דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו אבחון פסיכולוגי ומי צריך אותו? 

מאת    [ 07/06/2015 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 2789 פעמים ]

קיימים מספר סוגים שונים של אבחונים שנועדו לסייע לילד להתגבר על קושי בתחום הלימודי, השכלי, הרגשי או ההתפתחותי. הורים רבים מחליטים על הצורך באבחון בעקבות המלצה מצד המורים, היועצת או דמות משמעותית אחרת בתחום החינוך. רוב ההורים אינם מבינים את שורש הבעיה או המצוקה שגורמת לקשיים ומונעת מהילד להתקדם. סוג האבחון מותאם לילד על בסיס התלונה העיקרית איתה הוא מגיע. הבנת הסיבה לבעיה תאפשר להתאים לילד את הטיפול המתאים ולסייע לו לפתח את המיומנויות הדרושות לו בשביל להצליח בלימודים ובחיים החברתיים.

האבחונים מתחלקים ל3 סוגים עיקריים

אבחון דידקטי - בודק את מיומנויות הלמידה של הילד, כגון: כתיבה, קריאה והבנת הנקרא. אבחון זה גם בודק אם יש גורמים נוספים המשפיעים על הביצועים של הילד בלימודים, כגון הפרעות קשב וריכוז. תוצאות אבחון זה מאפשרות להעריך את ההישגים הלימודיים של הילד ולהתאים לו את סוג הסיוע המתאים לצרכים שלו. אבחון דידקטי מאפשר להתאים לילד תכנית לימודים אישית כדי לאפשר לו לבטא בצורה טובה יותר את הפוטנציאל הגלום בו. 

אבחון פסיכולוגי - אבחון המאפשר לבדוק האם הקשיים של הילד בלימודים נובעים בשל בעיות רגשיות הפוגעות בתיפקודו. האבחון נעשה על ידי פסיכולוג מוסמך בלבד ומותאם לגיל הילד. האבחון עושה שימושים בכלים פסיכולוגיים שונים המותאמים לעבודה עם ילדים כגון מבחן אינטליגנציה, מבחנים השלכתיים וציורים. על סמך אבחון זה ניתן להתאים לילד טיפול רגשי מתאים שיעזור לו להתמודד בצורה טובה יותר עם הקשיים. 

אבחון פסיכודידקטי - אבחון משולב המאפשר לקבל תמונה כוללת על ביצועיות ותפקודו של הילד. שיטה זו מתאימה כאשר יש צורך לבדוק מספק משתנים שונים בו זמנית. לפעמים הילדים סובלים ממצבים משולבים של קשיים רגשיים ולימודיים במקביל. מאחר ואבחון זה משלב בתוכו את שני סוגי האבחון האחרים, הוא מאפשר הצגת תמונה שלמה ומקיפה ולהתאים לילד את סוג הטיפול הנכון בשבילו בתחום הלימודי, הרגשי או החברתי. 

סוג האבחון מותאם לילד על ידי איש מקצוע מנוסה לאחר היכרות עם הילד וסיבת הפנייה. התעקשות על אבחון שאינו מתאים יגרור עיקוב בהסקת ממצאים נכונים והתאמת הטיפול הנכון. האבחון אינו חלק מטיפול בילד אלא רק מהווה הכוונה מקצועית למציאת הטיפול המתאים. יש חשיבות רבה באבחון מוקדם של קושי מפני שעדיף לטפל בו בשלבים הראשונים בזמן שהילד תרם התמיע דפוסי התנהגות האופייניים לקושי איתו הוא מתמודד. טיפול מוקדם בבעיה מונע את התפתחותה והחמרתה בשלבים המאוחרים יותר. 

 

מרכז רימון מתמחה בטיפול בחרדה, טיפול פסיכולוגי, טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפול רגשי, טיפול רגשי בילדים, ייעוץ זוגי, אבחון פסיכולוגי ועוד...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב