דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האמנה המולטיטראלית לחילופי מידע וסיוע בגביית מיסים - הזמן לגילוי מרצון - עכשיו! חלק ב' 

מאת    [ 04/06/2015 ]

מילים במאמר: 722   [ נצפה 1006 פעמים ]

כפי שהזכרנו במאמרינו הקודם בעניין, מדינת ישראל אישרה את רצונה לחתום על האמנה המולטיטראלית, לצד עוד 90 מדינות, שכבר חתמו על האמנה. הצהרת כוונות זו צפויה להתממש בחודשים הקרובים.

כפי שכבר תואר בחלקו הראשון של המאמר, עשרות רבות של מדינות חתמו על האמנה ביניהן: סינגפור, שוויץ, ארה"ב, בריטניה, גרמניה, איטליה, צרפת, סין, ברזיל, רוסיה, הודו, אינדונזיה, אלבניה, אנדורה, אנגולה, ארגנטינה, ארובה, אוסטרליה, אוסטריה, אזרבייג'ן, בלגיה, בליז, ברמודה, איי הבתולה הבריטיים, קמרון, קנדה, איי קיימן, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה, קרואטיה, קוראסאו, קפריסין, הרפובליקה הצ'כית, דנמרק, אסטוניה, איי פארו, פינלנד, גבון, גרוזיה, גאנה, גיברלטר, יוון, גרינלנד, גואטמלה, גרנזי, הונגריה, איסלנד, אירלנד, האי מאן, יפן, ג'רסי, קזחסטן, קוריאה, לטביה, ליכטנשטיין, ליטא, לוקסמבורג, מלטה, מקסיקו, מולדובה, מונקו, מונטסראט, מרוקו, הולנד, ניו זילנד, ניגריה, נורבגיה, פיליפינים, פולין, פורטוגל, רומניה, סן מרינו, סעודיה הערבית, איי סיישל, סנט מרטן, הרפובליקה הסלובקית, סלובניה, דרום אפריקה, ספרד, שבדיה, טוניסיה, טורקיה, איי טרקס וקייקוס, אוקראינה. האמנה מכסה היקף רחב מאוד של מסים וסוגי חילופי מידע, להלן נסקור את ההסדרים העיקריים:

חילופי מידע לפי דרישה (Exchange of Information on Request) (סעיף 5) – לבקשת מדינה חברה באמנה, יועבר לרשותה כל מידע בנוגע לנישום או עסקאות מסוימים, שהינו רלבנטי לצורך אכיפת חוקי המס עליהם חלה האמנה, ובהעדר מידע מספק, ינקטו כל האמצעים הדרושים להשגתו.

חילופי מידע אוטומטיים (Automatic Exchange of Information) (סעיף 6) –  כל מידע שהינו רלבנטי לצורך אכיפת חוקי המס עליהם חלה האמנה יוחלף באופן אוטומטי על-פי קטגוריות של עניינים בהתאם להליכים שיוסכמו בין שתי מדינות חברות או יותר.

חילופי מידע ספונטניים (Spontaneous Exchange of Information) (סעיף 7)– מדינה חברה תעביר ביוזמתה מידע שברשותה למדינה אחרת באופן ספונטני, בנסיבות הבאות: חשד להפסד מס של המדינה האחרת, מתן פטור או הפחתה במס לנישום בגינם עשויה לגדול חבותו במס במדינה האחרת, עסקאות בין נישומים במדינות שונות באופן שעשוי להניב חסכון במס במדינה אחת או יותר, קיים בסיס להנחה שנוצר חסכון מס בגין העברות מלאכותיות של רווחים בקבוצת חברות, מידע שהועבר ממדינה אחת לרעותה הוביל להשגת מידע שעשוי להיות רלבנטי לצורכי שומה.

חקירות מס סימולטניות (Simultaneous Tax Examination) (סעיף 8) – מדינות חברות יקיימו דיונים, לבקשת האחת, לצורך קביעת מקרים והליכים לקיום חקירות מס סימולטניות – קרי, הסדר בין שתי מדינות או יותר לקיום חקירות סימולטניות, כל אחת בתחומי סמכותה, בנוגע לנישום או נישומים בהם יש לאותן מדינות אינטרס משותף, ולחילופי מידע שיושג.

חקירות מס בחו"ל (Tax Examinations Abroad) (סעיף 9) – לבקשת רשות מוסמכת במדינה חברה, תהיה רשאית הרשות המקבילה במדינה אחרת לאפשר לנציגי הרשות המבקשת להיות נוכחים בחקירת מס.

סיוע בינלאומי בגביית חובות מס (Recovery of Tax Claims) (סעיף 11) – לבקשת מדינה חברה, יינקטו במדינה אחרת כל האמצעים הנחוצים לצורך גביית חובות מס של המדינה המבקשת כאילו מדובר היה בחובות מס מקומיים. חילופי מידע אוטומטיים בהתאם לאמנה (סעיף 6) כפופים לחתימה על הסכם מנהלי סטנדרטי בין שתי רשויות מס או יותר (The Multilateral Model Competent Authority Agreement), המסדיר את ההליכים שיאומצו מהאמנה וסוגי המידע שיוחלפו באופן אוטומטי – ההסכם נחתם עד כה על-ידי רוב המדינות החברות.

חילופי מידע דומים מתאפשרים אף באמצעות הסכם בילטרלי עם ממשלת ארה"ב עליו חתמה ישראל ביוני 2014 ליישום החוק לציות מס של חשבונות זרים בניוזלטר הבא נסקור את ההסדר הנ"ל בקצרה.

כפי שניתן ללמוד מן האמור, הרי שחילופי מידע יכול שיהיו מעתה אף ללא בקשה ספציפית ממדינת המושב של הנישום, סביר להניח שמדינות רבות ובנקים שונים במדינות אלו, יבחרו לשלוח באופן וולונטרי (כאשר המדובר בבנק, הרי שהשליחה תיעשה באמצעות רשות המיסים במדינתו), לרשויות המס במדינה אחרת את כל המידע על נישומים שיש להם קשר כלשהו עם אותה מדינה והבנק אינו בטוח די הצורך כי חשבונותיהם מגולים ומדווחים במדינות מושבם.   לאור האמור, הרי שגילוי מרצון בישראל, בימים אלו מהווה אם כן, הזדמנות פז חסרת תקדים להקדים תרופה למכה.

למשרדנו ניסיון עצום בהליכי גילוי מרצון בישראל, תוך שמירת האינטרס של הלקוחות והשגת שיעורי מס נמוכים, ביטולי קנסות וריבית, וכן בקיאות במסמכי הבנקאות הזרה (שוויץ, בלגיה, ארה"ב הונג קונג, סינגפור מדינות מקלט מס – Off Shore) והמידע המצוי בידי גופים אלו.

חשוב להבין כי הצורך לפנות בהליך גילוי מרצון על ידי מי שמחזיקים חשבונות בנק בחו"ל הפך לאקוטי!!!! זה רק עניין של זמן עד שכל המידע יועבר גם לישראל, זאת לצד החלטת הבנקים בשוויץ  (כפי שהודיעו ללקוחותיהם) לסיים את התהליכים עד אוגוסט השנה – וכן קבלת רשימות חדשות כל העת בידי רשות המיסים בישראל, של לקוחות בנקים שונים בשוויץ ובעולם, אשר לא דיווחו לרשות המיסים בישראל.

מחבר הספרים:אמנות מס 111 טבלאות השוואה;אנציקלופדית אמנות מס כרך ב';נאמנויות ומיסוי נאמנויות;חוק מס הבולים;סדרת מס ערך מוסף (4כרכים);מרצה בלשכות עו"ד, רו"ח ומכון היצוא הישראלי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב