דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משמעות צורת כף הרגל של תינוקך לפי אלמנטים רפלקסולוגיים 

מאת    [ 08/07/2015 ]

מילים במאמר: 569   [ נצפה 3351 פעמים ]

כבר מראשית ימינו, החל מרגע היציאה לאויר העולם, משמשת כף הרגל כמפה המשקפת את איברינו הפיסיים ועולמנו הנפשיים כאחד (מקור המילה רפלקסולוגיה הינוreflection  = השתקפות), מתוך הכרה הוליסטית כי הינם מושפעים האחד מן השני באופן ישיר ותמידי.

בחודשיו הראשונים, כף רגלו של התינוק הינה קטנה וצרה ואינה באה לידי חיכוך פיסי עם העולם החיצון.

החיכוך הראשוני מגיע כאשר התינוק מתחיל בניסיונותיו הראשונים לעמוד על רגליו. באותה העת תתחיל כף הרגל לקבל את צורתה וצבעה, העקב הקטן יתעצב לגודלו הפוטנציאלי, חריצי הרוחב  המולדים ימחקו וכף הרגל תחל לממש את תפקידה הביולוגי.

אז מה מסמלים האזורים השונים בכף הרגל בחודשיו הראשונים של התינוק?


    • העקב- מסמל את אלמנט האדמה, עד כמה האדמה מתחת לרגלי מרגישה יציבה. העקב מייצג את רמת תחושת היציבות שחש האדם בחייו, עד כמה מאמין כי היקום ידאג לצרכיו, עד כמה חש ביטחון קיומי. אלו נרכשים כבר מראשית ימיו של התינוק ונספגים בו במידה כזו או אחרת, בהתאם לאירועי חייו. העקב- מלשון עקבות. העקבות שהותירו אירועי העבר, הזרעים שנזרעו, הם אלו שיקבעו את תחושת האדמה היציבה ואת יציבות שורשיו של האדם במהלך חייו.
    • הקשת של כף- גשר של רגשות. גשר=רגש. מסמלת את אלמנט המים המדבר על עולם הרגשות העמוקים. אירוע הניתוק מגוף האם והמעבר בתעלה לעבר העולם העצום, מביא עימו הצפה של התמודדויות ופחדים ולכן, תינוקות נולדים עם קווי רוחב, דמויי גלים, באיזור זה של כף הרגל. קווים אלו מייצגים את  ההצפה הרגשית שחש התינוק. עם הזמן, לאחר כ 4 חודשים, ככל שהחושים מבשילים והתינוק פועל פחות מרפלקסים ויותר מתוך הבנה חושית של הסביבה ותקשורת מובנית, הגלים אט אט פוחתים וכשמתחיל לעמוד ולחוש את האדמה היציבה מתחת לרגליו, אותם גלי רגש יעלמו והרגל תהפוך לחלקה.
    • כריות כף הרגל- אלמנט האש. בין היתר, נמצאים באיזור זה הריאות והלב המדברים על אמון ואמונה, ביקום ובסביבה. בעתיד יתפתח גם לנתינה וקבלה- היכולת להעניק והמסוגלות לקבל. כל אלו יתפתחו במידה כזו או אחרת, בהתאם לאירועי חייו של התינוק ולאופן בו אלמנט האדמה גם הוא התייצב במהלך החיים. כשתינוק נולד, הוא מגיח לעולם עם חריץ רוחבי מתחת לאיזור הלב בכף הרגל. חריץ זה מדבר על תחושת אובדן. תינוק בן יומו מתמודד עם ניתוק פתאומי מגוף אימו, שם חש מוגן ועטוף, לעבר חוץ הרחם, לעולם הגדול והעמוס בגירויים והתמודדויות. חריץ זה יחלוף עם הזמן, ככל שהתינוק יסתגל לסביבתו החדשה ויחוש שוב ביטחון והגנה. חריץ נוסף עימו נולד התינוק הינו חריץ אורך באמצע כריות כף הרגל. חריץ אורך זה מדבר על מופנמות התינוק, שכן בחודשיו הראשונים הוא מונע על ידי רפלקסים ואינו מתקשר על ידי חושיו. חריץ זה יעלם לאחר בשלות החושים ותחילת התקשורת הבינאישית של התינוק עם הסביבה.
    • אצבעות כף הרגל- אלמנט האויר. כשמן הן, מצביעות מעלה כמו אנטנות לקבלת מסרים וגירויים סביבתיים. תינוק נולד עם רפלקס כיפוף אצבעות. הוא נולד עם צורך בסיסי להיאחז באדמה, לחוש יציבות ותחושת ביטחון קיומי. התינוק בחודשים אלו חווה עולם חדש ועצום וזקוק לידיעה של קרקע יציבה לשם התפתחות עתידית תקינה וחיובית.
    • בהמשך התפתחותו של התינוק, ניתן להסיק רבות על מצבו הרגשי, על אופן קבלתו את העולם ועל התפתחותו על פי צבעה של כף הרגל, המנח והמרקם שלה- כגון עור קשה, יובש, עוצמת הטונוס ועוד.
    • בנוסף לחיבור המדהים, לו תורם רבות המגע הרפלקסולוגי בין ההורה לתינוק, הטיפול הרפלקסולוגי עדין ומרגיע ומסייע למערכות הגוף למקסם את יעילותן והתפתחותן, מערכות כגון מערכת העיכול המסייעת גם לתקופת הגזים הקשה בחודשי החיים הראשונים, מערכת העצבים ונקודת השינה לשינה עמוקה ורצופה יותר, מערכת התנועה, מערכת החיסון, מערכת הורמונאלית ועוד ועוד. הטיפול הינו פשוט ואינו עולה על 7 דקות ולכן אינו מצריך יותר משלוש שעות למידה אצל רפלקסולוג מוסמך.

טל זהר


רפלקסולוגית בכירה, מאמנת לאורח חיים בריא ומעסה מקצועית בעיסוי רפואי.מעבירה סדנאות הורים פרטיות וקבוצתיות לרפלקסולוגיה ועיסוי לתינוק.


לקביעת פגישת ייעוץ/טיפול ניתן ליצור קשר  ב- 058-4745656  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב