שלנו.

למחשבות יש השפעה על הבריאות הפיזית שלנו, וגם על מערכות היחסים שאנחנו מקיימים עם אנשים - לכאורה שני נושאים רחוקים ושונים לגמרי זה מזה. למעשה – קשורים אחד בשני קשר אמיץ, מורכב ומוחשי.

כשהגוף מוצף מחשבות שליליות  - כלומר המחשבות מסיטות את הפעילות הגופנית

לטובתן -  המערכת החיסונית נחלשת ואנחנו נוטים להיות חולים. יש לכך השפעה פיזיולוגית על צבע העור, המבט וגם על זוויות הפה (נוטות כלפי מטה).

האם אפשר לשנות את המציאות שלנו?

המחשבות השליליות שרוחשות בפנים, בראשנו, מתבטאות דרך שפת הגוף   – במפנים החוצה. אם אנחנו עצובים, מדוכאים, כאובים, חולים, המחשבות השליליות ניכרות בחיצוניות שלנו: הגוף שחוח, מבט העיניים כבוי, עור הפנים והשיער מקרינים את המתח, הברכיים נוטות להינעל, אנחנו נתקלים ברהיטים מעורבים בתאונות דרכים, דברים נופלים מהידים ועוד.

לעומת זאת, כשמחשבות חיוביות שולחות מסרים לגוף כל המערכות הגופניות מתחזקות והגוף מתעורר לפעילות. אנחנו יוצרים מציאות מבוקשת, וכמו ביצה ותרנגולת  - אפילו המערכת החיסונית מתחזקת ויוצרת עוצמה פנימית ברמה הפיזית (לא נדבקים מהחיידקים או החולים שסביבנו!) והנפשית (אנחנו נשארים שמחים). התוצאה: המשכיות במערכות יחסים ושיפורם.

מחשבות חיוביות, מציגות אותנו באור לגמרי שונה, דרך שפת הגוף: התנועתיות שלנו רגועה, מאורגנת ונעימה לעין, הפנים שלנו מאירות ויש לנו באופן ספונטני חיוך. חשים את ההתלהבות שם בפנים.

שמתם לב שיש אנשים שסביבם תמיד יש אנשים? למה? אולי בגלל שהם משדרים התלהבות וחיוניות? סוחפת. מדבקת. מקרבת. אנשים רוצים להיות בקרבתם של אנשים שהפנים שלהם מקרינים בטחון עצמי, נינוחות או שמחה עם כל מי שנמצאים איתו. זוהי ההשפעה של שפת הגוף על מערכות היחסים שלנו. ככל שהמחשבות שלנו חיוביות יותר – יש לנו יותר מערכות יחסים טובות שמשפיעות על ההצלחה שלנו, בכל תחום.

למשל בזוגיות:

האם יש הבדל בין איך שהבית מתנהל אחרי שבני הזוג נכנסים הביתה כשהם כעוסים או כשהם שלווים או כשהם מאושרים מיום העבודה?                                                                                                         

האם יש הבדל בהתהוות ה"ביחד" בבית כשאחד מבני המשפחה חוזר שמח ונינוח לבין עייף ומרוגז מיום הפעילות שלו?

איך להצליח לייצר מציאות רצויה?

שפת הגוף שלנו משקפת גם את המחשבות השליליות וגם את החיוביות. נכון, לרבים מאיתנו אין שליטה על המחשבות, אך כולנו יכולים ללמוד לשלוט בשפת הגוף. ראיתם איך אדם מאוכזב מתנהל? שמעתם איך הוא מדבר ומה הוא רוצה מעצמו ומאחרים? במיוחד ברגעים של אכזבה, דיכאון או כעס?

האמירה "fake it till you make it" משנה עולמות עבורנו. היא כלי עוצמתי שמחזיר לעצמנו את השליטה על החיים שלנו!!    

תמיד יש משהו חיובי ומשמח

כולנו רוצים לשנות לעצמנו את המציאות ולהיות תמיד במצב של שמחה ופריחה! זה פשוט כל כך להשגה. זה דורש לאמץ מחשבה אחת(!) חיובית. משהו שהיה ממש חיובי. שהצליח לנו.

איך משמרים את השמחה?

להקדיש למחשבה משמחת נשימה – שאיפה ונשיפה בהם מכניסים ומוציאים המון אוויר דרך האף. בהדרגה המחשבה הזו משפיעה עלנו פיזיולוגית (זה גורם להפרשה הורמונלית שונה ממצב של עגמומיות). להעלות את המחשבה המשמחת שוב ושוב עם נשימה עתירת תנועה של כניסה ויציאה של אוויר. דרך האף.

איך נרגיש שיש שינוי?

ממש קל לנו לעבוד עם עצמנו כשאנחנו מתעלים מחשבה חיובית לעבוד על  כל הגוף. הגוף הוא כחומר ביד היוצר. מסכים לעשות כל מה שנבקש. זהו הכוח שלנו להאציל על עצמנו חשיבה שמקדמת אותנו. ואת השינוי אנחנו נרגיש מיד: דרך הצעדים שיעשו קלים יותר, אנחנו פתאום חושבים מה אפשר לעשות שעדין לא עשינו, הנשימה נעשית חופשית והגוף כאוב הרבה פחות.

מה אכפת לכם לנסות?

מוכנים לספר לי איך היה לכם?

תמר וייל

 

 

 

שפת הגוף- מבפנים החוצה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב