דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד 

מאת    [ 25/08/2015 ]

מילים במאמר: 1018   [ נצפה 3546 פעמים ]

סתכלו על עצמכם היום ותשוו את עצמכם למה שהייתם לפני שנה, שנתיים ואפילו חמש שנים. כמה השתנתם? איזה שינוי עברתם? כנראה שנשארתם אותו דבר, או שהדרדרתם. אני מבין את הצמרמורת שעוברת בגופכם עכשיו, אם גם אתם לא מוכנים יותר לסבול לחיות חיים בינוניים ומשעממים, התחילו לאמץ הרגלים, לעלות סטנדרטים ולעבוד בצורה יעילה יותר. קראו עכשיו על שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד.

המאמר הזה הוא סיכום קצר לספר שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד של סטיבן קובי, אשר מכר יותר מ 25 מיליון עותקים ברחבי העולם מרגע שיצא ב 1989. הוא רואה עקרונות מסויימים כחוקי טבע שלא ניתן להחליפם. הוא דוגל בעליית הסטנדרטים שלו ובמיוחד באימוץ הרגלים אפקטיביים. האם גם אתם הולכים לעלות את רמת חייכם בצורה הזאת או שמא אתם מעדיפים להמשיך לחיות בספונטניות?

אם תמשיכו לעשות את מה שעשיתם תמיד, אתם תמשיכו לקבל את מה שתמיד קיבלתם. -הנרי פורד

1. תהיו פרואקטיביים

סבתא שלי אמרה שבזמנה הכל עלה כמה פרוטות, אך היום הכל עלה בעקבות הממשלה שמנוהלת על ידי חזירים לא מלומדים. זה בדיוק מה שאנשים שמושפעים מדברים שלא בשליטתם עושים, הם מתחילים להתלונן: זה לא אפשרי שאינפלציה קיימת. הסוג השני של האנשים – אנשים פרואקטיביים. כאשר הם מסתכלים על המצב, אפילו מבחינה אובייקטיבית, הם אומרים כי זה לא עוזר להם ולא מקדם אותם לשום מקום. אך, בניקוד למתלוננים, הם מתמקדים באיך הם יכולים להתקדם ולנצל את המשאבים שלרשותם למרות המצב הנוכחי.

לדוגמא, אם יש לנו עסק ואנחנו מוכרים מוצר, אם המכירות לא יהיו טובות, רוב הסיכויים שאנחנו נתרכז ב: למה אנשים לא מעריכים מוצרים טובים היום. במקום להתלונן, נתחיל לחשוב איך לקדם את המוצר שלנו ונשאל שאלה אחרת: איך אוכל לשפר את המוצר שלי כך שלקוחותי לא יוכלו לחיות בלעדיו?. אם תדעו לשאול את השאלות הנכונות – לא תאמינו כמה מוצלחים אתם עשויים להיות. זכרו כי המוח שלנו, באופן שרירותי, תמיד ינסה להתלונן על המצב וכמה הוא לא טוב. ולא משנה כמה תשפרו את המצב, תמיד יצוצו דברים שלא נראים לכם. בכדי לטפל בבעיה הזאת באופן הטוב ביותר, תכירו בבעיה ותתמקדו באיך תוכלו לשלוט במצב ולקדם אותו בכדי להשיג את המטרות שלכם.

2. תתחילו מהסוף להתחלה


דמיין שאתה בהלוויה, אתה מסתכל על ארון הקבורה העתידי שלך. מה אתה יכול לומר על עצמך? זוהי שאלה עוצמתית שאתה חייב לשאול את עצמך.
האם אתה עושה את כל הדברים שאתה רוצה לומר על עצמך או שמא אתה חי בפחד, חוסר ביטחון וחוסר אכפתיות כלפי החלומות שלך?

תתחיל לתכנן כבר עכשיו מה אתה רוצה לומר על עצמך ולפעול בהתמדתיות, כדי שבאמת תוכלו לומר את הדברים האלה על עצמכם. הנוסחא  היא פשוטה: מה שאני עושה = מה שאני רוצה לומר.

3. תתחילו מהדברים החשובים ביותר

מה הדברים הכי חשובים בשבילך? סביר להניח שתגידו משפחה, מערכות יחסים ובריאות. אתם אף פעם לא תגידו טלויזיה, רשתות חברתיות ובילויים. אך, מה בפועל באמת קורה? אתם שקועים רוב היום דווקא בדברים שלא מקדמים אותכם לשום מקום. עמוק בתוככם, אתם יודעים שאתם עושים דברים שגויים, ובכל מקרה עושים זאת. למה זה קורה? כי מאוד פשוט לא לקחת אחריות ולברוח מאתגרים.

מהרגע שבו אנחנו קמים, המוח שלנו פועל בצורה הכי אפקטיבית בשעתיים וחצי עד ארבע שעות הקרובות – נצלו את זה בכדי לסיים כמה שיותר מהמשימות היומיות שלכם. הקפידו להציב לעצמכם לפחות 2-3 משימות פרודקטיביות על בסיס יומיומי.

4. כולם מרוויחים

דמיין לעצמך, אני סופר מצליח, כתבתי המון ספרים ויש לי קהל של מאה אלף קוראים. בדומה לי, גם אתה סופר מצליח, עם המון ספרים שכתבת ועם קהל של מאה אלף קוראים. החלטתי לקרוא את הספרים שלך ולחלוק חלק מהרעיונות לקהל הקוראים שלי. האנשים התחילו להתעניין בספרים שלך ואתה זכית ליותר עניין ובעקבות זאת ליותר הכנסה ופרסום. אתה שמת לב לתופעה והחלטת לעשות את אותו דבר. המצב שנוצר הוא ששנינו נהנים מקהל קוראים רחב יותר, וכתוצאה מכך משלל דברים נוספים שבאים עם זה.

במקום להסתכל על אותו אדם שמתעסק באותו תחום כמוך, כאויב, תשאל את עצמך את השאלה העוצמתית הבאה: איך שנינו נוכל להרוויח מזה? התשובה היא פשוטה, תתחילו לבנות ולטפח מערכות יחסים. אין לכם מושג עד כמה אתם וגם אחרים יוכלו להרוויח מזה.

5. נסו להבין לפני שתבקשו להיות מובנים

אחד הדברים שאני רוצה שהקוראים שלי יעשו זה, יהפכו למנוים לאתר ובכך יחזרו כל כמה ימים לבדוק עידכונים לגבי מאמרים חדשים ואף יותר מזה שילחצו על הפרסומות במאמרים בכדי לקדם את האתר.אך, אתם אפעם לא תראו אותי כותב: אנשים! עבדתי מאוד קשה, תעזרו לי. למי אכפת שעבדתי קשה? ושלוקח לי שעות על גבי שעות שהופכים לימים בכדי לספק לכם ידע שעשוי לשנות את חייכם ב 180 מעלות.

אם כך, השאלה האמיתית היא – האם מה שאני כותב בעל ערך עבור הקוראים? אם התשובה תתברר כחיובית, אנשים באופן טבעי יחזרו לקרוא באתר. הנקודה היא, תתחילו לעבוד על יצירת ערך גבוה יותר. לדוגמא, אם אתם עובדים במכירות במשך 8 שעות כל יום, שאלו את עצמכם: איך מחר אוכל למכור יותר? כלים שיכולים לעזור לכם: ספרים, מאמרים, התייעצות עם אנשים שעושים המון כסף בתחום, הרצאות, סדנאות ועוד.

6. סינרגיה

מהי סינרגיה? דמיין לעצמך שאתה עם חברך, שניכם עומדים מול עץ שתלויים עליו חמישה תפוחים. בכדי לקטוף את התפוחים, תצטרך לעלות על כתפיו של החבר.  השניים תמיד גדולים מהאחד. יותר מזה, השלם תמיד גדול יותר מהסכום של כל אחד ממחבריו. אמצו את הכלי העוצמתי הזה בחיי היומיום שלכם.

כמובן, אני לא אומר שאתם צריכים להתחיל ליצור סינרגיה עם כל אדם שאתם פוגשים, אך בהחלט כדאי לכם ליצור הזדמנויות איפה שאתם מזהים פוטנציאל שיעזור לשניכם לגדול. בצורה כזאת, תוכלו לקטוף הרבה יותר תפוחים מאשר היותכם לבד.

7. השחז את להב המסור

אני אסביר את כוונת המשורר באמצעות דוגמא, אתה מנסה לחתוך את הגזע של העץ במשך שעה ולא הולך לך. השכן ששם לב, מציע לך להפסיק את הפעולה, לקחת צעד אחד אחורה ולהשחיז את המסור שבה אתה חותך את גזע העץ. כתוצאה מכך, אתה תוכל לחתוך את הגזע מהר יותר. אך הבעיה שנוצרת כאן היא שמהר מאוד אנחנו אומרים את המשפט הבא: אבל זה לוקח זמן.

בטח נגחך טיפה על הסיפור הזה, אולם אנחנו עושים זאת כל הזמן. אנחנו לא יכולים למצוא 45 דקות ביום, ארבעה פעמים בשבוע ללכת לחדר כושר, לא יכולים למצוא 15 דקות לקרוא ספר, לא יכולים למצוא 10 דקות למדיטציה. ובסוף, אחרי כל זה יש לנו את החוצפה לבקש טיפים וטריקים כדי להתקדם בחיים.

לפני שאתם ניגשים למשימה שהצבתם לעצמכם ואפילו לפני שאתם מתחילים את היום, עצרו! חישבו איך תוכלו לגשת למשימה באופן יעיל יותר. נסו למצוא דרכים ליצירת ערך גבוה יותר באותה כמות זמן נתונה.

קח שליטה על יעודך - עכשיו! זכור - הבחירה בידיים שלך, השאלה היא מה תחליט לעשות?


www.bebetteryou.net


bebetteryou2015@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב