דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קבורה אזרחית - היכן ואיך 

מאת    [ 29/04/2015 ]

מילים במאמר: 366   [ נצפה 2731 פעמים ]

על סוגיות קבורה בישראל

בישראל ישנה מודעות הולכת וגוברת לזכויות אזרחיות בסיסיות שנשללות מאיתנו. קבורה, נישואין ושירותים נוספים בישראל הפכו לנחלתה של הרבנות, ולכן טקסים אלה חייבים להיעשות במסגרת הדת. המחסור באלטרנטיבה אזרחית, כפי שמקובל בכל מדינה מלבד איראן, מכעיס רבים ומאלץ את הרשויות להתכופף מעט. בסוגיית הנישואין, למשל, הוצעו אלטרנטיבות דוגמת ידועים בציבור, תעודת נישואין שמהווים מיני תחליף. 

אך מה לגבי קבורה? בישראל פועלים מספר בתי עלמין אזרחיים, או לפחות חלקות של בתי עלמין שהוסבו למטרה זו. מה זה אומר? בית עלמין אזרחי מאפשר לקבור ללא קשר לדת הנפטר וללא טקס מסוים. אופן עריכת טקס הלוויה תלוי אך ורק בכם. כלומר, אתם תהיו אלה שיהיו אחראיים על הטקסטים ועל הטקס כולו. מי שרוצה יכול כמובן לערוך טקס מסורתי, או ברוח היהדות, אך זה תלוי בכם. מי שבוחר לערוך טקס חילוני לגמרי או טקס, חלילה, לא יהודי, מוזמן לעשות זאת גם כן. 

קבורה אזרחית היא חופשית, היא חופשית מכבלי הדת. היא לא כופה עליכם את מנהגי היהדות, ומאפשרת לכם להיפרד מהאדם האהוב שאיבדתם בדרך שהכי מכבדת אותו לפי השקפת עולמכם. כמו כן, יש גם עניין טכני שיכול להיות חשוב ביותר - בית עלמין אזרחי מאפשר לכם לקבור בתוך ארון. תצטרכו לדאוג לארון, כמובן, אבל לא תהיו מוכרים לקבור בתכריכים. בשביל רבים מדובר במעשה מבזה ולא מכבד, לכן ייתכן ואפשרות זו תהיה חשובה עבורכם.

כיצד עושים זאת?

בכל עיר העירייה חייבת להקצות חלק משטחי הקבורה בשביל קבורה לא יהודית. מצאו בית קברות אזרחי באזור מגוריכם וצרו עימם קשר. כמו כל בית עלמין, הם יבקשו תעודת פטירה לפני שיוכלו להמשיך. במקרים מסוימים תימצאו זכאים לקבור במקום זה ולכן הביטוח הלאומי יכסה את העלויות. במקרה שלא, אתם תהיו אחראיים לתשלום על הוצאות הקבורה והעברת הגופה. 

את הטקס, מכיוון שכעת הוא באמת הטקס שלכם, תצטרכו לתכנן בעזרת חברים ובני משפחה. בחרו מה חשוב לכם שייאמר ומי חשוב שידבר. כל עוד אין פגיעה, ניתן לבחור בצורה חופשית לגמרי את התכנים שיעלו במהלך טקס הלוויה. תחליטו אם תרצו כמה אלמנטים מסורתיים, או שאתם מעדיפים טקס חילוני למהדרין. 

לאחר הלוויה, תוכלו לערוך שבעה או לציין את זכרון יקיריכם בכל צורה שתיראה לכם מתאימה ונכונה. חווית האובדן היא קשה, אך היא חלק מהחיים ולעיתים יש בה גם אלמנט מאחד. אנו מקווים שהמדריך שכאן יסייע לכם בימים קשים אלה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב