דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פריים או מקמ? 

מאת    [ 01/04/2015 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 2480 פעמים ]

מסלול הפריים ומסלול עוגן מק"מ הם שני מסלולי משכנתה שדומים מאוד בהתנהגותם ובמאפייניהם ומוגבלים ע"י בנק ישראל במגבלת ה 1/3. ניתן לקחת מסלולים אלו רק עד שליש מסכום ההלוואה, בין אם משלבים רק את אחד מהמסלולים ובין אם את שניהם, כך או כך המקסימום הוא עד שליש מגובה הלוואת המשכנתה.

מסלול הפריים
מסלול זה הוא הפופולארי ביותר, בו הריבית משתנה כל חודש. בסוף כל חודש כאשר מודיע בנק ישראל על שינוי בריבית, מושפע הפריים באופן מיידי בהתאם, מה שהופך את המסלול הזה לתנודתי מאוד שכן כל חודש ההחזר החודשי עלול להשתנות. על אף שהתשלומים החודשיים אינם יציבים, למסלול זה המון יתרונות. ראשית, הפריים אינו צמוד למדד המחירים לצרכן ולכן קרן ההלוואה לא מושפעת משינויי המדד. שנית, גמישות פירעון מסלול זה גבוהה מאוד. בהודעה מוקדמת לבנק, ניתן לפרוע מסלול זה בכל שלב, באופן חלקי או מלא, ללא תשלום עמלת פירעון מוקדם. בשל הריבית הנמוכה התשלום החודשי המתקבל במסלול זה הינו נמוך יחסית, דבר שעוזר לאזן את סך התשלום עבור המשכנתה ולהקל עלינו בהוצאות השוטפות.

מק"מ
עוגן מק"מ (מלווה קצר מועד) הנו מסלול אשר משתנה אחת לשנהובדומה לפריים גם הוא אינו צמוד למדד המחירים לצרכן ולכן הקרן קטנה החל מהתשלום הראשון. בנוסף, ניתן לפרוע מסלול זה בכל עת ללא תשלום קנסות. יתרון נוסף של מסלול זה הוא מחירו הזול יחסית. בהשוואה לפריים, היתרון של מסלול הוא ביציבות גדולה יותר שכן הנו משתנה אחת לשנה ולא אחת לחודש.


אז מה מביניהם עדיף?

למסלולים אלו יתרונות רבים משותפים, שניהם אינם צמודים למדד המחירים לצרכן וגמישות פירעונם גבוהה מאוד, ניתן לפרוע אותם חלקית או במלואם ללא קנסות. הריביות בשני המסלולים ישתנו כאשר תשנה ריבית בנק ישראל אך כיום הריבית שניתן לקבל על הפריים נמוכה מהריבית במסלול עוגן מק"מ.
מי שמעדיף אחוזים גבוהים יותר של יציבות בהלוואת המשכנתה שלו יעדיף את מסלול המק"מ שכן הנו יציב יותר ממסלול הפריים, הריבית בו משתנה אחת לשנה ולא אחת לחודש.
כמו כן, מי שמתכנן פירעון חלקי של ההלוואה, כי יודע מראש שעומד להתקבל סכום כסף עוד שנה, מסלול זה יכול לשרת אותו בצורה הנאמנה ביותר שכן הריבית בה כיום זולה ולא יהיה תשלום בעבור פירעון מוקדם.
יחד עם זאת, מסלול הפריים הוא הפופולארי והמוכר ושומעים עליו בחדשות לא מעט, מה שיאפשר לכם להמשיך ולהתעדכן על שינויים בריבית והגבלות אחרות. כך תוכלו להמשיך לעקוב אחר המשכנתה שלכם, ולדעת כיצד היא תושפע כאשר הפריים משתנה.
בנוסף, ריבית הפריים כיום נמוכה יותר מהריבית במסלול עוגן מק"מ ולכן ההחזר החודשי במסלול זה יהיה נמוך יותר.

בסופו של דבר, ההחלטה איזה מסלול לבחור תלויה בצרכים הספציפיים של כל לוווה ויש לבחון זאת באופן פרטני ולהתאים את המסלולים לסוג העסקה. להמשך קריאה אודות חשיבות תמהיל המשכנתה והתאמתה לסוג העסקה אני מזמינה אתכם להוריד כעת ללא עלות את המדריך שלי "איך הבנק שלך גורם לך להפסיד כסף!".

 

בהצלחה,
קרין ארמל
יו"ר DNA משכנתאות
משאירים יותר כסף בכיס שלך!
הצטרפו אלינו בפייסבוק בלחיצה כאן
077-466-1370




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב