דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כך תמכרו באולם תצוגה 

מאת    [ 18/04/2015 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 2297 פעמים ]

 

כיצד נתנהל נכון כאנשי מכירות באולם תצוגה?

מכיוון שמדובר במכירה פרונטאלית פנים אל פנים יהיה נכון לאמץ כמה מהכללים הבאים על מנת להגדיל את הסיכוי למכירה ו/או לפחות לדאוג לכך שבפעם הבאה שהלקוח יכנס אליכם תהיה עסקה.


    • ראשית ולפני כל דבר אחר תהיו מנומסים וברכו בשלום, בוקר טוב, חג שמח את הלקוח שנכנס אל החנות ורצוי עם חיוך גדול. זו למעשה הזמנה לחנות והכרות ראשונה של הלקוח עם החנות ואיתכם אנשי המכירות בפרט.
    • אני זוכר שתמיד לימדו אותנו ברגע שלקוח נכנס לחנות לעוט עליו ולשאול במה אפשר לעזור. אז זהו שזה הדבר הכי דבילי שאפשר לעשות משתי סיבות עיקריות הראשונה היא שבעצם הפניה הזו ללקוח אנחנו טיפה מתעמרים מעליו ובעצם השאלה כביכול אם אפשר לעזור נראה שהוא צריך עזרה. אז ממש לא. סיבה נוספת היא שהלקוח מרגיש מותקף, סמכו עליו שהוא יודע להסתדר. תנו לו להתרשם אפשר, במקביל לומר לו שאם יש שאלה אתם תשמחו לעזור ולתת לו להסתובב ולהתרשם בעצמו.
    • תרגישו נוח להציע כוס קפה ללקוח. הלקוח מתארח אצלכם ויהיה יפה אם תציעו לו כוס קפה, הוא ירגיש יותר נוח לקנות מכם ואפילו לחזור ולרכוש שוב. בנוסף אתם מרוויחים שני יתרונות נוספים, הראשון הוא שבזמן שתיית הקפה הלקוח לגמרי שלכם בעשר דקות הקרובות והיתרון הנוסף הוא שהוא יכול לפתח רגש של מחויבות שהרי הזמנתם אותו לקפה. יש מי שטוען אפילו שאם הצעתם ללקוח כוס קפה והוא סירב אז כנראה שהוא גם לא יקנה בדיוק מהסיבה השנייה שציינתי.
    • דבר נוסף ולא פחות חשוב הקפידו על לבישת מדים ושוב בעיקר באולמות תצוגה הייתי אומר אפילו תג שם שכן הלקוח שמסתובב בחנות לא תמיד יזהה אתכם כמוכרים ויתחיל לשאול ולחפש אתכם, הבדילו את עצמכם משאר הלקוחות כך שיהיה קל ללקוח הפוטנציאלי להבחין שאתם הם אנשי המכירות בחנות. מעבר לכך שזה משדר רצינות ומקצועיות ומונע מבוכה בקרב הלקוחות.
    • איש מכירות טוב ידע להבחין בין לקוח שבא להעביר אצלו את הזמן לבין לקוח ממוקד שבא לקנות, הזמן שלנו שווה כסף וכדאי מאוד שנדע איך והיכן להשקיע אותו. אם הלקוח נכנס עם ידיים בכיסים סביר להניח שהוא בא להעביר את הזמן אז ברכו אותו לשלום ותנו לו להעביר את זמנו. אם לקוח פונה אליכם ואומר אני רוצה ולא אני מחפש אז כנראה שהוא יותר ממוקד לקניה. יהיו הרבה פעמים שבהם הלקוח יגיד מפורשות אני רק מסתכל וזה בסדר אימרו לו שאם יש לו שאלה הוא יותר ממוזמן לפנות אליכם. ובכל אופן תמיד תהיו נחמדים גם אם אתם יודעים בוודאות שהאדם שמולכם לא מתכוון לקנות, אל תתנו לו להרגיש לא רצוי כיוון שהוא לא מתכוון לקנות. כי מאוד יתכן שכרגע בדיוק זה לא ממש רלוונטי אבל בעוד חודשיים שלושה דווקא כן. הרי תרצו שיחזור אליכם, תרצו להשאיר את אצלו תחושה נעימה מהביקור אצלכם. זיכרו שאנשים לא זוכרים מה אמרתם להם אלא איך נתתם להם להרגיש.
    • אחד מחסמי הקנייה הגדולים היא התחושה שיכולה להגיע ללקוח לאחר קנייה שהוא לא כל כך מרוצה ממנה ומלווה בתחושה של זהו אכלתי אותה, נתקעתי עם מוצר שלא טוב לי ולא מתאים לי, עבדו עלי, רימו אותי. לכן חשוב מאוד שתאמצו מדיניות החזרת מוצרים וקבלת החזר כספי מלא באם הלקוח אינו מרוצה. זה מיד יהפוך אתכם לאמינים הרבה יותר ויסיר את החסם הגדול ביותר לרכישה בקרב לקוחות.

אמנם זה היה ממש על קצה המזלג אבל אלה בהחלט טיפים חיוניים שיוכלו ללא ספק אם תאמצו אותם כמובן לתרום ולעזור לכם בהגדלת המכירות ובסיכויי הסגירה.

בהצלחה !!! 

שי חסון - יועץ ומאמן עסקי   http://www.shai.b2w.co.il/    050-8642409




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב