דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת חברה יזמית לביצוע פרויקט תמ"א 38 או פינוי בינוי 

מאת    [ 13/05/2015 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 2300 פעמים ]

בבואנו לבחור חברה יזמית לביצוע פרויקט של תמ"א 38 או פינוי בינוי יש לשים דגש על בחירת החברה היזמית המתאימה. השקעת מחשבה, זמן ומשאבים בבחירת החברה היזמית המתאימה תמנע ותחסוך הרבה עוגמת נפש וצורך בהתדיינויות משפטיות אשר בקלות ניתן היה למנוע את הצורך בהן. בגלל שהנישה של התחדשות עירונית (תמ"א 38 ופינוי בינוי) הינה חדשה יחסית ומקנה זכויות בניה יקרות ערך לחברות יזמיות, צצו בשוק מס' רב של חברות, אשר למרבה הצער, אינן בעלות ניסיון ו/או משאבים כלכליים ו/או ידע בפרויקטים מסוג אלו.

חשוב מאוד שוועד הבית או נציגות בעלי הדירות תשקיע זמן בבחינת הפרמטרים הנ"ל. ישנם בעלי מקצוע, כגון עורכי דין אשר עושים בדיקות אלו ונותנים שירות זה(כגון: עורכי דין תמ"א 38 ופינוי בינוי)ומקלים רבות על בחירת החברה היזמית הנכונה והמתאימה לכל פרויקט תמ"א 38 או פינוי בינוי. אך הדבר ניתן לביצוע גם בצורה עצמאית. מה חשוב לבדוק? חשוב לבדוק שהחברה עשתה פרויקטים מסוג זה או לפחות בנתה מס' פרויקטים כחברה יזמית ואף כחברה מבצעת. חשוב לראות את ה"רזומה" של אותה חברה ואף ליצור קשר עם בעלי דירות בפרויקטים אשר סיימה החברה ולשאול האם היו בעיות מיוחדות בפרויקט, האם ניתן שירות ו"מוצר" איכותיים והאם ניתן מענה בזמן אמת לכל בעיה אשר צצה. כלומר, מה שחשוב הוא לא רק רמת הגימור והאיכות עם המטראז' אשר ניתן לכל יחידת דיור וביחד לעעל בעלי הדירות, אלא יש לתת דגש על הדרך ועל ה"איכות חיים" בזמן הפרויקט עצמו.

בנוסף, ישנם אתרים המוסרים מידע פיננסי ומדרגים רמת סיכון של כל חברה וחברה, דבר אשר יכול לתת מבט רציני ואמיתי דבר איתנותה הפיננסי של החברה. אתרים אלו אף מדרגים את רמת הסיכון של כל חברה וחברה והדבר יכול להעיד כאלך עדים על מצבה של החברה והאם כדאי להיכנס איתה למערכת יחסים חוזית מחייבת בבהוצאתו לפועל של הפרויקט.

דבר נוסף, אשר עליו יש לתת את הדעת הינו ה"כימיה" עם בעלי החברה או נושא התפקיד בה והרגשת הבטן לגביי הפרויקט המשותף. פרמטר זה אשר הינו ה"פן האנושי" בפרויקט הינו חשוב לאין שיעור וחשוב שבין נציגות בעלי הדירות או וועד הבית לבין העובדים בחברה אשר יהיו אמונים על ביצוע הפרויקט מתחילתו ועד לסופו - תהיה מערכת יחסים אשר בנויה על יחסי עבודה תקינים ואמון אשר נרכש אט אט ואשר אמור לגדול ככל שמתקדם הפרויקט, שכן הצלחת הפרויקט הינו אינטרס חשוב לכלל ה"שחקנים" בעסקה מורכבת זאת.

חברות יזמיות רבות רוכשות לעצמן מוניטין במהלך שנות פעילותן ומוניטין זה יכול להיות חיובי ומזמין, אך הוא יכול להיות גם שלילי. לכן יש להיוועץ במי שמכיר את החברות אשר בשוק ומי שיש לו ניסיון חיובי עם חברה זאת או אחרת.

מתן תשומת לב לפרמטרים הללו תגביר את סיכויי הצלחת הפרויקט ותקל את החיים במהלכו. כמובן שאין במאמר זה התייחסות לגביי אמצעי ההגנה בפרויקט תמ"א 38 ופינוי בינוי אשר מטעם בעלי הדירות לנקוט על מנת להגן על אנטרסיהם בכל תסריט אשר ייתרחש.

(אין לראות במאמר זה או בכל חלק ממנו כעצה משפטית)




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב