דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השגת המוניטין הרצוי - יחסי ציבור 

מאת    [ 17/05/2015 ]

מילים במאמר: 352   [ נצפה 2730 פעמים ]

שירותי יחסי ציבור המוצעים על ידי משרדים מובילים נועדו להשפיע על דעות ופעולות של קהלי יעד בעזרת כלים ואמצעי תקשורת שונים. במילים אחרות, יחסי ציבור מהווים את הכלי העיקרי  לעיצוב דעת קהל, בניית תדמית והשגת המוניטין רצוי. מדובר בשירות המשמש לקוחות רבים, ביניהם חברות מסחריות וציבוריות, פוליטיקאים, גופי ממשל, עמותות ומוסדות.

 

כיצד נבנה מוניטין?

 

מוניטין או תדמית מבטאים למעשה את הדימוי או הרושם שיש לאדם או לגוף מסוים בעיני אחרים. לדברי ממי פאר, יועץ אסטרטגי בכיר לארגונים ציבוריים ומוניציפאליים ומבעלי משרד יחסי הציבור פאר לוין תקשורת, "המוניטין המבוקש משתנה בהתאם למסרים שאותם מעוניינים להעביר, בין אם מדובר במקצועיות, אמינות, רצינות, איכות, קידמה, מנהיגות, יושרה או הצלחה".

 

את הדימוי המבוקש ניתן לבנות באופן מכוון באמצעות היכרות ישירה או עקיפה, וזאת על ידי אמצעים מגוונים. לדוגמא, המוניטין יכול להיבנות עקב היכרות אישית עם אדם או ארגון ופועלם, שמועות מפה לאוזן, מידע כתוב וכמובן בעזרת התקשורת. למעשה, אומר ממי פאר, "תקשורת המונים המנותבת על ידי יחצן מנוסה מאפשרת להעביר בזמן קצר ובאופן מדויק את המוניטין המבוקש לקהל יעד רחב היקף". 

 

אמצעים להשגת מוניטין רצוי

 

הפעולות שניתן לנקוט לצורך השגת מוניטין מורכבות מקשת רחבה של אפשרויות, שמותאמות באופן ספציפי לכל לקוח. עו"ד איתן לוין, מבעלי משרד פאר לוין תקשורת, מסביר כי פעולות אלו עשויות לכלול בין היתר כתבות וראיונות באמצעי התקשורת השונים, קמפיינים פרסומיים, שימוש באינטרנט וברשתות חברתיות, יצירת פעילות בעלת עניין לציבור, הודעות לעיתונות, הרצאות והפקת אירועים, כנסים וירידים.

 

בחירת אסטרטגיה תקשורתית להשגת מוניטין רצוי

 

כאמור, עולם היח"צ מציע שפע של אמצעים להשגת מוניטין רצוי. יחד עם זאת, מציין עו"ד לוין, "החוכמה היא לדעת לבחור בתמהיל הנכון עבור כל לקוח בהתבסס בין היתר על נתוניו, מאפייני קהל היעד, ובחינת יעדים, מסרים ודימויים מבוקשים".

 

תחזוק מוניטין מבוקש

 

חשוב להבין כי השגת מוניטין מבוקש אינה מהווה הליך חד פעמי, אלא שמדובר בפעולות חוזרות ונשנות המיועדות לעיצוב וייצוב תדמית מבוקשת לאורך זמן.  כלומר, את המוניטין יש לשמר ולתחזק באופן שוטף בתודעת הציבור, ולהתאימו לשינויים החלים בארגון, בשוק ובחברה.

 

      הכותב הוא יועץ תקשורת בכיר בחברת יחסי הציבור 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב