דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע ללמוד ספרדית 

מאת    [ 30/03/2008 ]

מילים במאמר: 753   [ נצפה 3875 פעמים ]

מדוע ללמוד ספרדית?


מי לומד ספרדית בימים אלו? כמעט כולם.

שנים 2006 ו-2007 היו שנות שיא בביקוש ללימוד ספרדית בישראל. קהל הפונים קיבל ייצוג נכבד מכל הגילאים מילדות ונערות ועד למבוגרים.

השפה הספרדית הופכת יותר ויותר פופולארית ורלוונטית לא רק בישראל, אלא גם באירופה (שכמות האנשים המעדיפים ספרדית בשפה שנייה) ובעיקר בארה"ב (בה כמות המהגרים דוברי ספרדית מכפילה את עצמה).

על פי סקרים השפה הספרדית היא השפה השנייה או השלישית המועדפת על יותר מ-400 מיליון איש ברחבי העולם. היא השפה הנוספת הרביעית בעולם אחרי אנגלית, סינית וההינדו.

השפה הספרדית היא השפה הרשמית של ארבע מדינות.

על פי ספירות מסוימות לשפה הספרדית יש יותר דוברי שפה כשפת אם מאשר לשפה האנגלית !!!

הנתונים הללו הינם טיעון טוב מדוע כדי ללמוד ספרדית כשפה שנייה, אך עם זאת הכנו לכם רשימה של סיבות נוספות וטובות לא פחות. הנה כמה מהם:


    • 

    הבנה טובה יותר של האנגלית שלכם - רוב אוצר המילים בשפה האנגלית מתבסס על השפה הלטינית, בדיוק כמו השפה הספרדית. תוך כדי הלמידה של השפה הספרדית, תגלו שהבנתכם וגישתכם לשפה האנגלית משתפרת. שתי השפות חולקות בשורשים אירופאים ולכן גם הדקדוק כמעט וזהה, ולכן לימוד הדקדוק בספרדית ירענן ואף ישפר את הדקדוק שלכם באנגלית.


    • 

    טיולים - אפשר לבקר מדינות דוברות ספרדית כגון מקסיקו או ספרד, מרכז ודרום אמריקה גם אם אתם לא דוברי ספרדית, אבל כל הכיף האמיתי של טיול כזה יעלם ! התקשורת עם המקומיים, ההתחברות עם ההווי, ההומור והתרבות המקומית יהיו כמעט ומיידיים ויעשירו לכם את החוויה של הטיול לבלתי נשכחת. הדלתות ומידמים נוספים בטיול יפתחו בפניכם, שאינם בהישג ידם של שאר המטיילים, אך ורק בגלל שאתם דוברי השפה הספרדית.


    • 

    הבנה תרבותית - ע"י למידה של שפה נוספת תוך כדי למידה של התרבות במקביל פותחת לנו את האופציה ללמוד על היסטוריה של העמים ותעזור לנו ללמוד ולהבין כיצד הם חושבים ולומדים. כאשר קוראים עיתונים מדרום אמריקה ניתן ללמוד כיצד הם מסתכלים על אותם נושאים, נקודת הראייה שלהם ודעתם, אופן הניתוח שלהם לדברים ותפיסת עולמם. בנוסף ישנו עולם תרבותי ואומנותי שלם לשפה הספרדית שכולל: סרטים, תיאטרון, ספרות, ספורט, טקסים, ריקוד, מנהגים ועוד.


    • 

    למידת שפה נוספת - בעת לימדת השפה הספרדית, אתם פותחים דלת ללמידת שפות לטיניות נוספות כגון: צרפתית, איטלקית, פורטגזית ועוד... אפילו יקל עליכם לימוד שפות כגון: רוסית או גרמנית, מאחר וגם הן מבוססות של שורשים אירופאים ובעלות לעיתים מאפיינים זהים שמוצגים באנגלית ובספרדית.


    • 

    ללמוד ספרדית זה קל - ספרדית היא אחת השפות הזרות הקלות ביותר ללמידה. חלק גדול מאוצר המילים שלה דומה לאנגלית, והכתיבה בספרדית הינה כמעט פונטית לחלוטין (גם מי שלא יודע ספרדית יוכל לבטא את המילה בצורה שניתנת להבנה ע"י קריאה שלה), הדקדוק הבסיסי הינו מאד פשוט וקל כך כל תלמיד כבר יוכל ליצור או לקחת חלק באינטראקציה כל שהיא בשפה הספרדית.



    • 

    הזדמנות תעסוקתית - ידעת השפה הספרדית יכלה לשמש ערך מוסף רציני בעת חיפוש עבודה. ישנם חברות ישראליות רבות אשר נמצאות בקשרי מסחר עם מדינות דוברות ספרדית או שהיו מאד רוצות להתפתח עסקית לכוון. ידיעת השפה ברמה גבוהה יכולה להיות הערך המוסף שיגרום לכם להיבחר לתפקיד. בנוסף גם עבודה בארה"ב תמיד יכולה להיות אופציה טובה ומעניינת בתור דוברי אנגלית, ספרדית ועברית. כל מגזר יכול להתאים: היי-טק, תקשורת, מסחר, תרבות, תיירות, קהילה ועוד.


    • 

    זה כיף - בין אם אתם אוהבים, לדבר, לקרוא או לכתוב בספרדית או שאתם סתם חובבי אתגרים תוכלו לעשות זאת בשילוב עם הרבה כיף והנאה כשזה מגיע לספרדית. למרות שתהליך לימוד שפה חדשה יכול להיות ארוך ומתסכל לאנשים מסוימים, במקרה של הספרדית התוצאות יקדימו להגיע והפיצוי יהיה מהיר עבור ההשקעה. חלק גדול מדוברי השפות טוענים שהשפה הספרדית העניקה עבורם את הכי הרבה עבור הכי פחות השקעה בהשוואה לשפות אחרות. מעולם לא מאורח להתחיל ולממד ספרדית...




ניר בר-מנחם,
www.language.co.il

פורטל לימודי השפות של ישראל. מציע שרות המאפשר לקבל בחינם הצעות ללימודי ספרדית מבתי הספר המובילים.

כניסה לאתר:
language.co.il - לימודי ספרדית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב