דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על אהבת חינם ושנאת חינם 

מאת    [ 26/07/2015 ]

מילים במאמר: 591   [ נצפה 2807 פעמים ]

על אהבת חינם ושנאת חינם

הרבה פעמים שומעים את המושגים "אהבת חינם" ו"שנאת חינם", בעיקר כשמתרחש אירוע מסוים על רקע אפליה או בימים הסמוכים לתשעה באב – היום בו מתאבלים על חורבנם של בית המקדש הראשון ובית המקדש השני.

השיח של טרום תשעה באב עוסק בשנאת חינם בשל העובדה כי על פי המסורת היהודית – בית המקדש השני נחרב בשל שנאת חינם ששררה בין פלגים שונים ביהדות, והתקווה היא שבמקומה של השנאה הזאת תשרור בין אנשים אהבת חינם – אהבה שאינה תלויה בדבר, אשר תביא לימים יפים יותר.

על יופייה של אהבת חינם

הרבה אנשים חושבים, שאהבת חינם יש רק בין הורים לילדיהם. אין בכלל ספק, שזו האהבה הטהורה ביותר – אהבה שאין בה אינטרסים בכלל. למרות זאת, אם פוקחים את העיניים ומסתכלים סביב, אפשר לראות שיש אהבת חינם גם בהרבה מקומות אחרים.


    • נתינה לנזקקים – יש אנשים שמקדישים חלק ניכר מחייהם כדי לתת לאחרים שאין להם – ללא ציפייה לתמורה. התמורה שהם מקבלים, מלבד הכרת התודה של הנזקקים עצמם שאין לה אח ורע, היא עצם הידיעה שהם נתנו לאחרים שאין להם; שבזכותם לאנשים אחרים טוב יותר – וזו תחושה שאי אפשר לתאר במילים. צריך פשוט להרגיש אותה פעם אחת, כדי להבין.

 


    • מתן בסתר – נתינה לאנשים שצריכים, בין אם כסף, בין אם מוצרים ובין אם כל דבר אחר, מבלי שהמקבלים ידעו את זהותכם. אם יש ביטוי מלא ושלם ל"אהבת חינם" – אין ספק שזה זה.

 


    • אהבה שבין אדם לחברו – יש הרבה מאוד אנשים שמיישמים את הביטוי הזה, "אהבת חינם", מדי יום ביומו, בקרב חוג החברים הפרטי שלהם. אותם אנשים לא עושים חשבונות, ולא נוטרים טינה, אלא פשוט מכבדים את חבריהם ונמצאים שם בשבילם, בלי רגשות שליליים וכמובן שבלי רגשות נקם.

אהבת חינם וביטחון עצמי

שלוש הדרכים האלה ליישם את אהבת החינם, עוזרות לא רק למי שמקבל, אלא גם, ואולי בעיקר – לצד הנותן. עצם האפשרות לתת למישהו אחר, שבזכות הנתינה הזאת מחייך ונמצא במקום הרבה יותר טוב משהיה בלעדיה – מעצימה מאוד את הנפש ומחזקת מאוד את הביטחון העצמי.

אם ניקח לדוגמה את הצד השני – שנאת חינם, נראה שהרבה פעמים היא הולכת יד ביד עם חוסר ביטחון ועם תחושה ש"כל העולם נגדי". אנשים ששונאים אנשים אחרים הם בדרך כלל אנשים שנפגעים מהם, רק כי הם לא אמרו או לא עשו את הדבר הנכון – לדעתם. כמובן שאין הכוונה לשנאת חינם ששייכת למלחמות של דת או אמונה, אלא כזו שמתרחשת בלב פנימה, בין אדם ל(מי שאמור להיות) חברו. אנשים ששונאים הם בדרך כלל אנשים שנוטרים טינה, שמנסים להבין למה עשו להם את מה שעשו ומחפשים דרך לנקמה. אנשים שזאת הדרך שלהם, הם בדרך כלל אנשים שלא שלמים עם עצמם וצריכים כל הזמן חיזוקים של אחרים כדי לדעת שהם "בסדר". אם אין להם חיזוקים כאלה – הם לוקחים את זה אישית וחושבים שלא אוהבים אותם מספיק כי הם לא מספיק טובים, ומאידך – רוצים לראות ב"נפילתם" של האחרים.

אהבת חינם וטיפול רגשי

אם אתם נמנים עם אותם אנשים שקשה להם לתת אהבת חינם בגלל חוסר ביטחון עצמי וציפייה שהאחר תמיד יהיה שם כדי לתת לכם חיזוקים חיוביים, יכול להיות שכדאי שתגיעו לטיפול רגשי. במסגרת טיפול כזה אפשר להגיע לנבכי הנפש, להבין פחות או יותר מהיכן הדברים נובעים, ולתת לכם כלים שיאפשרו לכם להיות בטוחים יותר בעצמכם, לתת אהבת חינם וליהנות מפירותיה.

 

והלוואי שכולנו נדע לתת אהבת חינם ולא שנאת חינם, כי ביום שזה יקרה – העולם כולו יהיה הרבה יותר יפה.  

 

 

רוצה לדעת עוד 

לחצי כאן להורדת המדריך

השלם לצמיחה אישית מפלונטר לפריצת דרך חדשה

http://lp.vp4.me/nbrs

 

 

 מאמנת אישית מוסמכת  יזמית, מורת דרך 


 ומומחית ליציאה מפלונטרים ותסבוכות בחיים


 03-5460371


 0507290564


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב