דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חייו של סטיב ג'ובס 

מאת    [ 05/08/2015 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 2197 פעמים ]

סטיב ג'ובס גדל בשכונה פרוורית מהמעמד התחתון-בינוני בשנות ה60. בשנות השבעים המוקדמות, שנותיו הראשונות כמבוגר, הוא התעמק במיסטיקה המזרחית, זן בודהיזם ואידאלים היפים. לאחר מכן הוא התחיל את אפל ונהיה מליונר בגיל 23, סמל של יזמות וקפיטליזם. בשנות ה20 המאוחרות שלו, כשעדיין היה רווק, סטיב ג'ובס לא חיה את החיים של מתעשרים חדשים צעירים טיפוסיים. הוא קנה בית גדול בלוס גאטוס , לא רחוק מבית הוריו ומאפל, שאותו כמעט ולא ריהט ובו התגורר.

סטיב ג'ובס לא היה ראש חברה טיפוסי. בשונה מראשי חברת היי-טק אחרים, לא היה לו ידע בהנדסה או באימון עסקי. אחרי הכל, הוא פרש מהקולג לאחר סמסטר אחד! אנשים מעטים יודעים שסטיב ג'ובס לא היה המנהל הראשון של החברה: החברה הייתה מנוהלת ע"י מנהלים ומשקיעים מבוגרים יותר, וסטיב ג'ובס למעשה עזר להם לשכור מנהל מנוסה בשנת 1983, ג'ון סקאלי.

עם זאת, סטיב הועף מאפל על ידי סקאלי שנתיים לאחר מכן והוא צפה בו מביא את החברה לתוהו בתקופת כהונתו.

השיעור אותו למד מהחוויה הכואבת הזאת היה לבטוח אך ורק באמונות ובערכים שלו, ולהתעלם לחלוטין מהדעות המקובלות על איך לנהל חברה, כולל החובות המסורתיים של מנכ"ל.

הוא האציל את התפקידים הללו לחברים מן הנהלה שלו,  בפיקודו של השני לו והיורש העתידי טים קוק, והתמקד במה שהוא עשה הכי טוב: יצירת מוצרים, גיוס חברים, שיווק, וכמובן להיות הפנים הציבוריים של החברה. הוא הסביר זאת בראיון בשנת 2004: "כך אני יכול להשתמש בזמן שלי בהסתכלות קדימה על דברים. המנהלים הבכירים שלי לוקחים את מחצית העבודה האחרת מהצלחת שלי. הם אוהבים את זה ואני אוהב את זה."

הדובר הכי טוב בעולם

סטיב ג'ובס התפרסם גם בגלל הכריזמה המגנטית והראוותנות הפנטסטית שלו, שאותם הפגין בכל אירוע של אפל. אפילו שנראו מאולתרים, אירועים אלה הוכנו טוב טוב. והתכוננות אליהם היה חלק גדול מהעבודה של סטיב – וגם של אנשים אחרים רבים מאפל.

מליון דברים אחרים שעשה

סטיב ג'ובס נקרא המיקרו-מנהל האולטימטיבי. אכן, בנוסף לכל התפקידים הגדולים המוזכרים לעיל, הוא היה מעורב בכל החלקים של אפל – ולא היה פרט שהיה קטן מדי בכדי שלא יהיה אכפת לו ממנו.

הנה כמה דוגמאות:

  • הוא בחר אישית את הספק לקפיטריה של אפל, ll Fornia, וקרא לתפריט של קודמו 'אוכל לכלבים'. לאחר מכן, הוא וידא שהסושי בר הציע "סשימי סובא", יצירה מקורית שלו.
  • הוא פעם קרא למנהל של גוגל, ויק גונדוטרה ביום ראשון בבוקר לשנות שיפוע צהוב בלוגו בגודל 10 פיקסלים באפליקצית המפה של אפל באייפון.
  • הוא בחר אישית את השיש האיטלקי שבו ישתמשו בחנות ה-SoHo בניו יורק, ועמד על כך שדוגמית תישלח לקופטרינו כדי שיוכל לבדוק את האבן.

אלו אך רק כמה דוגמאות מן הדברים הרבים שעשה, לא משנה עד כמה קטנים הם, לעובדי אפל יש מאות דוגמאות על המסירות הרבה של סטיב ג'ובס (חלקם יקראו לזה 'כאב תחת').




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב