דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג עסקי - מיתוג נכון להצלחה 

מאת    [ 18/06/2015 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 3685 פעמים ]

מיתוג עסקי

על מנת שמיתוג עסקי יהיה אפקטיבי וייחרט בתודעת הלקוח, רצוי להשקיע מחשבה ותכנון בבניית המותג, שצריך לשדר רצינות, מקצועיות וערכיות.
מיתוג עסקי נכון מתחיל באפיון של העסק והבנת צרכיו. במקביל, אוספים מידע על המתחרים ועל המוצרים. לאחר ניתוח העסק, מתחילים בעבודת בניית התדמית של העסק ובראש ובראשונה בבנייה ועיצוב לוגו מקצועי.
בד בבד רצוי להכין רשימת תכונות של המוצר/השירות אותו אנו מציעים. תכונות אלה צריכות להיות בעלות ערך מוסף על אותו מוצר/שירות המוצע על ידי חברה מתחרה. מתוך תכונות אלה, נבחר את זו האפקטיבית ביותר ונציג את המיתוג שלנו בפני קהל מטרה שיקבע אם קיימת תכונה ספציפית נבחרת יותר מהאחרות.

מיתוג עסקי והתקשרותו לעסק
המיתוג, למעשה, מגדיר את זהותו של העסק ואת חזונו, והמותג הוא רעיון ויזואלי של מוצר או שירות אשר הצרכנים מתחברים אליו כתוצאה ישירה של לוגו זכיר, זיהוי השם והסלוגן והתדמית הויזואלית.
המיתוג העסקי הינו כלי שיווקי עבור כל עסק שרוצה למנף עצמו ולייצר רווחים.
כמות המוצרים כיום בכל קטגוריית מוצר היא רבה מאוד, וכדי לבלוט ולהעפיל על מוצר/שירות של עסק מקביל, חייבים לבצע תהליך מיתוג למוצר או לשירות. ללא מיתוג, העסק שלנו יהיה כמעט בלתי נראה והקונה הפוטנציאלי יעבור לחפש את המוצר/השירות בעסק ממותג מקביל אשר יגרום לקונה הפוטנציאלי, עקב תכונה כזו או אחרת (יוקרה, מחיר, שירות וכו'), לבחור במוצר שלו.

מיתוג לעסקים - תחילתו של תהליך
נתחיל באפיון העסק ובמתן תשובות לשאלות בסיסיות כמו במה העסק שלי טוב יותר מהמתחרים, מהי ייחודיותו של העסק, איזה ערך מוסף יש למוצר/לשירות שלי וכדומה.
במקביל, נבדוק את ערכי המותג ואת המסרים שאנו רוצים להעביר ונבחן את השוק. נענה  על שאלות כמו מיהו קהל היעד שלי, מה הוא אוהב, כיצד למשוך אותו דווקא אלי ועוד.
יש לזכור שכל עסק הוא ייחודי – לכן צריך לגבש מסרים נכונים והמתאימים לעסק וליעדים השיווקיים שלו.

בשלב הבא נפתח רעיון ושפה ויזואלית ונתחיל לבנות את תדמית העסק המורכבת ממילים, תמונות וצורות, בשילוב צבעוני ייחודי שנבחר בהתאם למסרים השיווקיים שאותם אנו רוצים להעביר.
חשוב לתכנן בקפידה את מיקום וגודל הלוגו והסלוגן בתוך הקומפוזיציה, ולשמור על בידול חזותי מהמתחרים.

עקביות ואחידות הם שם המשחק
כשמדובר על נראות מוצרי השיווק שלנו, חשוב מאוד לפתח שפה אחידה וייחודית ולשמור על עקביות בכל המוצרים שנייצר, החל בבניית לוגו, בכרטיסי הביקור ובדפי המידע, הפולדרים, אתרי האינטרנט, דפי פייסבוק, המצגות וכדומה.

לסיכום, חשוב מאוד לזכור שהזהות העסקית של המוצר או השירות שלנו חייבת להתאים למוצר עצמו ולקהל המטרה.

ניר סרפר - מנהל פרוייקטים SEO במחלקת השיווק של קבוצת אלגומה.


072-2456283  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב