דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך תקנו את המחשב האולטימטיבי בשבילכם 

מאת    [ 22/03/2015 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 2007 פעמים ]

בתור טכנאי מחשבים, פעמים רבות אנשים פונים אליי כי הם רוצים לקנות מחשב חדש ונראים אבודים לאור כמות ההחלטות שיצטרכו לעשות.

איך לבחור את המחשב השולחני הטוב ביותר עבורך? ובכן, אתה עשוי לתהות כמה RAM תצטרך למשל, שהמעבד יהיה חזק או שכרטיס מסך מותאם לגיימרים. כמו כן, יכול להיות שאתה רוצה מחשב עם יכולת תצוגת מסך גבוהה. ישנן כל כך הרבה בעיות שקשה לדעת מאיפה להתחיל.

פעמים רבות אנשים מתעקשים על פרטים כמו עיצוב, או מותג מסוים. ככל שאלו עשויים להיות חשובים ללקוח, בראש בראשונה השאלה שצריכה להישאל היא: מה הם הצרכים והציפיות של הלקוח בעת קניית המחשב.

 

לאנשים שונים יש שימושים וצרכים שונים. איש עסקים ירצה מחשב קל משקל עם סוללה חזקה ואילו גיימר יעדיף בכלל מחשב שולחני עם מעבד חזק וכרטיס מסך מתקדם. אם כוונתך למשימות יומיומיות פשוטות - גלישה באינטרנט, שליחת מיילים, תוכנות office וכו', אז מרבית המחשבים יענו על דרישותיך.

מחשב שנועד למטרות בידור יכול לטפל בעבודות בסיסיות אלה, אבל גם לשמש כדי לצפות בטלוויזיה ובסרטים, להאזין למוסיקה ובאופן כללי להשתמש במערכת מולטימדיה מתקדמת. מחשב כזה יהיה מטבע הדברים בעל יותר כוח חומרה, כונן קשיח גדול יותר כדי לאחסן את קבצי המוזיקה והסרטים, כמו גם מסך עם תצוגה ברזולוציה טובה, כרטיס קול ורמקולים טובים ועוד.

לעומת זאת, אם אתה קונה מחשב לצורך משחקי מחשב יש צורך בהשקעה כספית לא מבוטלת. כדי להריץ משחקי מחשב מודרניים עם הביצועים הטובים ביותר המחשב חייב להיות עם מעבד חזק מאוד, כרטיס מסך באיכות גבוהה, כרטיס קול ורמקולים טובים, מסך ברזולוציית HD וכונן קשיח מהיר בעל נפח גדול. כמו כן, גם מעצבים גרפיים ואנשי מקצוע שנדרשים לעבןד עם תוכנות עריכת תמונות ווידיאו חייבים מחשב בעל ביצועים גבוהים. מעבד וכרטיס מסך איכותיים היא בגדר חובה. כמו כן, זיכרון RAM ותצוגת מסך HD יעזרו לשפר את חוויות השימוש במחשב.

 

וכעת הגענו לשאלה הקשה שרבים מתווכחים עליה, איזה מכשיר לבחור? מחשב נייח, מחשב נייד, נבוק ?

 

מחשבי netbook הם מחשבים קומפקטיים בגודל של 10-12 אינץ' ומיועדים יותר למשימות פשוטות מאשר לשמש ככלי בידור או מולטימדיה. הם מתוכננים כדי לשמור על חיי סוללה ארוכים, כך שהמעבד והזיכרון לא חזקים במיוחד. מכרטיס מסך איכותי אתם בכלל יכולים לשכוח. למרות שהאפשרויות של ה- netbook מוגבלות, המשקל הקליל שלהם, חיי הסוללה הארוכים, הקופמקטיות והמחיר הזול שלהם הופכים אותם לאופציה מצוינת עבור אנשים רבים.


המחשבים הניידים הקלאסיים עלולים להראות מגושמים ליד קרוב המשפחה שלהם ה-netbook. הם שוקלים יותר, חזקים יותר ובעלי חיי סוללה קצרה של 3-5 שעות. אולם, היתרון הברור שלהם בא לידי חשבון ביכולת להתמודד עם יישומים הרבה יותר כבדים, להפעיל תוכנות רבות בבת אחת, להריץ משחקים או להשתמש ביישומי המולטימדיה.

 

לאלו שאין להם צורך במחשב צמוד הייתי ממליץ על קניית מחשב שולחני. באופן מסורתי מחשבים אלה זולים משמעותית, מהסיבה הפשוטה שהם נייחים. הם מותאמים לשדרוג, קלים לתחזוקה ובאופן כללי ההתעסקות איתם היא פחות מסובכת.

 

בסופו של דבר, ההחלטה תתקבל ע"י איזון הצרכים שלכם אל מול המגבלות.

בהצלחה!




תדי ממו - טכנאי מחשבים בירושלים ובעל מעבדת מחשבים


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב