דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הטיפול שלא עולה כסף לכאבים 

מאת    [ 02/07/2015 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 2489 פעמים ]

אני רוצה לגלות לכם מהי התרופה הטובה ביותר לכל בעיותיכם. איך אפשר לטפל בכאביכם במחיר פעוט של 0 שקלים לשעה. תאמינו אם אציע לכם את הטיפול הזה? לא הא...

למה אתם לא מאמינים? כי חינכו אתכם שהידע לא אצלכם. הוא בידיים של מישהו אחר, שמבין יותר טוב מכם. אצל הרופא, המטפל. נטעו בכם את התחושה בגיל צעיר מאוד שרופאים חכמים יותר, אבל זה לא נכון. רופאים הם אנשים בדיוק כמוכם, הם עושים טעויות, הם לומדים מספרים שהם לא בהכרח מעודכנים – כי ספר עד שהוא נכתב ויוצא לאור לוקח שנים, ובינתיים הטכנולוגיה מתקדמת, חלים שינויים. בעצם בצורה מוזרה, רק החוקרים במעבדות יודעים הכי טוב, אבל גם הם יודעים רק על הצ'ופציק של הקומקום שאותו הם חוקרים. החוקרים יכולים לבלות שנים על מחקר על חלבון אחד בתא ומה הוא עושה.

אני רוצה לספר לכם משהו, ותאמינו או לא, זה נכון. בגוף שלכם יש את המערכות המתוחכמות ביותר לפתרון בעיות. ישנן מערכות שכל מה שהן עושות הוא לתקן, לבנות מחדש, לפרק את הישן ולהחליפו. פעם חשבו שתאי המוח והעצב הם חד פעמיים. במסגרת שברת-שילמת. היום יודעים שגם זה מיתוס, ויש בנייה מחדש של תאים. תאים יכולים להשתנות בכל מהלך חיינו, בכל מקום בגוף. יש מחקרים שמוכיחים שיש תאים שמטיילים במערכת העצבים, שצובעים אותם בעמוד השדרה וכמה שעות אחר כך מוצאים אותם במוח (של חולדות כמובן, לא עושים ניסויים כאלה על בני אדם). הגוף שלנו מסוגל לעשות דברים מדהימים, אז למה אתם לא מאמינים שהוא יכול לתקן את עצמו?

כי לימדו אתכם אחרת.

אז מי לימד אתכם? בואו נסתכל על שרשרת המזון: רופאים מקבלים תגמולים מחברות התרופות (כן, אני יודעת שזה מחוץ לחוק אבל הם מוצאים דרכים חוקיות לעקוף את זה. בואו נגיד שהם תורמים לעמותה האהובה עליהם). חברות התרופות מוכרות לכם הסובלים תרופות, וכולם מאושרים.

אם הייתם מאמינים שאתם יכולים לרפא מכאובים, הייתם קונים תרופה? לא חבל על הכסף ועל תופעות הלוואי?

אז באמת הכוח הוא בידיים שלכם. והפחד, החרדה, הלחץ, כל אלה מחמירים כאבים. לא בגלל שזו דעתי האישית, בגלל שאלה המחקרים. כאשר חיפשו מהם הגורמים התורמים לכאבים כרוניים אתם יודעים מה הם מצאו?


    • מצב סוציואקונומי נמוך
    • אי שביעות רצון מהעבודה
    • התעללות בגיל הילדות
    • נשים
    • גיל מבוגר

לא מדובר פה על דלקות, על יציבה לא נכונה, על גורמים גנטיים, או על פעילות גופנית. הרשימה הזו שנבנתה בעקבות מחקר ענקי באירופה ומצאה שיש יותר מרכיב רגשי בכאב מאשר מרכיב מכאני-גופני.

אז מה אני בעצם רוצה להגיד לכם? זה קצת מסובך אבל בצורה הכי פשוטה: אם תהיו מאושרים, יהיו לכם פחות כאבים. אני יודעת שזה משחק של ביצה ותרנגולת, כי כשכואב כל הזמן למה שנהיה מאושרים? אז אני מבקשת מאנשים שבמקום לעבוד בעבודה הנוספת של ללכת בין מטפלים, שיעבדו בלהיות מאושרים. ותתפלאו שזו לא משימה קלה בכלל.

צריך לדעת שהכאב נמצא אך ורק במוח. שמחה (happiness), המשמעות הכימית שלה היא רמות גבוהות של חומר הנקרא סרוטונין. כמו בכל הגיון פשוט, המשמעות של סרוטונין גבוה היא פחות כאבים (על בסיס זה מסנתזים סמים). אז אם אתם רוצים לעזור לעצמכם להשתחרר מכאבים, לכו תייצרו סרוטונין! לא, אל תפתחו מעבדת סמים. לכו תיהנו! תשאירו בבית את התירוצים של: אין לי כסף, אין לי זמן, זה לא מתאים עכשיו, אני לא בגיל המתאים. כי כמות הזמן והכסף שאתם מבזבזים על הבריאות שלכם הייתה יכולה לסדר לכם טיול בחו"ל או לפחות סופ"ש בארץ.

אז יאללה, ממחר מתחילים ליהנות,

עדי דוידוביץ,  משחררת מכאב   http://adiphysiotherapy.co.il/  ; 052-3231177   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב