דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איזו תזונה תומכת בהוויה יוגית, וכיצד היוגה יכולה לתמוך בתהליך ירידה במשקל 

מאת    [ 10/06/2015 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 3204 פעמים ]

איזו תזונה תומכת בהוויה יוגית. וכיצד היוגה יכולה לתמוך בתהליך ירידה במשקל ושינוי תזונתי.

שנים עשיתי הפרדה בין היוגה לתזונה שני מקצועות שונים שמדברים בשפה שונה . היום הבנתי שעולם הדיאטות והירידה במשקל ועולם היוגה תומכים זה בזה ומשלימים זה את זה. זהו שילוב אופטימלי בכדי שנגיע אל יעדנו. להרגיש טוב יותר, להיות בריאים, חיוניים, מאוזנים, שמחים, רזים ויפים.

הנקודה הראשונה שאולי תומכת יותר מכולם, זה להוסיף את השאלה : איך זה מרגיש ? ,איך הבטן מרגישה? איך הגוף מרגיש? את השאלות האלה יש לשאול לפני "איך זה נראה?". כשהכוח של הדיאטה נובע מהכוח של התחושות והחיבור לגוף, ולא מרשימות של מה מותר ומה אסור וכמה, הדיאטה נטמעת והופכת באמת לאורך חיים מתמשך ולא, דיאטה שנשברים ממנה אחרי חודש.

היוגה מדברת בשקט על שקט. איזה שקט? שקט ממה? שקט מרעשים ,שקט מהפרעות,שקט ממוצרים שלא צריך, שקט מיחסים שלא צריך, שקט מדפוסים שכבר לא משרתים אותנו  כל אלה מרחיקים אותנו מהמרכז שלנו ממי שאנחנו באמת, במזוקק. בהיבט של המזון הדבר דומה. איכלו מזונות נקיים, גולמיים בצורתם הטבעית ירקות פירות דגנים מלאים הימנעו מכל המוצרים המעובדים הארוזים (שניצל טבעול) המלאים בקלוריות אך ריקים מערכים תזונתיים ואנרגיה אמיתית וחיונית לגוף. ישנם מזונות שערכם התזונתי גבוה כל כך וערכם הקלורי הוא אפסי. ספיר ולינה.

היוגה מדברת על פראנה . אך פראנה..אהובתי. אנרגיית החיים . באוניברסיטה העברית בלימודי תזונה מלמדים אותנו שאנרגיה מודדים בקלוריות. כמה חום צריכים להשקיע בכדי לעלות ליטר מים במעלה אחת. קלוריות. ביוגה מתייחסים לאנרגיה בצורה שונה. אנרגיה היא מונח מופשט יותר בלתי ניתן למדידה . האנרגיה קיימת אי אפשר לראות אותה אפשר לחוש אותה. הפראנה מגיעה מהמזון והיא מגיעה מהנשימה.האנרגיה זורמת בגוף בנתיבים שונים בצורות שונות . האנרגיה מגיעה מזרימה נכונה של מהלך הדברים,מהדארמה.

כמה פעמים חוויתי ושמעתי משפטים מהסוג:" חזרתי מהעבודה הייתי גמורה עייפה מתוסכלת נכנסתי הביתה וירדתי על חצי מקרר" או משפט כמו:"אני עייפה אין לי כוח ,אלך להכין לעצמי כריך עם פסטראמה." יש משהו אבסורדי במשפטים האלה, ברור שהאוכל הוא לא הפתרון כי הרעב לא היה הבעיה.. היוגה מלמדת כלים לחדד את החיבור לתחושות שבגוף וכך הבחירות יותר מדויקות. הפתרון מתאים לבעיה. אולי אני עייפה, אולי אני עצובה,אולי אני מתוסכלת,אולי לא היה לי דקה לעצמי היום. מתחילים להרגיש שאכילת פיצה קפואה גורמת לי לכאבי בטן ושלכל העוגות הקנויות יש טעם של כימיקלים והסוכר לא רק שלא העיר אותי הוא ביקש עוד סוכר ועוד סוכר. הגוף מתחיל לבקש מזונות טובים רעננים,מזינים עם פראנה.

יש תחושה עילאית שהבטן ריקה קלה ,תחושה שמתמכרים אליה.

לומדים לנשום- לפעמים זה חוסך בולמוס אחד או שניים.

היוגים ידועים כצמחוניים . תזונה צמחונית תומכת בהוויה היוגית. יותר במובן הערכי הפילוסופי ופחות,להבנתי, מטעמים תזונתיים. היוגי מתייחס אל העולם כאילו היה אחו גדול שבו הסוסים אוכלים עשב בנחת הציפורים שרות והשבלולים מלחחים עלים. הצב הולך לאיטו ויודע בתוכו עמוק פנימה שלא יחסר לא מזון יש בשפע, אפשר להתמהמה. לעומת עולם הטורפים שנמצאים בכוננות ציד כל הזמן דרוכים מתוחים, מחכים לטרף הבא. קיומם מותנה בחייו של בעל חיים אחר .

אחד הערכים המרכזיים במסורת היוגה זה האאימסה- אי אלימות, אי פגיעה . להיות נטועים בכוונה שלנו, לא לנהוג באלימות כלפי עצמינו וכלפי הסובבים אותנו. לכולם הזכות להיות.

 

נמסטה דפנה.

קאן יוגה ותזונה נבונה


דיאטנית קלינית המתמחה בתהליכי ירידה במשקל ויצירת אורח חיים בריא ומורה מוסמכת לאשטנגה יוגה חברת ארגון מורי היוגה בישראל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב