דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אלרגיה אצל כלבים 

מאת    [ 19/04/2015 ]

מילים במאמר: 1290   [ נצפה 4359 פעמים ]

אלרגיה אצל כלבים

האביב ממש כאן ואתו הגיעו גם בעיות העור של הכלב. מי שמגדל כלב שסובל מבעיות עור, יודע שהן נוטות להחמיר מאוד בתקופה הזו של השנה, כמו למשל אלרגיה לפרעושים והוט ספוט (פצע קטן שהופך תוך מספר שעות לפצע גדול, מפריש ומגרד)

יש גזעים עם נטייה לאלרגיה כמו שיצו, פאג, שאר פיי, יורקשייר טרייר ועוד, אבל גם כלבים גזעיים וכלבים מעורבים אחרים, עלולים לפתח תגובה אלרגית במיוחד בתקופת האביב והקיץ.

אלרגיה אצל כלבים - סימנים:


    •  גרד ואדמומיות בעור, לפעמים הכלב יגרד וילקק את העור עד זוב דם.
    • ליקוק אינטנסיבי של כפות הרגליים
    • הפרשות, דלקת ושמרים באוזניים
    • הפרשות מהעיניים
    • ניגוב הפה על שטיחים, ספות ושמיכות
    • לעתים נראה סימפטומים שקשורים במערכת הנשימה, כמו שיעול, התעטשויות, נזלת מימית.
    • אלרגיה למזון עלולה לגרום בנוסף לסימפטומים למעלה, גם הקאות ואו שלשולים.

 גורמים להתפתחות אלרגיה אצל כלבים


    • פרעושים -  כנראה שרב האלרגיות אצל כלבים, נגרמות מחשיפה לפרעושים.
    • מזון – חשיפה לגורמים אלרגנים דרך מערכת העיכול
    • זיהום אויר - עישון פסיבי, עובש וטחב

הרשימה כמובן ארוכה יותר. הרעלים האלה מגיעים אל הכלב בדרכים שונות כמו נשימה, ספיגה דרך העור, ובבליעה. יותר מזה, אולי אפילו מבלי לדעת, אנחנו מספקים להם את הרעלים, בין אם דרך מזון תעשייתי וחטיפים שחלקם הגדול כוללים כל כך הרבה חומרי טעם וצבע כימיים ובין אם דרך תרופות וחיסונים.

אבחון:

האבחון והטיפול באלרגיה קשים במיוחד לבעלים, כי נדרשת מהם המון משמעת עצמית.

לכן זכרו - מניעה היא הטיפול הטוב ביותר!

איך לטפל באלרגיה אצל כלבים?

אפשרויות הטיפול שונות ומגוונות. אז בואו נתחיל. אני רוצה לתת לכם כאן סקירה של אפשרויות הטיפול בכלב, על מנת שתכירו ותוכלו לבחור את הטיפול המתאים ביותר עבורכם. 


    • טיפול ביתי וטבעי - עם מוצרים שנמצאים בכל בית תוכלו להקל על הגרודים והפצעים של הכלב
    • טיפול קונבנציונלי – הטיפול הווטרינרי המקובל והרווח ביותר.
    • טיפול ברפואה סינית – בשנים האחרונות יש יותר ויותר ענין בטיפול בעזרת רפואה סינית לבעלי חיים. מדובר בטיפול טבעי, ללא חומרים כימיים ולרב ללא תופעות לוואי.

 טפלו בכלב ובסביבת המחיה באופן קבוע. זכרו שאם לא תדאגו להרחיק פרעושים גם מהבית שלכם, הכלב ימשיך להיחשף והסימפטומים יחמירו. אם הכלב סובל מאלרגיה, אל תחכו לתקופה החמה. הקפידו לעשות טיפול מניעתי במהלך השנה.

 טיפול טבעי באלרגיה אצל כלבים – 7 טיפים מנצחים

 בשלב ראשון, תוכלו לטפל בפצעים שנוצרו (הוט ספוט) בעקבות הגרודים ונשיכות העור ולהרגיע את הגרד. באפשרויות פשוטות שכדאי בכל מקרה לנסות בבית.

 


    • דייסת שיבולת שועל – השרו שיבולת שועל במים (אפשר גם אבקת שיבול שועל) ותניחו על הפצע כ 5-10 דקות, אחר כך שטפו במים פושרים. הקפידו לייבש היטב את האזור, כדי למנוע מבקטריות להתפתח. ניתן להכניס את הדייסה לתוך פד גזה או בד חיתל, לסגור היטב ולעסות את העור בעדינות, להשאיר כ 10 דקות ולשטוף במים.


    • קומפרסים של תה ירוק – התה הירוק ידוע כאנטי דלקתי והוא יעזור להרגיע את הגירוד והאדמומיות כך שירגיע את הכלב.


    • חומץ תפוחים אורגני – תמהלו 1/4 כוס חומץ תפוחים עם 3/4 מים קרירים או בטמפרטורת החדר ועשו קומפרסים. גם כאן, חשוב לייבש היטב אחרי הקומפרסים.


    • קומפרסים קרים של תה ציפורני חתול וקמומיל על הפצעים - אפשר גם להכין מרתח של ציפורני חתול וקמומיל (מים ותערובת צמחים, לקרר ולמלא בבקבוק ספריי עדין, כך אפשר לרסס מאוד בעדינות על הפצעים.


    • מזון יבש - קומו רגע אם לא קשה לכם, כל הכבוד למי שקם  – תבדקו את המרכיבים על שק המזון של הכלב שלכם. אם יש ביניהם תוספי טעם, צבע וריח, אולי כדאי לחפש מזון איכותי, ברמה גבוהה יותר, ללא תוספות מיותרות ואולי כדאי לשקול מעבר למזון טרי שעליו ארחיב בהמשך.


    • שמן דגים - אפשר להוסיף למזון שמן דגים אומגה 3 שידוע כמיטיב עם העור והשיער.


    • חטיפים – במקום חטיפים תעשייתיים, תתחילו מתוספת של תחתית ארטישוק, מלפפון, סלרי, חסה, נבטים, ככה מדי יום מעט, כחטיף. תופתעו לגלות כמה הכלב אוהב ירקות.

 חשוב - אם אחרי שעשינו הכל כדי להרחיק מהבית ומהכלב פרעושים ושינינו את התזונה ולמרות זאת, אין שום שיפור, רצוי להגיע לקליניקה לטיפול מותאים אישית ברפואה סינית

 כל האפשרויות הללו אפקטיביות ויקלו על הכלב די מהר. יחד עם זה, כדאי לדעת שאם הגרד או הפצעים חוזרים שוב ושוב, בתקופה האחרונה או במשך שנים, יש צורך לטפל מערכתית בגוף, כולל חיזוק מערכת החיסון  ובהתאמה מדויקת של תכנית הטיפול לכלב.

טיפול נקודתי להוט ספוט (הפצעים שנוצרים בעקבות הגרד והאלרגיה) בלבד, לא יפתור את הבעיה לאורך זמן.

 איך לטפל בשלב הזה?

צעד ראשון – גשו שוב לווטרינר. לפעמים, אדמומיות או קרחות שנראות לכם כמו אלרגיה, עלולות להתגלות כבעיה בריאותית אחרת.אם אכן מדובר באלרגיה תוכלו לבחור בין טיפול קונבנציונלי לטיפול ברפואה משלימה.

 טיפול וטרינרי קונבנציונלי


    • טיפול קבוע פעם בשלושה עד ארבעה שבועות באמפולות נגד פרעושים.
    • מזון היפואלרגני בלבד
    • ניתן לבצע בדיקת אלרגיה למציאת גורמי האלרגיה שלפי תוצאותיו מזריקים לכלב מינונים משתנים של האלרגנים על מנת שהתגובה תלך ותפחת.
    • טיפול ע"י חומרים מחטאים ותרופות המקלות על הגירוד.
    • מתן סטרואידים או אנטי היסטמינים לעונה הספציפית בה מופיעה האלרגיה או לכל החיים, במקרה הצורך. תרופות אלה עלולות לגרום לפגיעה באיברים פנימיים ולתופעות לוואי קשות.

 טיפול ברפואה סינית  

פורמולה של צמחי מרפא

צמחי מרפא היו כאן הרבה לפני שכלבים וחתולים בויתו. הצמחים הם חלק בלתי נפרד מהטיפול הרפואי, אפילו ברפואה המודרנית המערבית, כ 30% מכל התרופות פותחו מצמחים, או שהם ורסיה סינטטית שלהם.

 אז איך בעל החיים שלכם יכול להרוויח מטיפול בצמחים? כשמשתמשים בהם בצורה נכונה, צמחי מרפא עשויים ממש לשנות את מסלול ההחלמה של כלב חולה או זקן על ידי כמה פעולות:


    • שיפור פעילות אברי הגוף
    • תמיכה וחיזוק מערכת החיסון

 בין הצמחים המוכרים יותר, אפשר למצוא צמחים שמחזקים את הכבד למשל: ליקוריץ ושן הארי שלא רק מחזקים את הכבד אלא משפרים את פעילות מערכת העיכול.

 תזונה לכלבים

לתזונה על פי הרפואה הסינית יש השפעה מרובה על מצב העור. התופעה הזו מאופיינת בעודף חום שפורץ החוצה דרך העור ומחריף את התגובה האלרגית. יש מספר גורמים ליצירת חום פנימי, בין היתר מזונות בעלי אופי חם, לכן לדוגמא, מזון על בסיס כבש, לא מומלץ לכלבים שסובלים מאלרגיה.

התזונה היא אולי החלק החשוב ביותר בטיפול בכלב ובכלל לשמירה על איכות חייו. אם אתם מאכילים את הכלב שלכם במזון תעשייתי, זה הזמן לשקול מעבר למזון טרי ולהתאים תפריט מלא ומאוזן לכלב ולבעיה שממנה הוא סובל. לעתים ניתן להוסיף ירקות, וחטיפים טריים ובריאים. כמות הירקות צריכה להיות מותאמת למשקל הכלב וכדאי לבשל אותם.

דיקור סיני לכלבים

רב בעיות העור בכלבים קשורות לאלרגיה. מבחינת הרפואה הסינית, כל כלב עם אלרגיה,  הוא אתגר אבחוני בפני עצמו, מכיוון שהמקור לאלרגיה והמצב הבריאותי והנפשי שונים. כתוצאה מכך גם הטיפול יהיה שונה לכל כלב.

באופן כללי, אלרגיה היא תוצאה של בעיה במערכת העיכול וחולשה של מערכת החיסון וכאן נכנס התפקיד החשוב של הטיפול בדיקור סיני.  במחקרים שנעשו בעיקר על טיפול בבני אדם, הוכח שדיקור סיני משפיע על תוצאות מדידות בגוף, כמו למשל, העלאת מספר תאי הדם הלבנים האחראים על מערכת החיסון.

דיקור מסייע במקרה הזה גם בהוצאת עודף פסולת ורעילות מהגוף. נתמקד בנקודות דיקור בעלות השפעה על העור, הגרד והאדמומיות, נחזיר את הגוף לאיזון ונחזק את מערכת החיסון כדי שהכלב לא יפתח תגובה אלרגית. בחירת הנקודות הרלוונטיות לניקוי דם, הנעה של מערכת העיכול וחיזוק מערכת החיסון, ישפרו מאוד את היכולת של הכלב לנקות את הגוף ויזרזו את החלמתו. משך הטיפול ותדירות הפגישות, תלוי במצבו של הכלב ובתגובתו לטיפול.

 משחות לטיפול חיצוני

בנוסף לטיפול הפנימי בעזרת תזונה, פורמולות של צמחי מרפא ודיקור סיני, חשוב להתייחס גם לטיפול החיצוני בעור ויש משחות טבעיות נהדרות שמטרתן להקל על הגרד והאדמומיות.

 כדאי לזכור שהטיפול ברפואה סינית מותאם אישית לכל כלב ולאחר תשאול מעמיק ואבחנה מדויקת אפשר להתאים תכנית טיפול ולהתקדם לעבר ההחלמה.

  לסיכום, חשוב לטפל באלרגיות כיון שהן לא חולפות מעצמן, כדאי להתחיל מוקדם ככל האפשר. אמנם הטיפול מצריך מאמץ, משמעת וסבלנות של הבעלים אבל לאורך זמן, זה רק לטובת הכלב ואיכות החיים של המשפחה כולה. אז כדאי לקחת אחריות כבר היום.

אורלי זכאי | 054-2345620  
רפואה סינית לבעלי חיים
יעוץ התנהגות חתולים
www.orlyzakay.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב