דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המנע מ -7 הטעויות האסטרטגיות שהופכות עסק מוביל לנגרר 

מאת    [ 09/04/2015 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 1799 פעמים ]

 

אסטרטגיה עיסקית אינה קשורה לתפעול השוטף של העסק.
היא קשורה לאפקטיביות ולא ליעילות.
כמנכ"ל המוביל את החברה ליעדים שנבחרו האסטרטגיה היא מפת הדרכים.
ריכזתי עבורך 7 קטגוריות שמנכ"לים נכשלים בהן שוב ושוב.
קח לתשומת ליבך שבכל חברה ובכל ענף ניתן לבנות מודל עסקי מנצח.
בחן את עצמך ואת נקודות החולשה כדי לשאול את השאלות שהתשובות עליהן יובילו את החברה שלך להצלחות.

הימנע משבע הטעויות האסטרטגיות שהופכות עסק מוביל לעסק נגרר:

  1. נעילת לקוח. האם בנית מחסום כניסה יציב נגד המתחרים.
  2. מכירה אחת למשך שנים רבות ולא מכירות רבות במשך שנים.
  3. הכנסות לפני הוצאות ולא ההיפך. תזרים הכנסות חיובי.
  4. האם מבנה העלויות גמיש ושטוח או שההשקעוות הן עצומות.
  5. עסקים אחרים פועלים עבורך או שאתה כבול רק לעשיה עצמית
  6. האם יש חסמי גידול או שהשמיים הם הגבול
  7. האם המודל העיסקי שבחרת מהווה חומת מגן כנגד המתחרים.

על מנת להבהיר את הנושא להלן דוגמאות לכל אחד מהסעיפים.

  1. נעילת לקוח ? כאשר לקוח רוכש אייפוד ( IPOD) ומעלה את כל רשימת השירים האהובה עליו לאי טיון (I tune) הסיכוי שיעבור לשימוש בספריית שירים אחרת קטן ביותר.
  2. מכירה אחת ? אספרסו מוכרת "מנוי " בקהילת אוהבי הקפה שלה פעם אחת והלקוח ממשיך שנים לרכוש את הפודים המתאימים רק למכונת קפה של נספרסו.
  3. רווחים לפני הוצאות ? מכירת מנויים לתיאטרון , חדר כושר, כדורגל . מייצרת תזרים חיובי עוד לפני שהלקוח זכה לקבל את התועלת עבורה שילם.
  4. עלויות גמישות ? חברות skype  ו-  whatsup  מיצרות תקשורת על בסיס האינטרנט. לעומת חברות התקשורת הקווית והסלולרית שמשקיעות הון ביצירת בסיס טכנולוגי לתקשורת.
  5.  תן לאחרים לעשות את העבודה עבורך ? פייסבוק העוסקת בתקשורת לא מייצרת תכנים.
    אייר בנב ספקית חדרי מלון לא רוכשת נדל"ן ולאליבבא הקמעונאית הגדולה בעולם אין שום מלאי.
  6. מה חוסם את הגידול של העסק ? האם המודל העיסקי שלך לא מאפשר גידול בקלות אלא דורש משאבים שקשה להשיגם.
    לסטרבקס ולמקדונאלד אין בעיה לתת עוד זכיונות , לווטסאפ אין בעיה לצרף עוד 100 מיליון משתמשים.
  7. איזו חומת מגן בנית סביב המודל העיסקי שלך שמונע ממתחרים לנגוס בלקוחותיך. לאיקאה יש הרבה חקיינים אך היא עדין נשארת יציבה בפיסגה.

 

תן לאסטרטגיה העיסקית שלך ציון מ-0 עד 10 בכל אחת מ-7 הקטגוריות הנ"ל.

הציונים ישקפו לך את העצמה האסטרטגית של החברה שלך ויעזרו לך לחפש שיפורים בה.

 

 

אתה מוזמן ליצור קשר ונשוחח רק על החברה/עסק שלך בחינם. אמיר דרורי אסטרטג עיסקי drorimst@gmail.com  050-7859777


 


בנוסף כתבתי מדריך מתנה עבורך
להורדה לחץ על הקישור


http://business-israel.ravpage.co.il/double-your-company?REF=ma




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב