דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה בניה קלה? 

מאת    [ 16/08/2015 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 1793 פעמים ]

כל מה שצריך לדעת על בניה קלה

בניה קלה היא שם שכולנו נתקלנו בו לא אחת, אם זה מעל דפי האינטרנט, מפי חברים או מהאדריכל שלנו. בואו נעשה רגע סדר ונבדוק מה זאת בדיוק בניה קלה: ראשית, אנו יכולים לדעת שבהחלט לא מדובר בבניה המסורתית - כאן נעשה שימוש בחומרים קלים יותר. בשל המגוון העצום של אמצעי הבניה הקלה, קשה לנקוב במשקל, אך הממוצע הוא 60 ק"ג למ"ר.

מה היתרונות של בניה קלה?

רצוי לדעת שלכל פרוייקט בניה קלה מחיר שונה, אך היא לא תהיה בהכרח זולה יותר מבניה מסורתית. היתרון הגדול של אופי בניה זה נעוץ בשני גורמים מרכזיים. הראשון הוא קיצור הזמן: כל החלקים העיקריים שישמשו לבניה יוכנו מבעוד מועד ויורכבו במקום. אין כאן צורך בקידוחים עמוקים או בהמתנה לבטון שיתייבש, מדובר בעקר בהרכבה.

עוד יתרון שנוצר למעשה מאותה סיבה, הוא הדיוק הנובע מהנושא - אין מקום לפועל לעשות טעויות בשטח. בניה קלה מאפשרת לנו פתרונות למגוון גדול מאוד של צרכים. הצבא משתמש באמצעים של בניה קלה על מנת להקים מגורים בצורה זריזה וזולה.

בעלי מסעדות משתמשים בטכניקות מעט שונות על מנת לבצע סגירות חורף. זאת, בכדי לבודד את קהל הלקוחות ממזג האוויר שכולנו מקווים שיהיה גשום מדי פעם. כמו כן, אנשים רבים בונים באמצעים קלים מחסנים, סוגרים מרפסות ומוסיפים חדרים לבית.

אז במה משתמשים בבניה קלה?

בניה קלה מאפשרת שימוש במגוון גדול של חומרים. החומר המוכר ביותר הוא כמובן העץ. במדינות רבות משתמשים בעץ על מנת לבנות בתים בצורה זריזה, עמידה ואיכותית. אמצעים נוספים הם אלומיניום, סגסוגת פלדה מיוחדת, חומרים פלסטיים ובאופן כללי, כמעט כל מה שתוכלו לחשוב עליו, בתנאי שיקבל אישור ויעמוד בתקנים.

ישנם כיום לא מעט אדריכלים מקצועיים שמכירים את התחום של בניה קלה מצוין ויידעו בדיוק באילו חומרים הכי טוב להשתמש, בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם. חשוב מאוד להתייעץ עם אדם מקצועי- גם אם מדובר רק בסגירת המרפסת שלכם.

בניה קלה שתבוצע לא נכון או מחומרים לא מתאימים לא תאריך ימים. כפי שכבר נכתב, היתרונות של שיטת בניה זו לא נעוצים דווקא בעלויות הבניה, לכן - מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע, מה שיבטיח שתעשו זאת נכון ולא תבזבזו את הכסף שלכם לשווא

האם יש חסרונות לבניה קלה?

ובכן, כמו בכל תחום, גם כאן היתרונות שמנינו יעלו במספר חסרונות אל מול הבניה המסורתית. ראשית, במקרים רבים יהיה עליכם לתכנן מראש היכן תרצו לתלות עצמים כבדים (כמו ארונות מטבח) ולא תוכלו לשחק עם זה לאחר מכן, משום שהקירות לא יהיו מאסיביים כמו קיר בלוקים רגיל. במקומות כאלו, נצטרך להתקין בקיר תשתית שתתמוך במשקל מבעוד מועד.

בניה קלה היא צורת בניה משתלמת ואיכותית אשר רק משתפרת עם הזמן. יחד עם זאת, מומלץ לברר, לבדוק וכמובן להתייעץ עם אנשי מקצוע לגביה (בתור הנדימן אוכל להמליץ לכם על מספר ספקים אשר אני עובד עימם), על מנת לוודא שאתם מפיקים את המירב מן הכסף והזמן שתשקיעו בתכנון מבנה הבנוי בטכנולוגית בניה קלה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב