דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוח פונדמנטכני - השפעות פונדמנטליות על הניתוח הטכני במסחר סווינג (פרק מספר 1) 

מאת    [ 25/07/2015 ]

מילים במאמר: 672   [ נצפה 2868 פעמים ]

אנשים תוהים כיצד מקרא גרפים וניתוח של כל נר יפני בגרף המניה יכול לסייע להם להבין לאן פני המניה מועדות.
הרי כולנו נסכים על כך שמי שמזין את תנועת המניות מעלה או מטה הם הגופים הגדולים.

קרנות נאמנות, קרנות גידור ובנקים מכל רחבי העולם הינם גופים המזרימים מיליארדי דולרים לשוק המניות, וכעת אנו ננתח כיצד זה משפיע עלינו בתור סוחרי סווינג ואיך אנו יכולים לרכוב על הגל ולנתח הסתברויות סטטיסטיות בכיוון המניה ב 80% הצלחה.

נתחיל בסיפור. ג'ון הוא מנהל של קרן גידור גדולה אשר השקיעה 75 מילון דולר בשנת 2013 בחברת הלבשה המייצרת מותגים ובבעלותה חנויות ברחבי העולם. החברה נסחרת בבורסה בשווי של 1.5 מליארד דולר.

ג'ון היה אחראי על ביצוע ההשקעה בחברה לפני כשנתיים וחצי. הרכישה בוצעה לפי שווי חברה של מיליארד דולר. משמע, כיום קרן הגידור נמצאת בתשואה על הנייר של 50% על ההשקעה שלה. 75 מליון הדולר בהם רכשה הקרן את המניות בחברה שווים היום 112 מליון דולר. תשואה יפה מאוד בשנתיים וחצי.

ג'ון פעיל מאוד ובקיא בכל מה שקורה בחברת ההלבשה. הוא מכיר כל פינה במשרדי החברה ועושה עבודה יסודית מאוד בהשגחה וטיפוח של ה"בייבי" שלו; השקעה שהניבה לו ולמשקיעי הקרן תשואה נאה ביותר.

ב-20 באפריל 2015, ג'ון התעורר בבוקר לתרחיש הגרוע ביותר מבחינתו. תרחיש אשר לא צפה ולא ראה אותו מגיע; מנכ"ל החברה וסמנכ"ל הכספים התפטרו על רקע חשדות לאי-סדרים והצגת מצג שווא בפני משקיעי החברה.

המניה קורסת ב 26% ביום מסחר אחד וג'ון רואה כיצד ה"בייבי שלו" - ההשקעה אותה טיפח והשקיעה בה רבות - יורדת לטמיון. החברה יוצאת בהודעות הרגעה לציבור המשקיעים, ומניית החברה מעט נרגעת בימים שלאחר-מכן.

ג'ון מבין שבעתיד הנראה לעין ההשקעה של הקרן בחברה כבר לא אטרקטיבית כפי שהייתה בעבר, שכן ציבור המשקיעים אינו סלחן כלפי חברות מהסוג הזה. 
כמה ימים לאחר-מכן ג'ון מקבל החלטה; קרן הגידור תמכור את כל אחזוקתיה בחברת ההלבשה בתקווה לשמור על תשואה כלשהי מהעסקה המקורית שביצעה (50% מהתשואה ירדה לטמיון ביום מסחר אחד).

הקרן מחזיקה בכ-4 מליון מניות של חברת ההלבשה. על-מנת למכור את אחזקת הקרן במניות החברה, תצטרך הקרן למכור כ-150 אלף מניות בממוצע ביום, שכן מחזור המסחר הממוצע במניה הוא כ-600 אלף מניות ביום.

ג'ון מבין שלקרן הגידור שלו ייקח 26 ימים על מנת למכור את מניות החברה בשוק הפתוח. על-כן עליו לעשות זאת בעדינות ולקוות שערך החברה לא ימשיך לרדת.

כעבור 20 ימי מסחר, מניות החברה ירדו בכ-15% נוספים אשר פגעו משמועתית ברווחי הקרן של ג'ון. החברה מדווחת על תוצאותיה הרבעוניות בעוד כשבוע, וג'ון יודע שעליו להאיץ את הקצב ולמכור את יתרת המניות שברשותו ב-3 ימי מסחר במקום ב-6, שהיו בתכנון המקורי.

איך נגמר הסיפור? קרן הגידור של ג'ון הרוויחה 10% נומינאלי על הקנייה המקורית שלה, אך הרווח הריאלי בשכלול המדד והריבית היה ניכר. ג'ון מחפש בימים אלו את ה"בייבי" החדש שלו.

מטרת הסיפור היא לתאר את אחד התרחישים אשר ממחיש כיצד מתקבלות החלטות בשווקי המניות. הקרנות והגופים גהדולים לא מסתכלים על ניתוח טכני או על גרף של מניה על-מנת לקנות או למכור. מה שמנחה אותם בבהחלטה היכן לשים את הכסף הגדול הוא שתי מילים: הצפת ערך.

ניתוח טכני ונרות יפניים הינם כלים חשובים ומשמעותיים ביותר לסוחר סווינג. הם מאפשרים לנו לתחום את רמת הסיכון בה אנו רוצים לפעול ומאפשרים לנו לבחון את העסקאות על-ידי מדד של הסתברויות בכדי להביא את העסקה לרמת הוודאות הגבוהה ביותר מבחינתינו.

פריצת כשל, כוס וידית, ראש וכתפיים או כל תצורה טכנית באשר היא לא נמצאות על שולחן מקבלי ההחלטות; שולחן בו מתקבלות החלטות במאות מליוני דולרים ויותר.

מצד שני, אם נשקיע במניה מפני שאנו "מאמינים בה" או זיהינו בה פוטנציאל, כי קראנו את הודעות החברה או הדו"חות הכספיים, עדיין לא מקנה לנו את אורך הרוח שיש לקרנות וגופים גדולים המחזיקים במניות לשנים ארוכות. הרי ג'ון חיכה מעל שנתיים וחצי במניה ובסופו של יום לא הספיק לממש את הרווח בזמן.

לסיכום: ניתוח טכני וניתוח פונדמנטלי הינם כלים שלובים; כאשר לוקחים מניות לסווינג ומזהים מומנטום כלשהו במניה (תצורה ומחזורים), חשוב להביט גם על המתרחש בחברה עצמה ולהבין לאן זורם הכסף הגדול.

שיעורי בית: הסיפור בנוי על תרחיש במניה אשר העליתי בפוסט בשבועיים האחרונים. מזהים אותה???

מזמין אותכם לבקר בדף הפייסבוק שלי: RG Swing Trading

הכותב הינו סוחר מניות בסווינג - מנטור ומדריך סוחרים פרטי


http://www.facebook.com/rgswingtrading


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב