דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יקב טפרברג ביקורת יין : יולי 2015 

מאת    [ 23/07/2015 ]

מילים במאמר: 759   [ נצפה 5976 פעמים ]

יקב טפרברג. ב ט דגושה בבקשה.

 

מיתוג חדש יש ליקב טפרברג בהשקעה של 7 מיליון שקל הוחלט על מהלך של שינוי תדמית

תוויות, מיצוב, יח"צ  וכל מה ש 7 מיליון יכולים לרכוש .

יקב טפרברג הוא היקב הרביעי בגודלו ובשנים האחרונות גם הם הבינו שיש תחילה של שינוי בתחום היין הישראלי ולא אני לא מדבר על מיתוג מחדש אני מדבר על יינות חדשים כאלה שלא עשויים שוב פעם ממרלו וקברנה עתירי אלכוהול. טפרברג ט אלו יינות שמבינים את האקלים הישראלי ומייצרים  יינות שנעים לשתות אותם בחדשי הקיץ הארוכים והם גם לא יינת מתוך ספר מתכונים  טפרברג ט מחפש אחרי זנים חדשים, שונים ומרגשים יותר שיתנו לנו ציבור אוהבי היין הישראלי קצת להפתח ליינות שיתר מתאמים לאקלים הישראלי.  נכון מיתוג זה חשוב ויחסי ציבור הם בטח חשובים (ראו ערך לוינסון ורקאנטי שרק זה חשוב להם בשנים האחרונות )  אבל צריך גם מעשים והוכחות בשטח שאכן היינות שמייצרים ראויים והם מהווים איזה שינוי מגמה מבורך.

 

ארבע סדרות יש ליקב טפרברג ט.

הראשונה  VISION זו סדרה צעירה של יינות לבנים ואדומים שמעניקים לחובב היין אפשרות לחוות ריחות וטעמים של יינות צעירים, חצופים מלאי צבע וניחוחות עוצמתיים. ללא עץ ועם אלכוהול שפוי. אלו יינות עם מחיר מדהים של עד 35 שקלים וללא ספק הם תמורה יפה מאוד למחיר.

בהסדרה הזו מככב המלבק וחרף היותו צעיר אפשר למצוא בו ריחות טובים של פטל רענן, בפה טעמי הקפה והשוקולד המאופיינים למלבק נמצאים ומחזיקים יפה מאוד. יין מפתיע בעוצמתו. טאנינים חלקים. יין לבשר וליום יום. יופי של יין.

השניה: IMPRESSION סדרת יינות זניים אלו יינות שהתבגרו כ 6 חודשים בחביות עץ. אומנם אלו יינות צעירים אבל יש בהם פוטנציאל התיישנות טוב . עם תג המחיר ששם עליהם יקב טפרברג המקום היחיד שצריך לשמור אותם הם בבטן. 45 שקלים לבקבוק .

 

GSM קלאסי מענבי הגראנש, סירה והמרלו. שכל זן התיישן בנפרד ובוקבקו יחד. 14%אלכוהול שנמצאים רק בקצוות ושאפו על כך. היין עצמתי עם טעמים שבועטים ומחוללים סערה של  עושר פרי זה יין שצריך לשתות אותו בטממפרטורת הגשה של 18 מעלות ואולי טיפה פחות ואז הוא במיטבו. יופי של בלנד.

 

הסדרה השלישית היא: ESSENCE.אלו יינות זניים שמאופיינים בטרואר יחודי. הייננים מביאים ביין הזה את הטרואר בכל הדרו. אקלים, קרקע וכרם. 18 חודשי חבית ליינות האדומים. מחיר לבקבוק בסדרה הזו הינו 100 שקלים.

 

מרלו 2012. ניבה ראשונה מכרם בעמק האלה. 700-800 קילו לדונם. צבע היין אדום בוהק, ריחות נקיים של עשבי תיבול ופירות יבשים, יין מורכב מאוד, בועט ומתפתח כל הזמן, אפטר טייסט מדהים. אחד מיינות המרלו הטובים שטעמתי מהמרלו הישראלים. גם את היין הזה שווה לשתות מעט מקורר ואז הוא רגוע יותר . יופי יופי יופי.

 

סדרת הדגל Lagacy. אלו יינות שנבצרו בכרמים יחודיים. מדובר בסדרת פרימיום של היקב וההתייחסות לסדרה הזו היא כאל יקב בוטיק בתוך היקב הגדול. תשומת לב מירבית, השקעה בחביות ובזמן יישון כ 18 חודשים בחבית ועוד 12 חודשים בבקבוק טרם יציאתו לשוק. פוטנציאל היישון של הסדרה הזו רבה מאוד ושווה לעקוב אחרי היינות הללו במשך השנים הבאות. 170-190 ש"ח.

 

לגסי פטיט וורדו 2012: הענבים נבצרו בעמק איילון אזור מבוא חורון. 13.1% אלכוהול

ריחות מורכבים להפליא, גוף חסון, בפה יש עושר טעמי פרי בשל לצד ירקרקות ופלפל שחור המעניקים תחושה של מלאות בחיך. מבנה מורכב ויוצא מגדר הרגיל לפטיט וורדו ישראלי. אחד מהיינות שלדעתי מפארים ויפארו את יקב טפרברג בשנים הבאות. זה יין מהליגה של השחקנים הגדולים.

לגסי קברנה פרנק 2012.הכרם נמצא בדרום הרי אפריים ( שילה בעצם )

18 חודשי חבית ועוד 10 חדשים בבקבוק, 13.2% אלכוהול . קברנה הפרנק תופס עניין רב כזן שהכי מתאים לטרואר לאקלים הישראלי ואין יקב שמתעלם ממנו בשנים האחרונות כיין זני. היין עשיר מאוד בטעמי פירות יער סגולים והמון פלפל ירוק, עפיצות שיושבת טוב ומעניקה ליין קרירות בפה. היין מפגין נאמנות מושלמת לאופי הזן הדמיננטי הזה. שאפו.

 

לגסי פטיט סירה 2012: הכרם נמצא בעמק איילון. 13.2% אלכוהול.

אומנם יין צעיר אבל כבר עכשיו אפשר לראות את הצבע המדהים שלו, סגול שחור, ריחות פרחוניים נעימים, בפה יש מורכבות  " בשרית " מעושנת קלת. המון פירות בשלים והיין סמיך בכוס. לאחר כמה דקות ועירסול מתפרצים התבלינים האופיניים והיין מפתיע ברכז פרי נקי ומרתק.

 

לסיכום: טפרברג ט לא רק משנה את ההדרת אלה יוצא לדרך חדשה. סדרת שמתאימות ליום יום ובמחירים שפויים עם יינות טובים וסדרות שניתנות לחובבי היין שכבר טעמו הכל ומאסו בעוד יין קברנה ומרלו שעשוי על פי מתכון וכל שנה יוצאים לשוק באותם טעמים. הגיע הזמן לפצח את הטרואר הישראלי וכן להנגיש זנים שונים ורתקים שיעניקו לחובבי היין עניין ואולי בזכות זה יגדילו את הצריכה השנתית לאדם.

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב