דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סירוב כניסה לישראל: מה לעשות כאשר כניסת תייר לארץ מסורבת? 

מאת    [ 15/06/2015 ]

מילים במאמר: 595   [ נצפה 6254 פעמים ]

סירוב כניסה לישראל – כיצד לפעול על מנת לבטל החלטת סירוב כניסה לישראל בנתב"ג?

סירוב כניסה לישראל, עשוי להתרחש בשתי סיטואציות; הראשונה, סרוב כניסה לישראל במעבר גבול בעת הכניסה לארץ, על ידי פקידי ביקורת גבולות, אשר מסרבים את כניסת המבקר הזר לישראל. במקרה זה פקידי ההגירה לישראל יפעלו על מנת להרחיק את המבקר מישראל בהקדם האפשרי. הסיטואציה השנייה של סירוב כניסה לישראל, מתקיימת כאשר קיימת הגבלה על כניסת מבקר, אזרח זר, לישראל. כל עוד ההגבלה קיימת, אין אפשרות עבור אותו אזרח מדינה זרה להיכנס לישראל. באם יחליט אותו מסורב כניסה לישראל להגיע לארץ, ללא הסרת המגבלה, כניסתו תסורב. יש לציין כי באם כניסת אזרח זר לישראל סורבה בעבר, מסיבה כלשהי, אזי קיימת, ככל הנראה, הגבלת כניסה לישראל, עבור אותו אדם – לתקופה של עד עשר שנים, מאז סירוב הכניסה לישראל בהתאם לנוהלי משרד הפנים. במאמר הזה, אנו נתרכז בסיטואציה הראשונה, סרוב כניסה לישראל בנמל תעופה בן גוריון (נתב"ג).

סיבות לקבלת החלטת סירוב כניסה לישראל בנמל תעופה בן גוריון

סמכות הפיקוח על גבולות מדינת ישראל, נתון בידי משרד הפנים, ובאופן ספציפי יותר – מחלקת ביקורת גבולות ומעברים ברשות האוכלוסין וההגירה. פקידי ביקורת גבולות, אשר נקראים בלשון רשמית "בקרים" הם נציגי המדינה, אשר בהתאם לשיקול דעתם מחליטים האם להתיר כניסת מבקר זר לישראל, אם לאו. סמכות בקרי ביקורת גבולות, כפופה לעקרונות המשפט המנהלי – סבירות, מידתיות, תום לב וכדומה. ההחלטה לסרב את כניסת מבקר זר לישראל, היא החלטה חשובה, לעיתים הרת גורל, אשר בוודאי עשויה לפגוע קשות באותו מסורב כניסה. לפיכך, ההחלטה לגבי סירוב כניסה לישראל חייבת להתקבל בכובד ראש, לאחר תשאול מעמיק של המבקר. רק במקרים בהם פקידי ביקורת גבולות משוכנעים כי יש הצדקה חוקית למנוע את כניסת המבקר, אזרח זר לישראל, תתקבל ההחלטה לסרב את הכניסה לארץ. נוהלי משרד הפנים מבהירים כי במקרים בהם משתכנעים פקידי ביקורת גבולות כי הסיבה לכניסה לישראל, אינה תואמת את סוג האשרה שמבקש המבקר או האשרה שקיבל מבעוד מועד – הכניסה לישראל תסורב. כך לדוגמא, מבקר המגיע לנמל תעופה בן גוריון ומצהיר כי בא לישראל למטרת תיור, יבקש אשרת תייר לישראל. יחד עם זאת, באם במהלך התשאול על ידי בקרי ההגירה לישראל, מתעורר חשד ממשי, אשר המבקר אינו מצליח להפריך, כי מטרת הגעתו לארץ, היא למעשה עבודה, אזי סביר להניח כי כניסתו לישראל תסורב.

מתקן מעצר עבור מסורבי כניסה לישראל

במקרים בהם התקבלה החלטה לסרב את הכניסה לישראל, יועבר המבקר, האזרח הזר, אל מתקן מעצר סמוך לנתב"ג, שם ישהה עד להרחקה מישראל בפועל. מדיניות משרד הפנים היא להרחיק את מסורב הכניסה לישראל, חזרה למדינה שממנו הגיע, בהקדם האפשרי, אולם בפועל יוצא כי בדרך כלל שוהים מסורבי הכניסה מספר ימים במתקן המעצר. זאת בהתאם ללוח הטיסות ומקומות פנויים בטיסות חזרה לאותו היעד.

בקשה לבית הדין לביטול סירוב כניסה לישראל

החל מרגע קבלת ההחלטה לגבי סירוב כניסה לישראל ועד למימוש צו ההרחקה בפועל, נפתח עבור מסורב הכניסה חלון הזדמנויות קצר, לפעול על מנת לבטל את צו ההרחקה מישראל. עורך דין אשר עוסק בתחום ביטול סירוב כניסה לישראל, רשאי לבקר את מסורב הכניסה במתקן מסורבים בנתב"ג. מטרת ביקור עורך הדין היא ראשית, להבין את המקרה ישירות ממסורב הכניסה. שנית, עורך הדין מחתים את מסורב הכניסה לישראל על ייפוי כוח ותצהיר, אשר מאפשרים לעורך הדין לייצג את מסורב הכניסה בפני ערכאות משפטיות, ולהגיש בשמו בקשה לבית הדין לעררים, כנגד החלטת סירוב כניסה לישראל.

ייצוג משפטי על ידי עורך דין - בקשת ביטול סירוב כניסה לישראל

אם נתקלתם במצב בו אזרח זר או אזרחית זרה, אשר הזמנתם לישראל סורבו כניסה לארץ, מכל סיבה, מומלץ לפנות אל עורך דין הגירה לישראל, בעל ניסיון בהליך המשפטי של ביטול החלטת סירוב כניסה לישראל. עורך דין מומחה בנושא, ילמד את עובדות המקרה, ולאחר מכן יוכל להעריך את סיכויי ההצלחה ולהמליץ על דרך הפעולה הרצויה, על מנת לבטל את סירוב הכניסה לישראל.

0 Links



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב